formsvackan 2013-02-23, 21:47
ericTheDog skrev: formsvackan skrev: RedCloud skrev: ericTheDog skrev: formsvackan skrev: RedCloud skrev: ericTheDog skrev: RedCloud skrev: Vad vill du veta?
Självklart, berätta nu Erikc, Hur skapas valutamängden vi har ?
Vilken valutamängd?
Och där förlorade lillEric debatten för femtioelfte gången....
I och med att han aldrig vågar ta en fight, vinner motståndarna alltid på Walk Over
Men herrejisses, springer ni runt och inbillar er att debatt är att ni inte vet vad valuta är, eller hur den skapas?
Vi vet lillEric, men du har ju inte lyckats förklara, så slutsaten bör ju bli att
DU inte vet. Men det är föga förvånande.
Hint: läs trådstarten en gång till...
RC, du får nog nöja dig med att råttan ännu en gång lämnar Walk Over. Skräcken för pottkanten gör att han inte kommer att ens försöka argumentera i sak. Sträck på dig, ankorna gör inte längre motstånd.
Men lilla bubben då, jag har ju lämnat exempel på hur ER valuta (won) skapas.
Ja, ja, ja, du begriper förmodligen inte bättre och tar därför inte risken att försöka komma med något i sak.
Den valuta du surrade om har vad jag vet inte minsta påverkan på det samhälle jag lever i och därför heller inte på mitt liv. Förmodligen påverkar den heller inte dig speciellt mycket.
Ditt förlöjligande "svar" kan dock tjäna som exempel, om än ett uselt sådant, på den makt som valutatutgivare har över resten av samhället.