DirtyDog 2013-03-18, 00:19
Dao skrev:Vad är det som "symboliskt" är "Sverige i ett nötskal", egentligen?
Bolden i sig, eller att ni använder bilden istället för sunt förnuft???
Nu kan jag givetvis inte veta vad bilden antyder men en inte alltför avancerad gissning är väl att det är den SVENSKA flaggan (inte flaggor i allmänhet) som gör att vissa känner sig kränkta. Detta oavsett om de finns på en flaggstång eller på en T-shirt i skolan.
Självklart har inte bilden någon förankring med verkligheten. Är mycket tveksam till att någon muslim bryr sig över att någon svensk har svenska flaggan i sin flaggstång. På sina kläder är dock en annan sak. Det har blivit en politisk markering (och dit räknas ännu inte flaggstången).
Skall jag vara ärlig så anser jag själv att kläder med svenska flaggan på är
PATETISKA om de inte bärs vid idrottsevenemang. Det kanske är därför som det främst är patetiska individer som springer omkring med dem även vid andra tillfällen som t.ex i skolan. Dock är en mindre mer diskret flagga inte störande. Försöker man göra politik av svenska flaggan är man fan dum i huvudet. Kanske därför som en del fanatiker försöker med detta. Främst nationaldemokrater vad jag vet. Då saknar man nog respekt för vad flaggan står för. Inte är det politisk idioti åtminstone.