F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Vem har bitchat om att jobba? Inte jag.Thetaxpayer skrev:Arbetar minst 60 timmar i veckan och betalar hutlösa mängder skatt ju mer man stretar på
Thetaxpayer skrev:Det jag kan bli irriterad över är sådana som dig på fullt allvar verkar tro att det är de som går hemma som är de som betalar för välfärden. Så är det inte.
Ja man kan iofs göra som du, nämligen hitta på och ljuga, eller så skulle du kunna utgå från det jag faktiskt skriver. Ingenstans har någon enda människa påstått att det är de som går hemma som betalar för välfärden, men det finns sådana som jag, som tycker att även de har ett människovärde, precis lika stort som någon annans. Alla människor har ett värde. Men vissa gör allt de kan för att se ner på svaga... och det i ´sig ÄR INTE människovärdigt beteende.
De svaga........jag undrar ibland hur man blir 'svag' och beroende av andras välvilja! Det finns mkt som kan rättfärdiga skattebetalares stöd till de som är drabbade av sjukdom lr på annat sätt ses som svaga. Men en sån tydlig generalisering av svaga som vänstern gärna slänger sig med innefattar ofta fullt friska arbetsföra människor fullt kapabla till nytta. Såsom fisten, jag undviker epitetet äcklet med avsikt, som förmodligen...iaf enligt egen utsago, står lite över oss andra, verkar vara fullt kapabel till ett heltidsarbete men ändock aldrig verkar finna viljan till att bidraga med ett sådant! Ska vi beteckna dig som en 'svag' lr finns där inte viljan hos dig att göra 40 timmar i veckan bara? Kanske bor du på en sådan ort där det helt enkelt inte står att finna några jobb? Har då möjligheten slagit dig att du kanske bör flytta på dig? För mig är det då klart....jag har en dotters välfärd att se till. Om än jag trivs mkt här i norr skulle jag inte tveka det minsta att röra på mig om så krävdes!