Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Thetaxpayer
Sniperace
RedCloud
F.I.S.T
Dao
Secrist
Sossar ee lata
11 posters

    En fråga till DAO & INFRA

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Dao 2013-01-18, 22:04

    Sossar ee lata skrev:Om man mördar av hedersskäl så är det för att man bryr sig om vad andra tycker, är det svartsjuka så är det för att man själv blir lämnad etc och mår dåligt av det. Är det samma sak för dig?

    Båda handlar om att man anser sig vara kränkt!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Dao 2013-01-18, 22:08

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Är svartsjuka & hederskäl samma sak?? scratch scratch Ja jisses.

    På vilket sätt tror det har betydelse för den döde om det är svartsjuka eller hedersvåld, svensk eller annan kultur som står för mordet ? scratch scratch scratch

    då behövs inte heller hatbrottbenämningen, för vilken mördad bekuýmrar si´g om varför han mördades?
    då saknar det alltså betydelse om det var ett jävlsa äckelk till skinnskalle som gjorde det för att han hatar svarta?

    Tycker du då at denna benämning bör tas bort och inte längre ge anledning till hårdare straff?

    De flesta av dessa begrepp kan tas bort, då de inte spelar någon större roll juridiskt!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Dao 2013-01-18, 22:09

    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    det gör även hedersbrott

    javisst, svenska hederliga svartsjukemord tex...

    Här är ett svenskt "hederligt" svartsjukemord eller rättare sagt, två mord och ett mordförsök, säg gärna till om du hittar några likheter med hedersmord. Smile

    Startsidan / Senaste nytt / TT / Inrikes 2013-01-18
    Svartsjuka bakom dubbelmord


    ÖREBRO. Polisen i Örebro har kartlagt händelseförloppet natten till i måndags då två män mördades och en kvinna skadades allvarligt. Allt inom en timme.
    Svartsjuka är ett troligt motiv, enligt polisen.


    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16093249.ab

    Minst lika mycket där som i TS länk!!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-19, 03:00

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Är svartsjuka & hederskäl samma sak?? scratch scratch Ja jisses.

    På vilket sätt tror det har betydelse för den döde om det är svartsjuka eller hedersvåld, svensk eller annan kultur som står för mordet ? scratch scratch scratch

    Var har jag påstått att det har betydelse för den döde?

    Jag bara undrar hur man kan säga att hedersskäl & svartsjuka är samma sak? anser du att det är det??

    vad har det för betydelse ?....

    Jo för att man skall kunna skydda kvinnor som mördas av hedersskäl samt kvinnor som mördas av svartsjuka, vet man inte skillnaden så blir det svårt att skydda dem. Anser du att det är samma sak?

    Och om du vet att "Jasmina" blivit mördad av "Muhammed" och kallar det "hedersmord" ...

    ,,,och du vet att "Nils Svensson" dödat "Agatha"... och kallar detta "svartsjukemord"

    ... på vilket sätt förhindrar det att det sker igen ?

    fick inget svar så jag provar igen
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  DMustaine 2013-01-19, 03:35

    Får jag klargöra en sak? Ett svartsjukemord är en ensam gärning utan uppbackning av anhöriga! Om avvikelser finns i Sverige då infödda svenska familjer beordrar/förordar/uppmuntrar till ett brott av sådan art....får de och måste ses som ganska allvarligt sjuka.

    Ett hedersmord är en gärning där det finns ett kulturellt tryck att återställa familjens, släktens heder och ära ifall offret brutit mot dess traditioner eller religion. Gentemot andra. Här ser vi ofta att det finns en sammansvärjning mot offret. Det kan röra sig om sådana banala saker som att gå på disco och umgås med svenskar, eller att helt plötsligt vägra att klä sig i slöja lr andra traditionella dräkter! Det finns även en mängd andra orsaker till att man anser att ett hedersmord bör utföras! I vissa länder kan det räcka med att de ses med manligt sällskap för att de skall dödas!

    Varför vänstern vill sopa detta under mattan...ja det förstår inte jag...det har med deras något förvrängda världsbild antar jag!

    En spontan kommentar till vänstern...dra för fan åt helvete!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  redalert 2013-01-19, 11:33

    F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Är svartsjuka & hederskäl samma sak?? scratch scratch Ja jisses.

    På vilket sätt tror det har betydelse för den döde om det är svartsjuka eller hedersvåld, svensk eller annan kultur som står för mordet ? scratch scratch scratch

    Var har jag påstått att det har betydelse för den döde?

    Jag bara undrar hur man kan säga att hedersskäl & svartsjuka är samma sak? anser du att det är det??

    vad har det för betydelse ?....

    Jo för att man skall kunna skydda kvinnor som mördas av hedersskäl samt kvinnor som mördas av svartsjuka, vet man inte skillnaden så blir det svårt att skydda dem. Anser du att det är samma sak?

    Och om du vet att "Jasmina" blivit mördad av "Muhammed" och kallar det "hedersmord" ...

    ,,,och du vet att "Nils Svensson" dödat "Agatha"... och kallar detta "svartsjukemord"

    ... på vilket sätt förhindrar det att det sker igen ?

    fick inget svar så jag provar igen

    Kräv inte mer av andra än du kräver av dig själv!

    P.S. har du reflekterat över rc/berras nivå om inte så vet du vad det kallas va? Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Dao 2013-01-19, 14:52

    DMustaine skrev:Får jag klargöra en sak? Ett svartsjukemord är en ensam gärning utan uppbackning av anhöriga! Om avvikelser finns i Sverige då infödda svenska familjer beordrar/förordar/uppmuntrar till ett brott av sådan art....får de och måste ses som ganska allvarligt sjuka.

    Ett hedersmord är en gärning där det finns ett kulturellt tryck att återställa familjens, släktens heder och ära ifall offret brutit mot dess traditioner eller religion. Gentemot andra. Här ser vi ofta att det finns en sammansvärjning mot offret. Det kan röra sig om sådana banala saker som att gå på disco och umgås med svenskar, eller att helt plötsligt vägra att klä sig i slöja lr andra traditionella dräkter! Det finns även en mängd andra orsaker till att man anser att ett hedersmord bör utföras! I vissa länder kan det räcka med att de ses med manligt sällskap för att de skall dödas!

    Varför vänstern vill sopa detta under mattan...ja det förstår inte jag...det har med deras något förvrängda världsbild antar jag!

    En spontan kommentar till vänstern...dra för fan åt helvete!

    Kritiken här handlar mer om att det som framkommer i länken i TS mer låter som ett svartsjukedåd, än hedersdåd - och att enda skälet att lägga in någon form av "heder" här, är för att gärningsmannen skulle vara irakisk medborgare.

    Sedan får du tycka vad du vill om helat andra saker. De enda som försöka sopa NÅGOT under mattan, är högerdebattörerna som inte bryr sig om den tillgängliga fakta, utan är mer intresserad av att skilja "de Andra" från "oss" - istället för att försöka förstå, och på det sättet bidra till att lösa, problemet!

    Din "spontana kommentar" till vänstern är ganska typiskt här.

    Med sådana som dig kommer motsättningarna och misstänkliggörandena gentemot "de Andra" att ständigt förvärras, och därmed skapa sämre möjligheter för kvinnorna i dessa situationer att ta sig ut ur dem med livet i behåll.

    Jag är närmast glad över att en sådan som du inte gillar mitt resonemang, för då vet jag att jag är på rätt väg! Smile
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  DMustaine 2013-01-19, 16:20

    Det blir svårt att lösa ett problem som följer med i ryggsäcken från andra världsdelar. Du kan ju försöka!
    Förövrigt så vet du inte ett skit du bara pladdrar en massa goja som ALLTID landar i att det är vårt fel eller USA:s.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Dao 2013-01-19, 18:16

    DMustaine skrev:Det blir svårt att lösa ett problem som följer med i ryggsäcken från andra världsdelar. Du kan ju försöka!
    Förövrigt så vet du inte ett skit du bara pladdrar en massa goja som ALLTID landar i att det är vårt fel eller USA:s.

    Alla problem går att lösa om man vill, och ja - vi är många som gör vad vi kan för detta.

    Bortskyllningar är ert bord... Blanda in mig i sådant...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-19, 19:30

    redalert skrev:
    P.S. har du reflekterat över rc/berras nivå om inte så vet du vad det kallas va? Laughing

    avd "dom e oxå dumma så då har vi RÄTT att va dummare"
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  redalert 2013-01-19, 23:11

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    P.S. har du reflekterat över rc/berras nivå om inte så vet du vad det kallas va? Laughing

    avd "dom e oxå dumma så då har vi RÄTT att va dummare"

    Nej det kallas HYCKLARE! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-19, 23:41

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    P.S. har du reflekterat över rc/berras nivå om inte så vet du vad det kallas va? Laughing

    avd "dom e oxå dumma så då har vi RÄTT att va dummare"

    Nej det kallas HYCKLARE! affraid

    Ja det stämmer att du hycklar i den frågan
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  redalert 2013-01-20, 00:03

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    P.S. har du reflekterat över rc/berras nivå om inte så vet du vad det kallas va? Laughing

    avd "dom e oxå dumma så då har vi RÄTT att va dummare"

    Nej det kallas HYCKLARE! affraid

    Ja det stämmer att du hycklar i den frågan

    Mästerdebattören svarar med goddag yxskaft!

    Du utgör en sorglig figur fistfuckern! affraid

    Sponsored content


    En fråga till DAO & INFRA - Sida 3 Empty Sv: En fråga till DAO & INFRA

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:28