Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
redalert
Infra
Thetaxpayer
F.I.S.T
Redvictory
Regndrottning
DirtyDog
Sniperace
Sossar ee lata
13 posters

    Ja du!.......

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 12:19

    Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Redvictory skrev:
    Sossar ee lata skrev:eeh verkar vara svårt att få ett svar...

    Ok. vi skippar köttet. låt säga att du ska köpa en TV, på Elgiganetn koster den 10.000:- & på Siba 7000:- vilken köper du?

    Ingen av dem! jag köpte min på nätet med fri hemleverans 1500:- bättre pris än elgiganten! bara att gå in på pricerunner och jämföra!hur skulle du gjort?

    Spiken i kistan!!! Varför tror du du kan köpa den mycket billigare på nätet? Kan det vara för att dessa företag pressar priserna på allt likt de vi såg gällande lastbilschaufförer!!?? Du bidrar alltså till att de får sina slavlöner genom att jaga det billigaste du kan hitta.

    Jag har mycket svårt att se hur du skulle kunna vara egen företagare med det bristande kunnande i marknadsekonomi du här uppvisar. Jag har själv inte drivit eget företag, men jag har uppenbarligen en egenskap du verkar sakna, den att lyssna och lära av andra. Det närmaste jag själv kommit företagsamhet är att sköta om en förening, och även om det finns vissa liknelser. är det givetvis inte samma sak, då en företagare måste leva på sina inkomster, samt har otroligt många fler utgifter.

    Det du inte förstår är att du i din förvirrade kritik faktiskt kritiserar det system du lagt ner så mycket tid på att hylla, nämligen marknadsliberalismen. Det handlar naturligtvis inte ensidigt om att handla dyrare varor, även om det ofta finns ett samband mellan pris och kvalitet, dock inte alltid. Vidare kan det precis som du säger finnas ett samband mellan låga priser och brister i personalpolicy och löner, men sådant är ju det system du i princip ensidigt hyllar, det är ju inte de fattigas fel att löner pressas nedåt, och rika roffar åt sig mer. Sen ligger det en hel del i det viktory säger, att oftast är det snåla snikna rika människor som är gnidna och letar lågpriser. V lågavlönade är oftare vänstermänniskor, och oftare miljömedvetna, och gör medvetet dyrare val i miljöns tecken, MEN det finns gränser för den lågavlönade rent ekonomiskt, som givetvis inte finns hos den högavlönade på samma vis.

    Och orsaken till att det ofta är billigare på nätet, behöver inte alls vara att det är företagare med sämre moral och laglydighet. Du missar det faktum att näthandlare kan dra ner på kostnader kring anställd personal, pga att de inte behöver lika många anställda, ingen butikspersonal, och inte någon dyr centralt placerad lokal, med dyr butikshyra

    Nazze liten har målat in sig i ett hörn! (igen) han tror i (sin värld) att om jag och alla andra handlar en TV på elgiganten för 1500:- mer istället för på nätet så kommer lastbilsförarna få en rimlig lön! inte att handlaren tar mer till sin ficka!

    Givetvis har han målat in sig i ett hörn, när förespråkandet av borgerlig politik är själva grunden för de orättvisor han påstår sig vilja minska.
    Men det finns 2 andra anledningar att så ofta som möjligt välja den lokala handlaren framför internetinköp.

    1 - Om man vill att orten skall leva vidare, bör man lägga pengarna till de som bedriver verksamhet på orten. Men det är oxå upp till handlaren på den lokala orten, inte bara konsumenten. Många är beredda att betala lite mer för sina varor, i utbyte mot att det finns tillgängligt på orten, samt att vid felanmälan, blir det smidigare att reklamera.

    Men det är lite upp till den lokala handlarn att hålla nere priserna något så när, det får inte bli dubbla priset på varorna, då har handlarn misslyckats kapitalt. Samt att om man nu handlar lokalt så får dom se till att ha den service som krävs för de något högre priserna

    2 - För miljön, att frakta mindre, innebär miljövinster, men detta gäller ju i första hand saker som kan produceras på närort.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-21, 12:37

    Eehh målat in mig i ett hörn??

    Lite snabbt kan jag säga att detta är även resultatet av fackföreningar som gapar efter högre löner! tror ni företagen kommer anlita mer eller mindre arbetskraft utifrån om lönerna stiger än mer i Sverige.... Think Mc Fly!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 12:51

    Sossar ee lata skrev:Eehh målat in mig i ett hörn??

    Lite snabbt kan jag säga att detta är även resultatet av fackföreningar som gapar efter högre löner! tror ni företagen kommer anlita mer eller mindre arbetskraft utifrån om lönerna stiger än mer i Sverige.... Think Mc Fly!

    Det beror på vilken politik man vill föra, och huruvida man tror att Sverige nånsin skall kunna konkurrerar med länder som Indien, med låga löner.... din åsikt står ju tydlig och klar jallafall
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-21, 16:16

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:Eehh målat in mig i ett hörn??

    Lite snabbt kan jag säga att detta är även resultatet av fackföreningar som gapar efter högre löner! tror ni företagen kommer anlita mer eller mindre arbetskraft utifrån om lönerna stiger än mer i Sverige.... Think Mc Fly!

    Det beror på vilken politik man vill föra, och huruvida man tror att Sverige nånsin skall kunna konkurrerar med länder som Indien, med låga löner.... din åsikt står ju tydlig och klar jallafall

    Ok. Men om ett företag ute i Europa skall investera, de kan köpa samma sak från Indien som från Sverige, i Sverige koster produkten 100:- & i Indien 50:-, var tror du dom lägger beställningen?.....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-21, 16:18

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Redvictory skrev:
    Sossar ee lata skrev:eeh verkar vara svårt att få ett svar...

    Ok. vi skippar köttet. låt säga att du ska köpa en TV, på Elgiganetn koster den 10.000:- & på Siba 7000:- vilken köper du?

    Ingen av dem! jag köpte min på nätet med fri hemleverans 1500:- bättre pris än elgiganten! bara att gå in på pricerunner och jämföra!hur skulle du gjort?

    Spiken i kistan!!! Varför tror du du kan köpa den mycket billigare på nätet? Kan det vara för att dessa företag pressar priserna på allt likt de vi såg gällande lastbilschaufförer!!?? Du bidrar alltså till att de får sina slavlöner genom att jaga det billigaste du kan hitta.

    Jag har mycket svårt att se hur du skulle kunna vara egen företagare med det bristande kunnande i marknadsekonomi du här uppvisar. Jag har själv inte drivit eget företag, men jag har uppenbarligen en egenskap du verkar sakna, den att lyssna och lära av andra. Det närmaste jag själv kommit företagsamhet är att sköta om en förening, och även om det finns vissa liknelser. är det givetvis inte samma sak, då en företagare måste leva på sina inkomster, samt har otroligt många fler utgifter.

    Det du inte förstår är att du i din förvirrade kritik faktiskt kritiserar det system du lagt ner så mycket tid på att hylla, nämligen marknadsliberalismen. Det handlar naturligtvis inte ensidigt om att handla dyrare varor, även om det ofta finns ett samband mellan pris och kvalitet, dock inte alltid. Vidare kan det precis som du säger finnas ett samband mellan låga priser och brister i personalpolicy och löner, men sådant är ju det system du i princip ensidigt hyllar, det är ju inte de fattigas fel att löner pressas nedåt, och rika roffar åt sig mer. Sen ligger det en hel del i det viktory säger, att oftast är det snåla snikna rika människor som är gnidna och letar lågpriser. V lågavlönade är oftare vänstermänniskor, och oftare miljömedvetna, och gör medvetet dyrare val i miljöns tecken, MEN det finns gränser för den lågavlönade rent ekonomiskt, som givetvis inte finns hos den högavlönade på samma vis.

    Och orsaken till att det ofta är billigare på nätet, behöver inte alls vara att det är företagare med sämre moral och laglydighet. Du missar det faktum att näthandlare kan dra ner på kostnader kring anställd personal, pga att de inte behöver lika många anställda, ingen butikspersonal, och inte någon dyr centralt placerad lokal, med dyr butikshyra






    Hi hi, Ja vänstern är sannerligen goda. cheers . Tror du verkligen på vad du skriver själv? lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 18:51

    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:Eehh målat in mig i ett hörn??

    Lite snabbt kan jag säga att detta är även resultatet av fackföreningar som gapar efter högre löner! tror ni företagen kommer anlita mer eller mindre arbetskraft utifrån om lönerna stiger än mer i Sverige.... Think Mc Fly!

    Det beror på vilken politik man vill föra, och huruvida man tror att Sverige nånsin skall kunna konkurrerar med länder som Indien, med låga löner.... din åsikt står ju tydlig och klar jallafall

    Ok. Men om ett företag ute i Europa skall investera, de kan köpa samma sak från Indien som från Sverige, i Sverige koster produkten 100:- & i Indien 50:-, var tror du dom lägger beställningen?.....

    Det är en avvägning mellan moral, kvalitet och pris
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 18:53

    Thetaxpayer skrev:

    Hi hi, Ja vänstern är sannerligen goda.

    Vad föranleder dig att uttrycka dig så ? Cool

    Thetaxpayer skrev: Tror du verkligen på vad du skriver själv? lol!

    Varenda ord står jag för ! Cool
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-21, 19:21

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

    Hi hi, Ja vänstern är sannerligen goda.

    Vad föranleder dig att uttrycka dig så ? Cool

    Thetaxpayer skrev: Tror du verkligen på vad du skriver själv? lol!

    Varenda ord står jag för ! Cool





    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 20:51

    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-21, 21:08

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool






    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Infra 2013-03-21, 22:31

    Sossar ee lata skrev:Ser ett program om myglande transporter, så länge det finns folk som ständigt jagar billiga varor och handlar på företag typ Lidl, jula, K-Rauta etc så måste det myglas, så alla jävla snåljåpar kan väl börja handla svenskt och sluta gnälla. Då kanske Sverige kan överleva.
    Du måste se till regeringens valspråk: gärna
    shopping; men först ett saftigt löneskatteavdrag.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  redalert 2013-03-21, 23:01

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool






    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Ja så är det och har varit hela tiden ändå har fistsvinet mage att kalla sig mästerdebattör, det vänsteräcklet! Laughing


    Senast ändrad av redalert den 2013-03-24, 11:16, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-22, 02:30

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  DMustaine 2013-03-22, 02:48

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing

    Du har ju vid flertalet tillfällen talat om för oss andra hur högt stående du är och hur lågt stående invandrarkritiska åsiktsbärare är...ty man kan inte ha åsikter om invandring som går emot dina..visst kan det ses som rasism? äckelfist!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-22, 17:48

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing




    Jag förstod att du inte skulle förstå.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-22, 17:50

    DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing

    Du har ju vid flertalet tillfällen talat om för oss andra hur högt stående du är och hur lågt stående invandrarkritiska åsiktsbärare är...ty man kan inte ha åsikter om invandring som går emot dina..visst kan det ses som rasism? äckelfist!





    Självklart är det lika mycket rasism som att hävda att andra är rasister för att de ogillar Islam för att ta ett exempel. Jag menar, vilken ras är Islam eller muslim?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Dao 2013-03-22, 17:53

    Sossar ee lata skrev:Ser ett program om myglande transporter, så länge det finns folk som ständigt jagar billiga varor och handlar på företag typ Lidl, jula, K-Rauta etc så måste det myglas, så alla jävla snåljåpar kan väl börja handla svenskt och sluta gnälla. Då kanske Sverige kan överleva.

    Då får vi väl hitta en regering som kör en arbetslinje som ser till att folk dels får heltidsjobb och får en lön som innebär att de är fria nog att kunna välja bärproducerat och ekologiskt!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-22, 22:50

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing




    Jag förstod att du inte skulle förstå.

    Förstod att du inte hade några källor
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-22, 23:27

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dina generaliseringar gör ju att du är en rasist mot alla som inte är vänster.
    Skärp dig.


    Det var en intressant tes, vill du utveckla ? Cool


    Visst, du försöker få det till att alla som inte röstar vänster är egoistiska oempatiska svin och att sådana som dig är moraliskt överlägsna. Typisk rasism.

    Det vore intressant att se källorna till den definitionen på "rasism" Laughing




    Jag förstod att du inte skulle förstå.

    Förstod att du inte hade några källor






    Behövs inga, men om du tar fram källor på att muslim är en ras så kan vi snacka sedan.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Secrist 2013-03-22, 23:32

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Ser ett program om myglande transporter, så länge det finns folk som ständigt jagar billiga varor och handlar på företag typ Lidl, jula, K-Rauta etc så måste det myglas, så alla jävla snåljåpar kan väl börja handla svenskt och sluta gnälla. Då kanske Sverige kan överleva.

    Då får vi väl hitta en regering som kör en arbetslinje som ser till att folk dels får heltidsjobb och får en lön som innebär att de är fria nog att kunna välja bärproducerat och ekologiskt!

    I första hand så är det viljan som styr. Inte plånboken. Har man inte viljan så spelar det ingen roll hur mycket man tjänar och vice versa.

    För övrigt, tror du att jobb är något som trollas fram av en sittande regering?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Dao 2013-03-23, 01:03

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Ser ett program om myglande transporter, så länge det finns folk som ständigt jagar billiga varor och handlar på företag typ Lidl, jula, K-Rauta etc så måste det myglas, så alla jävla snåljåpar kan väl börja handla svenskt och sluta gnälla. Då kanske Sverige kan överleva.

    Då får vi väl hitta en regering som kör en arbetslinje som ser till att folk dels får heltidsjobb och får en lön som innebär att de är fria nog att kunna välja bärproducerat och ekologiskt!

    I första hand så är det viljan som styr. Inte plånboken. Har man inte viljan så spelar det ingen roll hur mycket man tjänar och vice versa.

    För övrigt, tror du att jobb är något som trollas fram av en sittande regering?

    En arbetsmarknadspolitik som underlättar för företagen att anställa, och en arbetslöshetspolitik som ger även arbetslösa bättre möjligheter att kunna med sin egen vilja ta sig ur sin situation, är aldrig fel!

    Så ja - viljan hos regeringen spelar roll, liksom viljan hos individen. Men individen har svårt när regeringen inte vill!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Dao 2013-03-23, 01:09

    Thetaxpayer skrev:Behövs inga, men om du tar fram källor på att muslim är en ras så kan vi snacka sedan.

    På det sättet kan du hävda att rasism inte alls existerar, då det inte ens är självklart att det finns olika mänskliga raser.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoraser

    Begreppet rasism handlar inte om olika raser. Här kan du få lite vägledning:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

    "Man kan skilja mellan rasism och rasdiskriminering utifrån resonemanget att det senare inte nödvändigtvis behöver grunda sig i det förra."

    "I modern politik talar man ibland om kulturrasism, men ofta kallas det rasism även om det i grunden inte är samma sak. Dess förespråkare har fördomar om/tycker illa om hela kulturer. Kulturrasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Om den riktas mot kristna kallas den kristofobi.Riktas den mot muslimer kallas den för islamofobi."

    Är du beredd att snacka nu?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  lazy 2013-03-23, 01:18

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Behövs inga, men om du tar fram källor på att muslim är en ras så kan vi snacka sedan.

    På det sättet kan du hävda att rasism inte alls existerar, då det inte ens är självklart att det finns olika mänskliga raser.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoraser

    Begreppet rasism handlar inte om olika raser. Här kan du få lite vägledning:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

    "Man kan skilja mellan rasism och rasdiskriminering utifrån resonemanget att det senare inte nödvändigtvis behöver grunda sig i det förra."

    "I modern politik talar man ibland om kulturrasism, men ofta kallas det rasism även om det i grunden inte är samma sak. Dess förespråkare har fördomar om/tycker illa om hela kulturer. Kulturrasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Om den riktas mot kristna kallas den kristofobi.Riktas den mot muslimer kallas den för islamofobi."

    Är du beredd att snacka nu?

    Har du gjort ett inlägg på Wiki? Hur länge får det stå kvar?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Dao 2013-03-23, 02:01

    lazy skrev:Har du gjort ett inlägg på Wiki? Hur länge får det stå kvar?[/font]

    Slut på "argument"? Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  lazy 2013-03-23, 02:13

    Dao skrev:
    lazy skrev:Har du gjort ett inlägg på Wiki? Hur länge får det stå kvar?[/font]

    Slut på "argument"? Smile

    Absolut inte, jag "gillar" bara hur man försöker att "göra om" saker, ungefär som när vissa människor raserar allt som fanns före en viss religion.. Wink

    Sponsored content


    Ja du!....... - Sida 2 Empty Sv: Ja du!.......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:24