DirtyDog 2013-03-19, 00:03
Redvictory skrev:Se tex det du påstår nu! en kondensdimma har alla jetplansmotorer (även chemtrailplanen) det är inte den som har kemikalier och gifter! chemtrailplan har speciella tuber på vingarna och har sin transponder avstängd som de flesta militära plan för att vi inte skall kunna se vilka de är på tex flight radar 24 som många har som APP på sina Iphones m,m om du/ni inte har fakta utan enbart rappakalja så tycker jag ni skall ta reda på fakta först!
Chemtrailplan?
Så det är speciella plan nu också?
Läs gärna denna svenska länk. Den är nog för UFO's som dig.
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/kondens.shtmlVarför upplever många att dessa strimmor har blivit vanligare?
Såhär svarar SMHI:
Kondensationsstrimmor (k-strimmor) beaktas inom meteorologin tex ur aspekten moln och deras betydelse för klimatet (utsläpp av växthusgaser, moln på hög höjd etc). Denna aspekt bevakas av oss, SMHI. Allt sedan flygets barndom har man noterat att det ibland bildas kondensationsstrimmor eller kort k-strimmor (eng. condensation trails, contrails) av avgaserna. Detta sker framförallt när flygplanen flyger ganska högt. Om fuktighet och temperatur är lämpliga kan de finnas kvar en längre tid. I dessa fall bidrar de till ökad molnighet.
En annan typ av kondensationsstrimmor bildas bla vid vingspetsar då luften är fuktig och nära kondensation. I virvlarna bakom planet bildas undertryck varvid temperaturen snabbt sjunker och därmed kondenserar vattenångan. Detta sker då ofta i lägre nivåer.
Vanliga jetflygplan drivs med flygplansbränsle som ju inte skiljer sig speciellt från bensin till bilar. Merparten av det flygbränsle som förbrukas är via vanliga civila flygplan. Avgaserna som bildas påminner alltså om avgaserna från bilar. Det vill säga merparten består av vattenånga och koldioxid, men det finns även andra ämnen. Det är vattenångan som när den snabbt kyls kan bilda de moln som vi ser i form av k-strimmor. De andra ämnena bidrar naturligtvis till att smutsa ner vår miljö på samma sätt som bilavgaserna och avgaser från fartygstrafik. Denna aspekt är därför viktig och SMHI följer det som händer kring kondensationsstrimmor, men vi bedriver ingen forskning kring dem. Från miljösidan beaktas kondensationsstrimmorna som avgaser, utsläpp och påverkan på hälsan. Det behöver ju inte bildas strimmor, avgaserna finns ju där ändå. Denna aspekt hanteras övergripande av Naturvårdsverket.
Flyget har ökat kraftigt sedan 1950-talet. En ökning som fortfarande pågår. Därför har antalet kondensationsstrimmor ökat.
Efter kalla krigets slut har det även skett en förändring var civilflyget får flyga.
Dessa två faktorer har medfört att fler k-strimmor bildas och numera även över områden som tidigare hade begränsad flygtrafik. Om du är intresserad att se vilka flygningar som görs av trafikflyget över Europa just nu finns sajten http://www.flightradar24.com/ Där kan du se och följa trafikflyget och identifiera till vilket plan k-strimmorna hör.Efter 9/11 och flygförbud infördes i USA så steg temperaturen i genomsnitt med 1 grad enligt en omfattande undersökning som överraskade alla experter. Man visste att avgaserna från flyget påverkade temperaturen men hade aldrig kunnat föreställa sig att det kunde vara med så mycket. De få militära plan som flög över New York kunde ibland ändå skapa så mycket moln (som sen breddades) att hela himlen blev molntäckt.
Om det är speciella behållare på planen som du hävdar så kan dessa endast finnas på "hemliga" flygplan men även om så vore fallet så skulle det vara OMÖJLIGT att hålla detta hemligt. Det skulle rimligtvis behöva vara gigantiska behållare och alla inom flyget skulle notera dem.
Att besprutning av olika skäl sker från flygplan är dock inget nytt, fast dessa har ju inget med dessa Chemtrails att göra.
Att vanlig vattenånga kan skapa den mest fantastiska moln (och alltid kunnat det) ser jag dock sällan någon bräka om.