Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Secrist
F.I.S.T
Sniperace
theward
Dao
MartinLindgren
RedCloud
formsvackan
12 posters

Borg flaggar för höjda skatter

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Borg flaggar för höjda skatter Empty Borg flaggar för höjda skatter

Inlägg  formsvackan 2010-02-20, 14:05

http://www.dn.se/ekonomi/borg-flaggar-for-hojda-skatter-1.1048783

Några stora skattesänkningar tror inte Anders Borg (M) på de närmaste åren. - Det finns starka skäl att överväga skattehöjningar, säger finansministern. Och han berömmer regeringen Persson.

Nu skiter väl GA och BH på sig Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Borg flaggar för höjda skatter Empty Sv: Borg flaggar för höjda skatter

Inlägg  RedCloud 2010-02-20, 14:08

Och han berömmer regeringen Persson.

jag hör ljudet av ett antal världsbilder som krackelerar....and I like it
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-20, 14:14

När man läser Anders Borgs inlägg, och hör att han är tillräckligt rak att erkänna igen, det han sagt tidigare är väl det som skiljer óch utmärker honom i alliansen!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:16

Detta tillsammans med att Norberg från Timbro börjar låta som Guillou i sina krönikor blir nästan för mycket för mig...

Börjar snart gråta....
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-20, 14:18

RedCloud skrev:

Thors verkar ha fått frispel(igen) av det iaf.......
    konstigt att den som i princip betalar minst i skatt och utnyttjar systemen mest, är allergisk för höjd skatt....
    Avd ..såga av den gren man sitter på Borg flaggar för höjda skatter Icon_wink
    ps å andra sidan tror jag redan han har ramlat ner och slagit i huvudet otroliogt hårt Borg flaggar för höjda skatter Icon_wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:19

theward skrev:
    RedCloud skrev:

Thors verkar ha fått frispel(igen) av det iaf.......
    konstigt att den som i princip betalar minst i skatt och utnyttjar systemen mest, är allergisk för höjd skatt....
    Avd ..såga av den gren man sitter på Borg flaggar för höjda skatter Icon_wink
    ps å andra sidan tror jag redan han har ramlat ner och slagit i huvudet otroliogt hårt Borg flaggar för höjda skatter Icon_wink

Thors kan inte vara speciellt smart... Vilken annan som helst i samma situation hade förstått vid detta laget att alla skiter i honom!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-02-20, 14:19

Min rasar INTE av detta, jag har alltid ansett att skatterna behövs, men att de i väldigt lång tid inte förvaltats rätt, dels genom höga löner till en massa chefsposter i en fruktansvärt tungrodd administration, dels genom pensioner och förmåner till politiker och en offentlig sektor där det finns för många pappersvändare och pärmbärare, med för lite personal som gör praktiskt arbete, som människor inom vård och omsorg och skola mm mm

allt skit med interndebiteringar osv,,,,

hade detta rensats skulle mycket pengar frigöras och skatterna skulle inte längre behöva kännas betungande, men visst, ett OTAL av dessa pappersvändare skulle bli arbetslösa och tvingas söka ett jobb där de förhoppningsvis skull göra nytta
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:37

Håller med Sniper här lite. Det viktigaste är inte nivån på skatten, utan hur den används!

För detta måste vi bekämpa poltikerföraktet och se till att vi får fler som engagerar sig politiskt! Detta är är OERHÖRT viktigt idag!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-20, 14:38

Dao skrev:Håller med Sniper här lite. Det viktigaste är inte nivån på skatten, utan hur den används!

För detta måste vi bekämpa poltikerföraktet och se till att vi får fler som engagerar sig politiskt! Detta är är OERHÖRT viktigt idag!
    Håller med jag också Borg flaggar för höjda skatter Icon_wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:41

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:43

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-20, 15:06

Dao skrev:Håller med Sniper här lite. Det viktigaste är inte nivån på skatten, utan hur den används!

Det stämmer, och så får man ju fråga sig varför vi har ett politikerförakt, det är något våra politiker kämpat hårt för att lyckas få...

OBS nu talat jag om våra RIKSDAGSPOLITIKER, yrkespolitiker, inte alla våra kommunalpolitiker.

Det går inte att undvika att detta förakt bildas när vi ser dem dra på sig förmån på förmån, att få ett liv högt över varje vanlig medborgares liv, höga pensioner osv osv, gräddfil osv.

Hade de istället försökt vara som oss vanliga svensson, få känna av vad som händer OSS när det tar sina beslut som oftast inte drabbar dem ett dugg.

våra politiker kan INTE vara en adel över folket!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 15:11

Sniperace skrev:

Det stämmer, och så får man ju fråga sig varför vi har ett politikerförakt, det är något våra politiker kämpat hårt för att lyckas få...

OBS nu talat jag om våra RIKSDAGSPOLITIKER, yrkespolitiker, inte alla våra kommunalpolitiker.

Det går inte att undvika att detta förakt bildas när vi ser dem dra på sig förmån på förmån, att få ett liv högt över varje vanlig medborgares liv, höga pensioner osv osv, gräddfil osv.

Hade de istället försökt vara som oss vanliga svensson, få känna av vad som händer OSS när det tar sina beslut som oftast inte drabbar dem ett dugg.

agree
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Borg flaggar för höjda skatter Empty Persson

Inlägg  Secrist 2010-02-20, 20:41

I det berömmet ska du också läsa in att Göran Persson stod emot vänsterpartiets oansvariga ekonomiska politik. Krisuppgörelsen på nittiotalet gjordes med Centerpartiet.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-21, 03:07

Sniperace skrev:

Det är en LITEN del av riksdagspolitikerna som håller på så! Skall man smutskasta alla direktörer för att några få myglar också? Eller alla poliser för att några få gillar att begå brott i tjänsten?

HÄR håller jag INTE med dig, Sniper!!!

Politikerna ÄR redan idag vanliga svenssons. Problemet är de få politiker, främst från höger och från sossar, som sitter i styrelserum och tar extrainkomster!

Men det är några få!!! ALLA skall inte få skit för detta!

Men ÄVEN ifall du skulle ha rätt här, Sniper, så är det just detta POLITIKERFÖRAKT som hindrar att vi får FLER aktiva, varav vi äkar chanserna att få vettiga politikerna.

Så hur man än räknar, så måste vi bekämpa POLITIKERFÖRAKTET!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-21, 09:59

RedCloud skrev:

Ja jävlar!! Vad ska de nu försöka sig på att försvara sin syn på höjda skatter med ? Very Happy
    Secrist
    Secrist

Borg flaggar för höjda skatter Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-02-21, 10:03

Ja jävlar!! Vad ska de nu försöka sig på att försvara sin syn på höjda skatter med ?

Och vad ska ni försöka er på nu då? Med tanke på era enkelspåriga hatinlägg om Borg? Nu försvann ju själva orsaken till detta. Är ni besvikna?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 10:33

Secrist skrev:Ja jävlar!! Vad ska de nu försöka sig på att försvara sin syn på höjda skatter med ?

Och vad ska ni försöka er på nu då? Med tanke på era enkelspåriga hatinlägg om Borg? Nu försvann ju själva orsaken till detta. Är ni besvikna?

Jag har sett Moderata "löften" förut.....och vet att de inte är att lita på.
    Ha i åtanke Secrist att det är valår, och Moderaterna med sin Allians ligger efter ganska mycket, och dom kommer säga vad än de tror de behöver säga för att folk ska rösta på dem, för att sedan kunna fortsätta på samma inslagna linje...

Utspelet om att berömma Persson är ju ett populitiskt uttalande så det skriker om det...
    Man lyckas med illusionstricket att visa att man är nära en Socialdemokrat ... när det i själva verket var så att just denna Socialdemokrat var nära moderaterna istället.

Och hatinlägg om Borg säger du...... är fel... det är Moderaternas politik många av oss hatar..... inte Borg som Personlighet, eller ifrågasättandet av om han är duktig på finanspolitik..... Det är själva politiken...

Det förstår även Secrist, som aldrig varit självkritisk vare till sig själv eller regeringen, att nu smörjs väljarna, när det är valår, och uppförsbacke...

Sedan är det lite för uppenbart för min del, många kanske har gått på det, men inte jag ... Vad gäller "Skattehöjningar" så är det så att man sänkt skatter i etapper under fyra år nu, främst för de rika, vilket inte har någon som helst positiv effekt på konsumtion... Och om man sänker med låt oss säga 10 enheter under en period, och sedan pratar om "hemska skattehöjningar" från vänstern, vilket eg bara DELVIS är ÅTERSTÄLLARE av tidigare skattenivåer....och om man då själva pratar om att höja skatten med EN enhet, så har man lyckats dupera folk till att man har försämrat skattefinansieringen till vård skola omsorg

Och när nu Borg pratar om "skattehöjningar" så är det för det första inte synat än, och för det andra, liknande som om en butik realiserar ut varor till 30% nedsatt pris.... men ha smyghöjt med 80 % en tid innan.

Ska bli intressant med vilken förenklad oneliner och ämnesflykt Sec svarar nu

Cool

Eller kommer ett uttömmande svar med eget tänkande och resonerande ???
    Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-21, 12:49

.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-21, 15:36

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Det är en LITEN del av riksdagspolitikerna som håller på så! Skall man smutskasta alla direktörer för att några få myglar också? Eller alla poliser för att några få gillar att begå brott i tjänsten?

HÄR håller jag INTE med dig, Sniper!!!

Politikerna ÄR redan idag vanliga svenssons. Problemet är de få politiker, främst från höger och från sossar, som sitter i styrelserum och tar extrainkomster!

Men det är några få!!! ALLA skall inte få skit för detta!

Men ÄVEN ifall du skulle ha rätt här, Sniper, så är det just detta POLITIKERFÖRAKT som hindrar att vi får FLER aktiva, varav vi äkar chanserna att få vettiga politikerna.

Så hur man än räknar, så måste vi bekämpa POLITIKERFÖRAKTET!

men förklara då för mig hur en LITEN del politiker kan styra så att de tar sig alla dessa fördelar och förmåner?

det KRÄVS en MAJORITET för att genomföra beslut om höjd lön, det krävs samma om införande av förmåner och allt sådant, är det då en minoritet som står för detta och resten SAGT NEJ; DETTA ÄR FEL, och så har denna LILLA del ändå trumfat igenom beslutet?

Gustav Fridolin JR, FÖRSÖKTE få igenom LÖNESÄNKNING för riksdagsmän, det var knappt någon som röstade FÖR hans förslag, så visst de som inte förtjänar måste väl vara den absoluta majoriteten, eller, hemska tanke, de ÄR kanske inte en majoritet utan en MINORITET..

men självfallet ska detta politikerförakt bekämpas, kanske görs det bäst genom att sparka dessa som orsakar det.

och jag talar eg inte om mygel osv, utan detta som de röstar igenom med stort majoritet som ger dem fördelaar långt över vad svensson får, för DET får de utan tvivel!
    Secrist
    Secrist

Borg flaggar för höjda skatter Empty Populism

Inlägg  Secrist 2010-02-21, 16:04

Det förstår även Secrist, som aldrig varit självkritisk vare till sig själv eller regeringen, att nu smörjs väljarna, när det är valår, och uppförsbacke...

Och de rödgrönas reaktion när de kastade sig över sjukförsäkringen som hungriga vargar med att hastigt slänga ihop en skiss på "ny" sjukförsäkringspolitik med vidlyftiga utspel om mer pengar skulle inte vara populistisk menar du?

Eller att fiska röster bland pensionärer genom att göda föreställningen om att de har högre skatter nu?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 16:13

Secrist skrev:Det förstår även Secrist, som aldrig varit självkritisk vare till sig själv eller regeringen, att nu smörjs väljarna, när det är valår, och uppförsbacke...

Och de rödgrönas reaktion när de kastade sig över sjukförsäkringen som hungriga vargar med att hastigt slänga ihop en skiss på "ny" sjukförsäkringspolitik med vidlyftiga utspel om mer pengar skulle inte vara populistisk menar du?

Eller att fiska röster bland pensionärer genom att göda föreställningen om att de har högre skatter nu?

Å alliansen har fiskeförbud förmodar jag *ASG* politik funkar så... visste du inte det DET NYA ARBETARPARTIET... mycke mört i sjön i år..'ASG*
    Secrist
    Secrist

Borg flaggar för höjda skatter Empty Fläsk

Inlägg  Secrist 2010-02-21, 16:34

Å alliansen har fiskeförbud förmodar jag *ASG* politik funkar så... visste du inte det DET NYA ARBETARPARTIET... mycke mört i sjön i år..'ASG*

Visst är det mycket valfläsk som används som bete i år, men det gäller ju alla partier. De rödgröna lär ju inte vara mer moraliskt högstående.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-21, 16:37

Secrist skrev:Å alliansen har fiskeförbud förmodar jag *ASG* politik funkar så... visste du inte det DET NYA ARBETARPARTIET... mycke mört i sjön i år..'ASG*

Visst är det mycket valfläsk som används som bete i år, men det gäller ju alla partier. De rödgröna lär ju inte vara mer moraliskt högstående.

Fortfarande inget svar på vad du tycker om Alliansens skattehöjning?
    Secrist
    Secrist

Borg flaggar för höjda skatter Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-02-21, 16:38

Fortfarande inget svar på vad du tycker om Alliansens skattehöjning?

Vilken skattehöjning?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:16