Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Ska man skratta eller gråta???

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-25, 11:52

    http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan

    Nu måste vi får ett nytt högerparti i Sverige, sossarna & Alliansen kan ta varandra i händerna och samarbeta.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Regndrottning 2013-03-25, 12:02

    Sossar ee lata skrev:http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan

    Nu måste vi får ett nytt högerparti i Sverige, sossarna & Alliansen kan ta varandra i händerna och samarbeta.

    Varför blandar du i sossarna i alliansens beslut? Vem har regeringsställning och makten i dagens Sverige, tror du?

    Men, jag kan faktisk instämma, av det jag läste, är detta ett korkat beslut. Vem vill inte ha betalningsfria lån?

    Landets invånare skall behandlas och bemötas på så likartat sätt som möjligt. Att ge stöd kan vara berättigade till vissa grupper under vissa tillfällen men att ge allting till en grupp på bekostnad av alla andra är vansinnigt.

    Det är inte därför jag vill betala skatt.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-25, 12:08

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan

    Nu måste vi får ett nytt högerparti i Sverige, sossarna & Alliansen kan ta varandra i händerna och samarbeta.

    Varför blandar du i sossarna i alliansens beslut? Vem har regeringsställning och makten i dagens Sverige, tror du?

    Men, jag kan faktisk instämma, av det jag läste, är detta ett korkat beslut. Vem vill inte ha betalningsfria lån?

    Landets invånare skall behandlas och bemötas på så likartat sätt som möjligt. Att ge stöd kan vara berättigade till vissa grupper under vissa tillfällen men att ge allting till en grupp på bekostnad av alla andra är vansinnigt.

    Det är inte därför jag vill betala skatt.

    De vill ha räntefria bostadslån, nu kan de låna pengar utan att betala tillbaka..Perfekt. Skattemoralen blir nog jättebra när folk läser detta, pensionärerna som få 50:- mer i månaden blir nog jättenöjda när de läser detta. Att man inte förstår att detta spelar SD i händerna till 100%..

    Ja jisses.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 12:20

    Sossar ee lata skrev:http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan

    Nu måste vi får ett nytt högerparti i Sverige, sossarna & Alliansen kan ta varandra i händerna och samarbeta.

    Skulle vara intressant att höra hur CSN motiverar detta...

    Kan ju vara ett reellt problem som "invandrarkritiska" skiter i bakom!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 14:37

    Dessa har varit uppe på tapeten tidigare bland "invansdrarkritiska".

    Det är alltså ett stöd som ges till människor som kommit hit utan några som helst ägodelar och utan andra sätt att få hjälp än via staten. Det är inte så att alla invandrare får detta per automatik. Snarare tvärt om. Det är ganska svårt att få denna hjälp.

    Sedan finns det motsvarande som inte är kopplat till invandrare, alltså för "svenska" ungdomar, och andra. Inte heller dessa är alltid lån i traditionell bemärkelse. Dock är behoven här inte lika stora.

    Sedan handlar det inte om bostäder, som TS försöker få det till, utan till inrednin, det absolut nödvändigaste, så att det blir ett fungerande hem!

    Kan ni inte hitta andra skivor att spela. Denna, som kom ut tidigt 80-tal, börjar bli tjatig!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  redalert 2013-03-25, 14:53

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan

    Nu måste vi får ett nytt högerparti i Sverige, sossarna & Alliansen kan ta varandra i händerna och samarbeta.

    Varför blandar du i sossarna i alliansens beslut? Vem har regeringsställning och makten i dagens Sverige, tror du?

    Men, jag kan faktisk instämma, av det jag läste, är detta ett korkat beslut. Vem vill inte ha betalningsfria lån?

    Landets invånare skall behandlas och bemötas på så likartat sätt som möjligt. Att ge stöd kan vara berättigade till vissa grupper under vissa tillfällen men att ge allting till en grupp på bekostnad av alla andra är vansinnigt.

    Det är inte därför jag vill betala skatt.

    Men är det inte alltid så det blir med för stor gemensam sektor alltid missnöje eftersom folk tycker att deras pengar används fel? cyclops

    Sponsored content


    Ska man skratta eller gråta??? Empty Sv: Ska man skratta eller gråta???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:23