Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Secrist
RedMentalCase
F.I.S.T
redalert
Thetaxpayer
Dao
Regndrottning
DMustaine
RedCloud
Sossar ee lata
14 posters

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-27, 14:18

    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Men du ä'r ju sinnesslö på riktigt roffe, tror du verkligen att småföretagare hållerr V och MP främst?

    55+, och vet inte mer om världen än vad din röda extremisthjärna inbillar dig?

    Kanske ett litet fniss vore på sin plats roffan, och lite freedom?

    HURRA skattesmitaren DANI NOVAC har kommit med ÄNNU ett konstruktivt och genomtänkt inlägg HURRA

    bounce bounce bounce

    pssst: du måste nog jobba lite på ditt mindervärdeskomplex Dani, det är jukligt...

    Hela deras världsbild har raserats när de inser att MP och V är bättre för småföretagen Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-27, 14:19

    " Lilla Lisa, här har jag 2 händer, den ena håller jag en glass i, den andra håller jag en gammal möglig blodkorv i, vilken hand tar du lilla lilla röda lisa???, efter ditt val ska jag berätta vad du valde.."

    Så är den "undersökning" utformad som får svaren att V och MP är cool partier för småföretagare.Smile

    Och så ser fistaren och roffan ut innanför sina pannben.

    Min världsbild är inte raserad, den är bara ännu mer cementerad, vänstermuppar är helt bakom flötet.
    NI sitter här dagarna i ända och skriver hundratals inlägg om dan utan kontakt med verkligheten, att ni har rösträtt är väl ett hot mot vår demokrati?Smile


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-27, 14:23, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 14:20

    Hela deras världsbild har raserats när de inser att MP och V är bättre för småföretagen

    Inte ens en vältrimmad fantasigenerator kan rädda dom ur den här knipan....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 14:20

    RedMentalCase skrev:" Lilla Lisa, här har jag 2 händer, den ena håller jag en glass i, den andra håller jag en gammal möglig blodkorv i, vilken hand tar du lilla lilla röda lisa???, efter ditt val ska jag berätta vad du valde.."

    Så är den "undersökning" utformad som får svaren att V och MP är cool partier för småföretagare.Smile

    Och så ser fistaren och roffan ut innanför sina pannben.

    Pottkanten igen för lille RMC......

    I bakgrunden, ljudet av en världsbild som spricker....ha ha vilka tomtar....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 14:27

    När högertomtarna förnekar resultatet av undersökningen kan det ju vara på plats att visa hur den gick till:

    (psykfallet Dani, den handlade inte om två glas)

    Undersökningen är avgränsad till ett antal sakområden vilka baseras på våra medlemmars prioriteringar och våra viktigaste frågor, dvs. de frågor som ligger till grund för vårt opinionsarbete.
    Undersökningen omfattar följande områden:

    Arbetsgivaravgifter och skatter
    Arbetsrätt
    Regelförenkling
    Miljö och Energi
    Konkurrens/osund konkurrens från offentliga aktörer
    Offentlig upphandling
    Trygghetssystem
    Strukturomvandling
    Nyföretagande
    Invandrarföretagande
    Kvinnligt företagande
    Generationsskifte
    Utbildning
    Brott mot företag
    Skapa gynnsamma förutsättningar för småföretagens internationalisering


    Inom dessa områden har vi fokuserat på sådant som har en tydlig företagarkoppling och där syftet är att förbättra för företagaren. Därtill har vi tagit med initiativ av mer övergripande karaktär som syftar till ett bättre allmänt företagarklimat.

    Vi har inte tagit med förslag som går på tvärs mot Företagarnas egna åsikter och förslag, även om de i några fall väckts i avsikt att vara småföretagarvänliga. Därmed inte sagt att vi håller med om allt som står i de initiativ som har fått poäng i undersökningen. Bedömningen är alltså grundad på relevans för företagen och huvudinriktning på förslaget.

    Vi har undersökt alla initiativ – definierade som ovan – under riksdagsåret 2010/2011 av de ordinarie ledamöterna i åtta utvalda utskott

    Frågor på det, tomtehögern ?

    (backtrack: ljudet av högertomtarnas världsbild som krackelerar)

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-27, 15:18

    Jag har en fråga, hur röstade freedom i sista valet?, var det samma grundval som denna undersökning hade?

    Vad det gäller vår förvirrade sektvänster har jag bara en värlsdbild att förmedla, företagarnas val vid valurnan säger allt.


    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 15:23

    psykfallet Dani skrev:Jag har en fråga, hur röstade freedom i sista valet?, var det samma grundval som denna undersökning hade?

    Vad det gäller vår förvirrade sektvänster har jag bara en värlsdbild att förmedla, företagarnas val vid valurnan säger allt.




    HURRA skattesmitaren DANI NOVAC har kommit med ÄNNU ett konstruktivt och genomtänkt inlägg HURRA

    bounce bounce bounce

    pssst: du måste nog jobba lite på ditt mindervärdeskomplex Dani, det är jukligt...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-27, 15:29

    Inbillar sig den efterblivne " läraren" att folk har mindervärdeskomplex för att de pekar på vilken idiot "läraren" är???

    Sanningen är (och jag är småföretagare själv), att jag aldrig har hört nån annan småföretagare säga att varken MP eller V är de bästa alternativen,däremot har man väl hört att folk berömt ett och annat förslag de haft, vilket ju är nåt helt annat.

    Så ert dravel är lika mycket värt som ert sammanlagda IQ. ( vi kan ävan inkludera freedom där.)

    Vem är skattesmitaren Novac?



    Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-27, 15:58, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 15:31

    psykfallet Dani N skrev:Inbillar sig den efterblivne " läraren" att folk har mindervärdeskomplex för att de pekar på vilken idiot "läraren" är???


    HURRA skattesmitaren DANI NOVAC har kommit med ÄNNU ett konstruktivt och genomtänkt inlägg HURRA

    bounce bounce bounce

    pssst: du måste nog jobba lite på ditt mindervärdeskomplex Dani, det är jukligt...
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  berralarzon 2013-01-27, 16:02

    RedMentalCase skrev:Inbillar sig den efterblivne " läraren" att folk har mindervärdeskomplex för att de pekar på vilken idiot "läraren" är???

    Sanningen är (och jag är småföretagare själv), att jag aldrig har hört nån annan småföretagare säga att varken MP eller V är de bästa alternativen,däremot har man väl hört att folk berömt ett och annat förslag de haft, vilket ju är nåt helt annat.

    Så ert dravel är lika mycket värt som ert sammanlagda IQ. ( vi kan ävan inkludera freedom där.)



    Forumets miffo no:1 skrev. Sanningen är (och jag är småföretagare själv),


    Jajust! Och du är då småföretagare i "*hjärnkirurgbilen"? eller är det i "skattetjyverie" branchen? du får väl försöka hålla isär alla dina påhittade saker.

    *Rönen/hjärnkirurgbranchen=hjärnkirurgbilen. mohaha!

    //Niklas

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 17:22

    Vem är skattesmitaren Novac?

    men, men det är ju DU Dani. (iofs har du ju problem med dina personligheter, men ändå...)

    Du vet, du gjorde ju bort dig när du var inloggad som Redclown en gång, remember ?

    "Vafalls rc varför har du snokat upp vårt radhusområde och använder som avatar?
    Skall vi koppla in polisen?"

    Förmodligen var du på fyllan...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  ericTheDog 2013-01-27, 18:52

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

    Småföretagarna svarade på en vinklad enkät. Att miljöpartiet skulle vara "bäst" är skribentens eget påhitt.

    Ha ha ... ni är obetalbart korkade allt som oftast. Det "vinklade" var då i sådana fall att förslagens partitillhörighet inte avslöjades för företagarna, vilket då innebär att de röstar för det bästa förslaget, UTAN att vara färgade av propaganda saom vilseleder dem i frågan ...

    intressant det då blir MP och V va ? Very Happy


    Du tror inte företagare vill ta del av hela den politik v och mp står för innan de väljer parti?

    Du tror inte företagarna är kapabla att välja parti själva?


    Allt jag säger är att de gillade MPs och Vs förslag bäst ...


    Grattis, du närmar dig sanningen. Bra att du tar tillbaka det där om att småföretagarna skulle gilla mp och v-politik bäst.

    Men snälla människa ... är du bara outbildad och dålig på läsförståelse, eller är du tillräckligt cynisk för att kontinuerligt ändra andras uttalanden för att få stöd för Alliansen ?

    Jag har HELA TIDEN SAGT ATT DET ÄR I FRÅGAN OM SMÅFÖRETAGANDE SOM JUST SMÅFÖRETAGARNA RÖSTAT FÖR MP OCH Vs POLITIK !!!!!!!!!!

    Inte som du försöker få det till, att småföretagare skulle rent allmänt gilla MPs och Vs miljöpolitik, utrikespolitik etc etc etc ...

    Men jag förstår som sagt var att det svider att eran livslögn om dessa partier blivit avslöjad


    Om du nu är utbildad så bekräftar det min tes - att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Nej, du sade att företagarna gillade 2 enskilda förslag från v och mp, för att nu plötsligt påstå att de skulle föredra HELA v och mp's småföretagarpolitik.

    En extremt vinklad undersökning med ett lika vinklat resultat.

    Låt istället småföretagarna ta ställning till hela småföretagarpolitiken. Resultatet torde bli ett knappt mätbart resultat för mp och v.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:04

    att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Mellan 20-25% hoppar av gymnasieskolan i Sverige...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  formsvackan 2013-01-27, 19:11

    RedCloud skrev:
    att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Mellan 20-25% hoppar av gymnasieskolan i Sverige...
    Ruggig siffra, stämmer det verkligen ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:14

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Mellan 20-25% hoppar av gymnasieskolan i Sverige...
    Ruggig siffra, stämmer det verkligen ?

    Ja tyvärr....till ENORMA kostnader för samhället. Ca 10-15 000 000 per avhopp totalt 150 miljarder

    Var fjärde gymnasieelev hoppar av skolan helt och hållet eller lämnar den med stora luckor i betyget.

    http://allastudier.se/artiklar/858-var-tredje-klarar-inte-av-gymnasiet/

    http://www.ur.se/Produkter/165327-Varldens-basta-skitskola-Dropouts

    Och för att förekomma hönshjärnorna på högra sidan det beror INTE på obehöriga lärare.


    Senast ändrad av RedCloud den 2013-01-27, 19:22, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  formsvackan 2013-01-27, 19:21

    RedCloud skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Mellan 20-25% hoppar av gymnasieskolan i Sverige...
    Ruggig siffra, stämmer det verkligen ?

    Ja tyvärr....till ENORMA kostnader för samhället.

    Var fjärde gymnasieelev hoppar av skolan helt och hållet eller lämnar den med stora luckor i betyget.

    http://allastudier.se/artiklar/858-var-tredje-klarar-inte-av-gymnasiet/

    Och för att förekomma hönshjärnorna på högra sidan det beror INTE på obehöriga lärare.
    Finns det någon undersökning som påvisar ett eventuellt socialt arv i sammanhanget ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:23

    RedCloud skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    att vilken idiot som helst kan ta sig igenom en utbildning.

    Mellan 20-25% hoppar av gymnasieskolan i Sverige...
    Ruggig siffra, stämmer det verkligen ?

    Ja tyvärr....till ENORMA kostnader för samhället. Ca 10-15 000 000 per avhopp totalt 150 miljarder (se videon)

    Var fjärde gymnasieelev hoppar av skolan helt och hållet eller lämnar den med stora luckor i betyget.

    http://allastudier.se/artiklar/858-var-tredje-klarar-inte-av-gymnasiet/

    http://www.ur.se/Produkter/165327-Varldens-basta-skitskola-Dropouts

    Och för att förekomma hönshjärnorna på högra sidan det beror INTE på obehöriga lärare.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  redalert 2013-01-27, 19:32

    berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:Inbillar sig den efterblivne " läraren" att folk har mindervärdeskomplex för att de pekar på vilken idiot "läraren" är???

    Sanningen är (och jag är småföretagare själv), att jag aldrig har hört nån annan småföretagare säga att varken MP eller V är de bästa alternativen,däremot har man väl hört att folk berömt ett och annat förslag de haft, vilket ju är nåt helt annat.

    Så ert dravel är lika mycket värt som ert sammanlagda IQ. ( vi kan ävan inkludera freedom där.)



    Forumets miffo no:1 skrev. Sanningen är (och jag är småföretagare själv),


    Jajust! Och du är då småföretagare i "*hjärnkirurgbilen"? eller är det i "skattetjyverie" branchen? du får väl försöka hålla isär alla dina påhittade saker.

    *Rönen/hjärnkirurgbranchen=hjärnkirurgbilen. mohaha!

    //Niklas


    FUCK OFF IDIOTEN! Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:33


    Finns det någon undersökning som påvisar ett eventuellt socialt arv i sammanhanget ?

    Inte vad jag känner till.
    Min egen spaning är att barnen är söndercurlade från grundskolan, bildningsnivån är skrämmande i vissa fall TROTS godkända betyg.

    Anmärkningsvärt är att de utlandsfödda barnen med några år i sverige är mer studiemotiverade än svenska dito.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:33

    FUCK OFF IDIOTEN!

    Titta titta, Blueheaven debatterar.....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-27, 19:41

    RedCloud skrev:

    Finns det någon undersökning som påvisar ett eventuellt socialt arv i sammanhanget ?

    Inte vad jag känner till.
    Min egen spaning är att barnen är söndercurlade från grundskolan, bildningsnivån är skrämmande i vissa fall TROTS godkända betyg.

    Anmärkningsvärt är att de utlandsfödda barnen med några år i sverige är mer studiemotiverade än svenska dito.






    länk/källa?
    Generalisering någon?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:46

    länk/källa?

    "min egen spaning" betyder en subjektiv fundering från min sida, du får gärna berätta hur man kan han källa till det...

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  Secrist 2013-01-27, 19:48

    RedCloud skrev:
    länk/källa?

    "min egen spaning" betyder en subjektiv fundering från min sida, du får gärna berätta hur man kan han källa till det...


    Subjektiv var verkligen rätt ord eftersom den är allt annat än objektiv. Snarare ett önsketänkande.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:50

    Subjektiv var verkligen rätt ord eftersom den är allt annat än objektiv.

    duktig du är som kan svåra ord SDsecrist.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-27, 19:51

    RedCloud skrev:
    länk/källa?

    "min egen spaning" betyder en subjektiv fundering från min sida, du får gärna berätta hur man kan han källa till det...







    Tyvärr så duger inte det som källa varav vi stoppar detta påståendet i den politiskt korrekta hittepåhögen.

    Sponsored content


    Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete...... - Sida 4 Empty Sv: Stefan Löfven sågar att folk kommer i arbete......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 15:57