Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
RedMentalCase
redalert
Infra
Sossar ee lata
ericTheDog
DirtyDog
F.I.S.T
11 posters

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-18, 18:21

    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Ok. Jag struntar i vilken färg en brottsling har. Men eftersom det i stort set är uteslutande män med invandrarbakgrund som är gärningsmän när det gäller gruppvåldtäkter så måste man väl börja utreda varför? När det gäller väldtäkter över lag så jagar man ju till 99,99% män då det är väldigt ovanligt med kvinnliga våldtäkts....kvinnor Very Happy Är det inte rätta att man koncentrerar sig på män? eller anser du att man skall "jaga" kvinnor också för att vara jämnställd.

    Vad tror du är anledningen till att män med invandrarbakgrund våldtar i större utsträckning än män med svensk bakgrund? Kan vi inte diskutera det lite utan att hoppa på varandra och kasta skit. Jag anser ju att det har att göra med deras kvinnosyn, vad tror du?

    Men herre jösses..... du förstår nog inte ens vad du själv skriver verkar det som.
    När man som du skriver:


    "Jag anser ju att det har att göra med deras kvinnosyn"


    Nyckelordet i ditt uttalande här som gör uttalandet fördomsfullt, och i detta fall även mer än så....är ordet "deras"

    Jag undrar vad du menar med det ?

    Synen på hur kvinnor skall behandlas i tex Afghanistan, Somalia, Pakistan etc. Det tror jag. Men om du tror att det är helt o relevant, vad tror du är anledningen?

    Du svara fortfarande inte på frågan. Om 8 av 10.000 begår våldtäkt... vad har det med invandrares kvinnosyn att göra ?.... då torde väl en förkrossande majoritet av invandrarna vara mer typiskt för hur "deras" kvinnosyn är ?... inte 0,08 %

    En enkel fråga till. Tycker du att kvinnor behandlas väl i Afghanistan, Pakistan & Somalia? Ja eller nej.

    Har inte varit i Afghanistan, Pakistan & Somalia ... har du ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-18, 18:47

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Ok. Jag struntar i vilken färg en brottsling har. Men eftersom det i stort set är uteslutande män med invandrarbakgrund som är gärningsmän när det gäller gruppvåldtäkter så måste man väl börja utreda varför? När det gäller väldtäkter över lag så jagar man ju till 99,99% män då det är väldigt ovanligt med kvinnliga våldtäkts....kvinnor Very Happy Är det inte rätta att man koncentrerar sig på män? eller anser du att man skall "jaga" kvinnor också för att vara jämnställd.

    Vad tror du är anledningen till att män med invandrarbakgrund våldtar i större utsträckning än män med svensk bakgrund? Kan vi inte diskutera det lite utan att hoppa på varandra och kasta skit. Jag anser ju att det har att göra med deras kvinnosyn, vad tror du?

    Men herre jösses..... du förstår nog inte ens vad du själv skriver verkar det som.
    När man som du skriver:


    "Jag anser ju att det har att göra med deras kvinnosyn"


    Nyckelordet i ditt uttalande här som gör uttalandet fördomsfullt, och i detta fall även mer än så....är ordet "deras"

    Jag undrar vad du menar med det ?

    Synen på hur kvinnor skall behandlas i tex Afghanistan, Somalia, Pakistan etc. Det tror jag. Men om du tror att det är helt o relevant, vad tror du är anledningen?

    Du svara fortfarande inte på frågan. Om 8 av 10.000 begår våldtäkt... vad har det med invandrares kvinnosyn att göra ?.... då torde väl en förkrossande majoritet av invandrarna vara mer typiskt för hur "deras" kvinnosyn är ?... inte 0,08 %

    En enkel fråga till. Tycker du att kvinnor behandlas väl i Afghanistan, Pakistan & Somalia? Ja eller nej.

    Har inte varit i Afghanistan, Pakistan & Somalia ... har du ?

    Är det den nivån på diskussion? Menar du att du inte har en aning om kvinnors situation i dessa länder för du har inte varit där? Varför diskuterar du ämnet om du inte har en aning? Då kan jag tala om för dig att kvinnor våldtas, misshandlas och förtrycks i sådan utsträckning i dessa länder så något måste göras! Barn giftes bort i 12 års ålder. Tycker du att det är ok? Nu när jag upplyst dig om läget borde du ha en åsikt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Secrist 2013-03-18, 20:28

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-18, 22:50

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?

    Det är din villfarelse att det finns ett samband !
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-18, 23:03

    Sossar ee lata skrev:
    Är det den nivån på diskussion?

    JA !


    Sossar ee lata skrev:Menar du att du inte har en aning om kvinnors situation i dessa länder för du har inte varit där?


    Nej lille vän, Jag menar att VARKEN DU ELLER JAG, vet tillräckligt om förhållandena utifrån vad som presenteras av västerländsk media. Och därför bör man inta en hållning som visar att man kanske inte vet allt om resten av världen, i synnerhet områden, kulturer och dylikt som du själv inte varit i, och kommit i kontakt med på plats. Det är det ena. Det andra är att det givetvis finns missförhållanden och konstigheter i andra kulturer, LIKVÄL som vår kultur. Problemet är att allt för många använder sig av generaliseringar grundad på okunskap, i syfte att slå sig på bröstet över sin egna kulturs "förträfflighet", och blundar för den problematik vår kultur medför.


    Sossar ee lata skrev:Varför diskuterar du ämnet om du inte har en aning? Då kan jag tala om för dig att kvinnor våldtas, misshandlas och förtrycks i sådan utsträckning i dessa länder så något måste göras!

    Detta var ett typexempel på dina generaliseringar och brist på kunskaper


    Sossar ee lata skrev:Barn giftes bort i 12 års ålder.
    Tycker du att det är ok?

    Absolut inte under inga omständigheter


    Sossar ee lata skrev:Nu när jag upplyst dig om läget borde du ha en åsikt.

    Jag har åsikter om mycket, men jag uttalar mig inte utifrån fördomar och okunskap och grov generalisering, i den utsträckning som du gör

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  redalert 2013-03-18, 23:16

    F.I.S.T skrev:
    Jag har åsikter om mycket, men jag uttalar mig inte utifrån fördomar och okunskap och grov generalisering, i den utsträckning som du gör


    Men vilken mästerdebattör du måste vara då fistaren! Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Secrist 2013-03-18, 23:58

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?

    Det är din villfarelse att det finns ett samband !

    Så det är bara en slump? Fördomar? Rasism? Laughing

    Om du inte har en aning så är det helt ok att erkänna det istället för att spela korkad.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-19, 02:20

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?

    Det är din villfarelse att det finns ett samband !

    Så det är bara en slump? Fördomar? Rasism? Laughing

    Om du inte har en aning så är det helt ok att erkänna det istället för att spela korkad.

    Jag har teorier kring orsaker för våld, och när ni är redo att släppa er rasbiologi, så skall jag än en gång presentera dem för er, som jag gjort förut.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  DirtyDog 2013-03-19, 03:21

    F.I.S.T skrev:Jag har teorier kring orsaker för våld, och när ni är redo att släppa er rasbiologi, så skall jag än en gång presentera dem för er, som jag gjort förut.
    Och vad var din teori angående länken i ditt första inlägg?

    Att det skedde för att den svarta snubben hade en muslimsk uppfostran? Rolling Eyes

    Är det inte troligare att det skedde pga att bägge förmodligen (precis som offret) hade intagit för mycket droger?

    När jag läste om detta på olika ställen så var det enda som de hade fört in i henne sina fingrar men uppenbarligen hade de haft utlösning PÅ hennes ansikte med tanke på vad jag postade tidigare. Att de var påverkade var dock inget försvar för deras handlingar men troligen till viss del en förklaring. Deras eventuella religioner hade troligtvis mindre inverkan.

    Samma sak gäller givetvis även gruppvåldtäkter i Sverige. Alkohol är normalt orsaken till de flesta brott, även såna här.
    Dock tror jag inte att speciellt många blir gruppvåldtagna av fulla invandrare. Om invandrare ändå utför denna typ av brott så måste man nog leta efter andra orsaker. Att vi kan utesluta islam tror jag nog att vi alla kan bli överens om. Är det känslan av "utanförskap" som gör att man tar ut sin frustration på unga försvarslösa flickor?

    Känslan av "utanförskap" har väl funnits långt innan Sverige hade några invandrare? Var gängvåldtäkter lika vanliga då (i Sverige menar jag då givetvis)?

    Är "utanförskap" orsaken även när gruppvåldtäkter utförs i länderna som de kommer ifrån?

    I internationella medier lyftes i samband med överfallet på Lara Logan chockerande uppgifter fram om att 83% av egyptiska kvinnor utstått olika former av sexövergrepp och att 62% av männen villigt erkände att de deltog i det sexuella könsförtrycket.

    En kvinnorättsdemonstration på Tahrirtorhet i Kairo i protest mot det sexuella våldet slutade i kaos när hundratals män bröt igenom säkerhetsarrangemangen och misshandlade och antastade kvinnorna.

    Det är inte islam, knappast utanförskap heller. Vad är det då? Dålig kvinnosyn? En kvinnosyn som givetvis förändras för att de kommer till Sverige? Rolling Eyes

    Jag vet faktiskt inte svaret. Har du möjligen någon teori?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Secrist 2013-03-19, 08:15

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?

    Det är din villfarelse att det finns ett samband !

    Så det är bara en slump? Fördomar? Rasism? Laughing

    Om du inte har en aning så är det helt ok att erkänna det istället för att spela korkad.

    Jag har teorier kring orsaker för våld, och när ni är redo att släppa er rasbiologi, så skall jag än en gång presentera dem för er, som jag gjort förut.

    Vem har påstått att det handlar om rasbiologi? Vänsterns handikapp, att aldrig någonsin kunna hantera invandringsfrågan utan att komma dragandes med rasistkortet.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  DMustaine 2013-03-19, 08:59

    fistäcklet och daoren gör allt för att undvika svara på frågorna ser jag, i vanlig ordning!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-03-19, 09:08

    DMustaine skrev:fistäcklet och daoren gör allt för att undvika svara på frågorna ser jag, i vanlig ordning!

    Jag börjar undra om dom tycker som den indiske polisen, kvinnorna får skylla sig själva.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  redalert 2013-03-19, 10:52

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    anser du det inta vara ett problem att dessa brott har ökat på senare tid. Ska vi inte ta tag i det problemet?

    Absolut... men jag tror inte som du att de har ökat pga att vissa folkslag skulle vara sämre än andra folkslag.

    Och ändå så är personer med invandrarbakgrund våldsamt överrepresenterade. Hur får du ihop den ekvationen?

    Det är din villfarelse att det finns ett samband !

    Så det är bara en slump? Fördomar? Rasism? Laughing

    Om du inte har en aning så är det helt ok att erkänna det istället för att spela korkad.

    Jag har teorier kring orsaker för våld, och när ni är redo att släppa er rasbiologi, så skall jag än en gång presentera dem för er, som jag gjort förut.

    Så nu är "mästerdebattören" fist ute och anklagar folk för rasism igen, när skall fistäcklet lära sig? affraid

    Sponsored content


    Hmmmm...???... gruppvåldtäkter - Sida 3 Empty Sv: Hmmmm...???... gruppvåldtäkter

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:30