formsvackan 2013-02-21, 14:17
F.I.S.T skrev: DMustaine skrev: formsvackan skrev: ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.
"prioritera andra saker framför arbete"?
Vem kan göra sådant och samtidigt hävda att man är human och gnälla om det så kallade 'nedmonterande av välfärden'? Vänstern kan vi vet!
Det är på detta vis, att höger som vänster vill ha ett privatliv och att livet består av arbete och plikter, dock inte BARA av arbete och plikter !
Och ingen forumhöger på DETTA forum ska inbilla mig att de är bättre arbetare än nån annan,
Det jag vände mig mot var nedanstående formulering.
Har du redan ett jobb du trivs med? Gör föregående steg ändå för du vet aldrig hur länge din nuvarande anställning kommer att vara.
Saknar du kompetens för ditt drömjobb? Se till att tillskansa dig den. Plugga, läs kvällskurser, spetsa din kompetens på alla sätt möjliga.
Det är din förbannade plikt och skyldighet. Både gentemot dig själv och din omgivning.
Jag anser inte att det är allas "
förbannade plikt och skyldighet" att både sköta sitt nuvarande arbete och samtidigt ägna fritiden åt att höja sin kompetens och attraktionskraft på arbetsmarknaden utifrån att man kan bli arbetslös någon gång i framtiden.
Har man och sköter ett jobb som upplevs som tryggt ska man fasiken ha rätt att använda sin fritid till just att vara ledig från arbete !
Råttans förvrängningar av denna åsikt är inget som bekymrar mig speciellt mycket. Han borde dock själv vara småorolig över sin bristande läsförståelse då denna knappast gör honom attraktivare på arbetsmarknaden