Sniperace skrev:Har personerna då varit skadade så de har forslats till vanligt sjukhus, eller har de förts med ambulans till psykakut/psykvård?Redvictory skrev:lazy skrev:Redvictory skrev:
Ska en person som är sjuk åka polisbil menar du?det var ju kanske Polisen som framkallade handlingen i detta fall och då är det högst olämpligt att låta dem ta hand om pesronen! en självmordsbenägen är inte en brottsling!inte heller våldsbenägen mot andra än sig själv! jag har varit med och tagit hand om ungdomar (svenska) som tagit tabletter m,m och samtliga har fått åka ambulans! Polisen har inte ens kommit! men det verkar skilja sig ifrån fall till fall!
Och om nu RV verkligen hade jobbat inom räddningstjänst så hade han vetat att polisen alltid används som handräckning av psykpersonal när det gäller självmordsbenägna.
Där har du riktigt fel Lazy! jag har varit på ett flertal olika självmordsförsök och Inget av de fallen har Polisen varit inblandade! nu vet jag inte hur det fungerar i andra delar av landet! det verkar tydligen skilja sig väldigt mycket!
knappast, det är nämligen inte ambulansuppgift.
även svåra psykfall hämtas regelmässigt av polis eftersom ambulans inte är en tillämpning för dessa.
Du är därmed avslöjad som lögnare/mytoman
Svår fråga för RV som inte ens kan skilja mellan "självmordsbenägen" och "självmordsförsök." Ingick inte det i utbildningen?
Sedan tvivlar jag starkt på att en person som verkligen jobbar inom Räddningstjänst skulle uttrycka sig på det viset som står i artikeln, vem är källan?