RedMentalCase skrev:Dannehof skrev:RedMentalCase skrev:Det Svenska politiska etablissemanget måste vakna, man måste börja prata med SD, undersökningar har gjorts som visar att var 5,e !! väljare kan tänka sig att rösta på SD, det lär bli mycket svårt för endera blocket att skapa regeringsunderlag i framtiden om man inte vaknar upp ur denna märkliga barnsliga inställning man har till SD.
Enligt min mening skulle man pratat med SD redan efter förra valet, situationen redan idag är ju närmast ohållbar, det är inte bra för landet.
Alternativet för Alliansen är att prata med MP, men en långvarig träta verkar göra det omöjligt, alternativet för den rödgröna röran är att prata med FP, men även där ser det heldött ut.
Politik är ibland att kohandla, det är nog dags för det nu, om man inte vill att SD ska växa ännu mer.
Det enda man kan göra om man vill minska SD:s inflytande är att helt enkelt genomföra mkt av de SD vill.Precis som man gjorde i Danmark och då fick det Danska folkpartiet mindre inflytande nästa val.Annars finns risken att dom blir det största partiet längre fram.Problemet är dock att sossarna nu sviker folket återigen som dom gjort tidigare i Danmark så nu växer DF igen och är det näst största partiet i Danmark.
Jag vet inte om det är den rätta vägen, jag menade mer att man bara skulle acceptera faktum och inse att det kanske inte går att regera landet utan att involvera ett parti som så många kan tänka sig rösta på.
Jag fick rätta ett stavfel du gjorde nyligen.Ja,du har rätt.Samarbetar man inte med SD så blir det illa,och då menar jag riktigt illa.