Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Foliehattspartiet #1 "Demokrati eller tvångssamhälle?"

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Foliehattspartiet #1  "Demokrati eller tvångssamhälle?" Empty Foliehattspartiet #1 "Demokrati eller tvångssamhälle?"

Inlägg  RedCloud 2013-03-31, 16:44

Den frågan ställer jag mig därför att, jag vägrar tro att det smyginförs diktatur i vårt land!

Och hur kan jag säga så om vårt demokratiska land? Jo så här är det. Dataåldern är här och det kan vi inte göra annat än acceptera. Men, och jag vill betona men, i och med datorernas intåg i våra hem, inte allas hem, och då åsyftar jag bland annat till exempel till, äldre människor, som vill ha sin frihet, utan att gå i skola igen bara för att lära sig hantera en dator!

Men numera är det ju så att dessa, och givetvis andra ”ickedatoranvändare”, blir bestraffade med extraavgifter just för att de ej vill/kan använda sig av datorn för att, faktiskt, utföra sina vardagliga åligganden med att betala sina räkningar till exempel. Till slut kan det kännas som ett tvång och ett måste att köpa en dator, ett internetkonto och datoranvändarkurs bara för att slippa alla extraavgifter.

Och sedan väntar nya extraavgifter från RADIOTJÄNST! Datoranvändare skall nu tvingas att betala licensavgift eftersom Du har möjlighet att lyssna på radio och se TV på Din lilla datorskärm! (För många av oss, räcker det att försöka se ett helt avsnitt av ”debatt” utan att ögonen börjar rinna).

Därav min, (något kontroversiella kanske,) fråga i rubriken, Demokrati eller tvångssamhälle?

Undrar just hmmm, om jag får en faktura, på en så kallad licensavgift för tillgång till att se TV via min dator, ifrån något företag som kallar sig ”RADIOTJÄNST”. Vad händer om jag skickar tillbaka den med en notering att; TJÄNSTEN HAR EJ BESTÄLLTS, VAR VÄNLIG VISA MIN BESTÄLLNINGSORDER !!!

https://harryda.sverigedemokraterna.se/2013/03/02/demokrati-eller-tvangssamhalle/

Iofs får man väl vara glad att man inte på SD-vis kopplar samman dataanvändning med massinvandring och liknande SD vanföreställningar....

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Foliehattspartiet #1  "Demokrati eller tvångssamhälle?" Empty Sv: Foliehattspartiet #1 "Demokrati eller tvångssamhälle?"

Inlägg  lazy 2013-03-31, 19:48

Från den 1 september ändrade banken sina priser. De som exempelvis ska betala fyra räkningar landar snart på 600 kronor, eller en tiondel av en skattad pension för somliga. Swedbank säger att kunderna har informerats om prisändringar sedan ett par månader tillbaka.
    Skälet till förändringen är att banken vill att fler av kunderna ska sköta ärendena på egen hand via telefon eller internet. Mycket riktigt är det de äldre kunderna som reagerar på förändringen.

http://gd.se/nyheter/jobbpengar/1.3958673-kostsamt-att-betala-pa-banken

Min mamma hade massor med problem med telefonbanken och gav till slut upp så numera är det jag eller min syster som sköter räkningarna via nätet, den som har tid helt enkelt.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Foliehattspartiet #1  "Demokrati eller tvångssamhälle?" Empty Sv: Foliehattspartiet #1 "Demokrati eller tvångssamhälle?"

Inlägg  RedCloud 2013-03-31, 19:52

lazy skrev:Från den 1 september ändrade banken sina priser. De som exempelvis ska betala fyra räkningar landar snart på 600 kronor, eller en tiondel av en skattad pension för somliga. Swedbank säger att kunderna har informerats om prisändringar sedan ett par månader tillbaka.
    Skälet till förändringen är att banken vill att fler av kunderna ska sköta ärendena på egen hand via telefon eller internet. Mycket riktigt är det de äldre kunderna som reagerar på förändringen.

Min mamma hade massor med problem med telefonbanken och gav till slut upp så numera är det jag eller min syster som sköter räkningarna via nätet, den som har tid helt enkelt.

och kopplingen till det fascistiska rasistiska enfrågepartiet var vadå, Lazy ?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-03-31, 20:00

RedCloud skrev:
    lazy skrev:Från den 1 september ändrade banken sina priser. De som exempelvis ska betala fyra räkningar landar snart på 600 kronor, eller en tiondel av en skattad pension för somliga. Swedbank säger att kunderna har informerats om prisändringar sedan ett par månader tillbaka.

och kopplingen till det fascistiska rasistiska enfrågepartiet var vadå, Lazy ?

Bra fråga, jag pekade på något som många äldre tycker är ett problem idag och som blivit än värre för många sedan den kontantlösa banken införts, var det inte delvis det inlägget handlade om? Alldeles oavsett vem avsändaren var?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 11:12