Sossar ee lata 2013-03-01, 09:46
F.I.S.T skrev: Sossar ee lata skrev: F.I.S.T skrev: Sossar ee lata skrev:Så de som enbart talar om hedersmord, vilket sker uteslutande av personer med utländsk härkomst, är rasister för dom nämner inga brott som venskar gör
Det du säger är ju att om jag tar upp att en muslim mördat sin kvinna eller dotter av heder så måste jag också visa att en svensk gjort det, annars är jag rasist....
Nu får du ge dig hjärtat......
Lilla vän .... det är inte frågan om det du försöker gömma dig bakom här. Det är på det viset att ett överlagt mord är ett överlagt mord, och etnicitet är inte av intresse för straffvärdet ... utom för rasister då möjligen.
Intressant att du tycker att ett mord utfört av nazister pga hat mot som de ser det annan ras ska ha samma straffvärde som om tex en pappa mördar någon som våldtagit hans dotter. Jag och de flesta andra håller inte med dig. Rasistiska, hat & barnamord är värre!!
Intressant att du tycker att ett hatmord från en svensk person utan hämndbegär utifrån någon förseelse, skall ha lägre straffvärde än ett likadant hatmord om det är en utövare med ickesvenskt ursprung. Jag tror det är få som håller med dig.
Var har jag sagt det?? nu hittar du på igen för att du vet att jag har rätt. Anledningen till mord är vägen till lösning, nazister som mördar måste utredas på ett sätt, invandrare som mördar av hedersskäl på ett annat, svenskar mördar inte av heder som de gör, tror du annat så läs på, pdofiler som mördar & våldtar skall utredas på ett sätt, vad är felet????????