Secrist skrev:Ja jävlar!! Vad ska de nu försöka sig på att försvara sin syn på höjda skatter med ?
Och vad ska ni försöka er på nu då? Med tanke på era enkelspåriga hatinlägg om Borg? Nu försvann ju själva orsaken till detta. Är ni besvikna?
Jag har sett Moderata "löften" förut.....och vet att de inte är att lita på.
Ha i åtanke Secrist att det är valår, och Moderaterna med sin Allians ligger efter ganska mycket, och dom kommer säga vad än de tror de behöver säga för att folk ska rösta på dem, för att sedan kunna fortsätta på samma inslagna linje...
Utspelet om att berömma Persson är ju ett populitiskt uttalande så det skriker om det...
Man lyckas med illusionstricket att visa att man är nära en Socialdemokrat ... när det i själva verket var så att just denna Socialdemokrat var nära moderaterna istället.
Och hatinlägg om Borg säger du...... är fel... det är Moderaternas politik många av oss hatar..... inte Borg som Personlighet, eller ifrågasättandet av om han är duktig på finanspolitik..... Det är själva politiken...
Det förstår även Secrist, som aldrig varit självkritisk vare till sig själv eller regeringen, att nu smörjs väljarna, när det är valår, och uppförsbacke...
Sedan är det lite för uppenbart för min del, många kanske har gått på det, men inte jag ... Vad gäller "Skattehöjningar" så är det så att man sänkt skatter i etapper under fyra år nu, främst för de rika, vilket inte har någon som helst positiv effekt på konsumtion... Och om man sänker med låt oss säga 10 enheter under en period, och sedan pratar om "hemska skattehöjningar" från vänstern, vilket eg bara DELVIS är ÅTERSTÄLLARE av tidigare skattenivåer....och om man då själva pratar om att höja skatten med EN enhet, så har man lyckats dupera folk till att man har försämrat skattefinansieringen till vård skola omsorg
Och när nu Borg pratar om "skattehöjningar" så är det för det första inte synat än, och för det andra, liknande som om en butik realiserar ut varor till 30% nedsatt pris.... men ha smyghöjt med 80 % en tid innan.
Ska bli intressant med vilken förenklad oneliner och ämnesflykt Sec svarar nu
Eller kommer ett uttömmande svar med eget tänkande och resonerande ???