Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
lazy
Dao
Infra
Sossar ee lata
8 posters

    God morgon nya Sverige

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-27, 19:47

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:I de flesta branscher där har problem sågör man först en tillfällig lösning. Vilket ofta är att stoppa inflödet. Sedan åtgärdar man problemet och sedan kan man öppna kranen/utbetalningarna/invandringen etc etc. Helt enkelt gör om gör rätt.

    Problemet är att det finns inget som visar att just "inflödet" som är problemet. Gör man en sådan "lösning", är det risk att man istället FÖRVÄRRAR problemet!

    Är det inte bättre att utgå från den tillgängliga forskningen i frågan?





    Nej eller hur. Rolling Eyes

    Är det därför som kommun efter kommun skriker efter mera pengar och platser att ta emot sin kvot? Kommun efter kommun säger upp avtal och förlänger inte med Migrationsverket.
    Vad felet än må vara att det finns utanförsskapsområden så kan lösningen aldrig vara att fylla på med mera folk innan situationen är utlöst. Då fungerar nämligen ingen lösning. Det hjälper ju tex inte att ösa ur båten hur länge som helst om man inte fixar läckan först. Inse att vi inte behöver denna massinvandring just nu. Om ett behov uppstår så kan man ju öppna kranarna då. Låt kommuner och landsting andas lite.
    Detta är sunt förnuft. INTE RASISM. Arbetskraftsinvandring kan naturligtvis fortsätta.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-27, 19:49

    RedCloud skrev:
    Finns dessa, är bostadsbristen bara en bluff av media?

    Det är den sittande regeringens ansvar att se till att de som befinner sig inom landets gränser har möjlighet att bo.

    Det första det "nya arbetarpartiet" gjorde 2006 var att dra in subventionerna för bostadsbyggande.

    Smart Sherlock ?





    Eller så kan man anpassa sig efter kappsäcken. Man fyller inte på ett redan fullt badkar eller?
    Då får man först skaffa ett större badkar eller ett badkar till. Sherlock. Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-03-27, 19:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Finns dessa, är bostadsbristen bara en bluff av media?
    arbeten, finns de, eller var det ´bara en bluff från vänstern att vihar skyhög arbetslöshet?

    Bostadsbristen är bara ett medvetet politiskt val som Sverige gjort under arrogansen!

    Det går över efter nästa val, förhoppningsvis!

    lol!

    Den nya konspirationskungen är i farten igen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sniperace 2013-03-27, 19:54

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Finns dessa, är bostadsbristen bara en bluff av media?
    arbeten, finns de, eller var det ´bara en bluff från vänstern att vihar skyhög arbetslöshet?

    Bostadsbristen är bara ett medvetet politiskt val som Sverige gjort under arrogansen!

    Det går över efter nästa val, förhoppningsvis!

    lol!

    Den nya konspirationskungen är i farten igen.
    och där kom den....

    meningen som slog knock på Dåren
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-03-27, 19:57

    RedCloud skrev:
    Finns dessa, är bostadsbristen bara en bluff av media?

    Det är den sittande regeringens ansvar att se till att de som befinner sig inom landets gränser har möjlighet att bo.

    Det första det "nya arbetarpartiet" gjorde 2006 var att dra in subventionerna för bostadsbyggande.

    Smart Sherlock ?

    Lite fakta..

    I slutet av 1980-talet var bostadsbristen än mer utbredd än den är nu och nästan alla kommuner upplevde att efterfrågan var större än utbudet.


    Fråga: Vilka hade makten då?

    Lite mer fakta...

    Efter raset på 1990-talet var det svenska bostadsbyggandet år 2000 lägst i EU med endast 1,4 lägenheter per 1 000 invånare, långt under EU-snittet på runt 5 (European Housing Statistics 2001). Det kan jämföras med nivån 1990 då det byggdes 6,8 lägenheter per 1 000 invånare i Sverige vilket var strax över genomsnittet i EU. Bostadsbyggandet har visserligen ökat något sedan dess men är fortsatt lågt jämfört med våra grannländer. Till och med under åren 2006-2008 då det svenska bostadsbyggandet nådde den hittills högst nivån under 2000-talet intog Sverige jumboplatsen i Norden.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  lazy 2013-03-27, 21:35

    Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sniperace 2013-03-27, 21:56

    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    kanske ska vi då tvångsförflyttas, de som äger eget hus förflyttas till en etta någonstans, så får det bo en skock flyktingar i villan eftersom de behöver den mer, och en etta räcker för två personer.

    Men, jag misstänker att OM flyktingar som kom hit samlades i tältläger istället så skulle det fort sprida sig och strömmen avta till noll
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-03-28, 08:35

    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    Vissa kommuner har ju köpt villor för att inhysa barnrika familjer. Vill en svensk ha en villa så får han förbaske mig köpa den själv.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 09:44

    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    Flyktingasr är inga turister!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 09:45

    Secrist skrev:
    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    Vissa kommuner har ju köpt villor för att inhysa barnrika familjer. Vill en svensk ha en villa så får han förbaske mig köpa den själv.

    Någon källa på det?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 09:46

    Dao skrev:
    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    Flyktingasr är inga turister!

    Nej turister orsakar inte så att hederliga arbetande svenskar blir vräkta från sina hem!!

    Kan du inte svara på vara alla som kommer i år ska bo??? Även om Sverige vann 100 miljarder så hinner vi inte bygga bostäder till dem ändå, så var skall de som kommer i år bo????????
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 09:48

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:Frågan är vad vi ska göra när det inte längre finns några lediga hotellrum, slott, gamla kursgårdar, campingplatser o.dyl, blir det tältläger då som i många andra länder dit det kommer många flyktingar?

    Å andra sidan blir det kanske inte lika kul att lägga alla sparpengar/försätta sig i skuld för en resa hit(?)

    Vissa kommuner har ju köpt villor för att inhysa barnrika familjer. Vill en svensk ha en villa så får han förbaske mig köpa den själv.

    Någon källa på det?

    Välj själv bland alla källor, kommer jag välja så tror du ju inte på det.

    http://www.google.se/webhp?source=search_app#hl=sv&sclient=psy-ab&q=flyktingar+villor&oq=flyktingar+villor&gs_l=hp.3...949.5525.0.5851.17.15.0.2.2.0.131.1102.14j1.15.0...0.0...1c.1.7.psy-ab.D81L_o3pOYo&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44342787,d.bGE&fp=3a6cb091bbd5cd12&biw=935&bih=921
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 09:50

    Sossar ee lata skrev:Nej turister orsakar inte så att hederliga arbetande svenskar blir vräkta från sina hem!!

    Kan du inte svara på vara alla som kommer i år ska bo??? Även om Sverige vann 100 miljarder så hinner vi inte bygga bostäder till dem ändå, så var skall de som kommer i år bo????????

    Lägenheter brukar fungera för "ickesvenskar" också!

    Ingen har blivit vräkt från sina hem!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 09:53


    Det som beskrivs i länkarna är vanlig traditionell socialhjälp! Inget tyder på att även "svenskar" inte skulle få samma hjälp i samma situation!

    Så du misslyckas igen...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 09:56

    Dao skrev:

    Det som beskrivs i länkarna är vanlig traditionell socialhjälp! Inget tyder på att även "svenskar" inte skulle få samma hjälp i samma situation!

    Så du misslyckas igen...

    Vad svamlar du om!? Du ville ha en källa som visar att det köps villor åt flyktingar!!! Jag gav dig det!!! Ge mig en källa som visar att villor köpts till svenskar!!!! Ge mig den nu om det är så att du inte bara ljuger igen!!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 09:57

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Nej turister orsakar inte så att hederliga arbetande svenskar blir vräkta från sina hem!!

    Kan du inte svara på vara alla som kommer i år ska bo??? Även om Sverige vann 100 miljarder så hinner vi inte bygga bostäder till dem ändå, så var skall de som kommer i år bo????????

    Lägenheter brukar fungera för "ickesvenskar" också!

    Ingen har blivit vräkt från sina hem!

    Lämnade denne man sin lägenhet av egen vilja?

    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/han-tvingas-flytta?&_suid=133891285856209601644474998592
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 10:00

    Sossar ee lata skrev:Vad svamlar du om!? Du ville ha en källa som visar att det köps villor åt flyktingar!!! Jag gav dig det!!! Ge mig en källa som visar att villor köpts till svenskar!!!! Ge mig den nu om det är så att du inte bara ljuger igen!!

    Secrist skrev: "
    Vissa kommuner har ju köpt villor för att inhysa barnrika familjer. Vill en svensk ha en villa så får han förbaske mig köpa den själv."

    Jag frågade efter en källa på det, men fick flera som handlade om vanlig socialhjälp - ingen av dessa beskrev att den hjälpen inte kunde ges till svenskar i samma situation!

    Problemet är att det är ganska sällan svenskar sitter i samma situation, men visst har det hänt att även de fått motsvarande hjälp.

    Men det är ni som sitter på bevisbördan att svenskar förvägras sådan hjälp!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 10:00


    Den situationen har jag tagit upp i den aktuella tråden!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 10:03

    Dao skrev:

    Den situationen har jag tagit upp i den aktuella tråden!

    Vad kallar du det när man blir tvungen mot sin vilja att flytta?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 10:05

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Vad svamlar du om!? Du ville ha en källa som visar att det köps villor åt flyktingar!!! Jag gav dig det!!! Ge mig en källa som visar att villor köpts till svenskar!!!! Ge mig den nu om det är så att du inte bara ljuger igen!!

    Secrist skrev: "
    Vissa kommuner har ju köpt villor för att inhysa barnrika familjer. Vill en svensk ha en villa så får han förbaske mig köpa den själv."

    Jag frågade efter en källa på det, men fick flera som handlade om vanlig socialhjälp - ingen av dessa beskrev att den hjälpen inte kunde ges till svenskar i samma situation!

    Problemet är att det är ganska sällan svenskar sitter i samma situation, men visst har det hänt att även de fått motsvarande hjälp.

    Men det är ni som sitter på bevisbördan att svenskar förvägras sådan hjälp!

    Jag bevisade att flyktingar bor i villor som kommuner köpt, kan du bevisa att detta även gäller svenskar???????? nej det kan du inte.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 10:12

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:

    Den situationen har jag tagit upp i den aktuella tråden!

    Vad kallar du det när man blir tvungen mot sin vilja att flytta?

    Frågan handlar inte om invandrare!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 10:14

    Sossar ee lata skrev:Jag bevisade att flyktingar bor i villor som kommuner köpt, kan du bevisa att detta även gäller svenskar???????? nej det kan du inte.

    Bevisbördan finns hos dig, men givetvis pallade du inte detta...

    Vad "förvånad" jag blir! Very Happy
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 10:48

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Jag bevisade att flyktingar bor i villor som kommuner köpt, kan du bevisa att detta även gäller svenskar???????? nej det kan du inte.

    Bevisbördan finns hos dig, men givetvis pallade du inte detta...

    Vad "förvånad" jag blir! Very Happy

    Vad svamlar du om, jag tror inte att svenskar får bo i villor som kommunen köpt, du påstår ju det. Är det jag som skall bevisa vad du påstår??

    Ok då vet jag att detta gäller bara nysvenskar, de får bo lyxvillor på kommunens bekostnad, medan hederligt arbetande svenskar blir vräkta från sina hem efter 43 år.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Dao 2013-03-28, 10:57

    Sossar ee lata skrev:Vad svamlar du om, jag tror inte att svenskar får bo i villor som kommunen köpt, du påstår ju det. Är det jag som skall bevisa vad du påstår??

    Ok då vet jag att detta gäller bara nysvenskar, de får bo lyxvillor på kommunens bekostnad, medan hederligt arbetande svenskar blir vräkta från sina hem efter 43 år.....

    Länkarna visade socialarbete, inte invandrararbete. Inget av dessa antyder att samma regler inte skulle gälla svenskar!

    Ingen blir vräkt! Inte av den anledningen i varje fall...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-28, 11:25

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Vad svamlar du om, jag tror inte att svenskar får bo i villor som kommunen köpt, du påstår ju det. Är det jag som skall bevisa vad du påstår??

    Ok då vet jag att detta gäller bara nysvenskar, de får bo lyxvillor på kommunens bekostnad, medan hederligt arbetande svenskar blir vräkta från sina hem efter 43 år.....

    Länkarna visade socialarbete, inte invandrararbete. Inget av dessa antyder att samma regler inte skulle gälla svenskar!

    Ingen blir vräkt! Inte av den anledningen i varje fall...

    Men åke som mot sin vilja tvingades ut ur sin bostad där han bott i 43 år, vad kallar du det?

    Sponsored content


    God morgon nya Sverige - Sida 2 Empty Sv: God morgon nya Sverige

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:27