Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Infra
Sniperace
DirtyDog
Sossar ee lata
8 posters

    Skrämmande!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Skrämmande!!  - Sida 2 Empty Sv: Skrämmande!!

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 17:31

    Sniperace skrev: ok och om du nu är så upprlrd över att hon ska ha sagt detta, var är då din upprördhet om värre sådana från islamska makthavare och vrättningar av dessa i islamskt styrda länder, inklusive flrtrycket av dessa i Gaza?

    är du förrresten säker på att det inte är felciteringar och saker ryckta ur sitt sammanhang? det är ju allt negativt islamister säger

    Jag är inte upprörd. Jag förklarade NPGA ovan att jag tog detta exempel för att förklara hur lätt det kan bli helt galet, om det bara är skiten, riktig eller oriktig, som uppmärksammas! Detta om det är felcitat eller inte, är här alltså ointressant!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Skrämmande!!  - Sida 2 Empty Sv: Skrämmande!!

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 17:34

    DirtyDog skrev:Du presenterar en länk till en som hatar Thatcher men trots detta inte påstår att Thatcher skulle ha hävdat något sådant. Kan du inte ens styrka dina egna lögner? Laughing

    Att någon annat skulle ha uttalat detta håller jag dock inte för otroligt. Närmare bestämt hette han nog Bill Brownhill.

    En i hennes närhet, givetvis...

    Fel av mig!

    Men poängen gäller ändå, med tanke på "sektion 28"!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Skrämmande!!  - Sida 2 Empty Sv: Skrämmande!!

    Inlägg  DirtyDog 2013-04-11, 23:24

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Du presenterar en länk till en som hatar Thatcher men trots detta inte påstår att Thatcher skulle ha hävdat något sådant. Kan du inte ens styrka dina egna lögner? Laughing

    Att någon annat skulle ha uttalat detta håller jag dock inte för otroligt. Närmare bestämt hette han nog Bill Brownhill.

    En i hennes närhet, givetvis...

    Fel av mig!

    Men poängen gäller ändå, med tanke på "sektion 28"!
    Hade hon överhuvudtaget hört talas om denne Brownhill? Vad menas med "i hennes närhet" enligt dig?
    Hur kan detta jämföras med "sektion 28"?

    Så jävla anmärkningsvärd är knappast sektion 28 för nån som behärskar språket. Sen får vi inte glömma att tiderna var annorlunda då när man trodde att AIDS var vägen till befolkningens undergång.
    Det är väl ändå värre om man såhär drygt 30 år senare har samma inställning till homosexuella.

    Såhär säger Anders Selin, ordförande i HBT-socialdemokrater i Sverige: – Jag har inte pratat med honom själv eller vet var han står i dag, men det känns inte som om de aktiviteter som han har stöttat och varit med och bidragit till är riktigt förenliga med att sitta i partistyrelsen, säger Selin.

    TT: Räcker det om han gör något som undanröjer tvivel?

    – Det är klart att det skulle förändra situationen om han skulle ta bladet från munnen och säga att jag står inte för vad jag sagt tidigare längre och jag tror verkligen på alla människors lika värde och rätt. Då måste man mena det, man kan inte kompromissa om att människor är lika värda, säger Selin som hänvisar till uttalanden om homosexualitet som Omar Mustafa gjorde i ett radioprogram 2010.

    Sponsored content


    Skrämmande!!  - Sida 2 Empty Sv: Skrämmande!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:30