Sniperace 2013-03-14, 14:00
Redvictory skrev: Sossar ee lata skrev: Redvictory skrev:
Jag vill vända på frågan och fråga! vad ger Polisen rätt i att skicka två stressade killar in i en grym död? det hade varit humanare om Polisen skjutit dem! om vi tillåter att Polisen använder mer och farligare våld vid så små brott dvs 300 kr som inte ens ger fängelse så kan vi förvänta att de skjuter snattare i framtiden också! jag har åter tappat tron på rättsväsendet!
Men om killarna följt lagen, hur hade det gått då? Eller efter att de gjort brottet, stannat på polisens uppmaning, hur hade det gått då? Var det polisen som trampade gasen i botten på flyktbilen? Jag kan inte förstå att ni inte på något sätt tar avstånd från brott!!
Om Polisen följt lagen hade två unga killar varit i livet idag! vad gör de nästa gång någon kanske t o m glömt betala? när ska ni avgrundshöger nazzar lära er att även polisen måste följa lagen och att dödsstraffet inte finns i Sverige (ännu) även om detta visar på dett!
om vi glömt att betla och polis vill att vi stannar, jag då stannar vi. inte fan stampar vi gasen i botten och försöker smita.
Detta var ett solklart självmord, och telesamtalen som gjordes stöder tesen om avsedssamtal :
polisen kommer frias till 100%
detta var inte dödsstraff utan smitning från polis och självmord