Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Thetaxpayer
Vercingetorix
captaincodd
Redvictory
8 posters

    Alliansregimen om skatter!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 10:03



    Detta patetiska patrask påstår att skatterna är problemet på allt! till och med deras potensbrist! Very Happy
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Alliansregimen om skatter! Empty OK men det är

    Inlägg  captaincodd 2009-10-11, 10:14

    precis så deras bild av sverige ser ut och den är tydligen väldigt skrämmande för blåbären,hehehe.Som griniga små ungar i leksaksaffären,där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg.Då måste fabbro staten gå in o fördela,det är skitscary för en girig högertomte,då kanske han måste dela med sig av sitt överflöd affraid
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 11:17

    captaincodd skrev:precis så deras bild av sverige ser ut och den är tydligen väldigt skrämmande för blåbären,hehehe.Som griniga små ungar i leksaksaffären,där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg.Då måste fabbro staten gå in o fördela,det är skitscary för en girig högertomte,då kanske han måste dela med sig av sitt överflöd affraid


    Det är ju så löjliugt att de påstår att de inte fuskar med skatten och i nästa andetag säger att om vi får lägre skatter ska de inte fuska mer! ha,ha,ha,ha Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 14:01

    "...där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg."

    Det är väl snarare så, att man kanske vill behålla liiite mer av det man alldeles själv skrapat ihop, och medelst effektiviseringar kunna minska statens konfiskeringsmaskineri?

    Om man sedan anför ett youtubeklipp som utgångspunkt i denna fråga, bör man kanske se över sina argument en smula...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 14:20

    Vercingetorix skrev:"...där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg."

    Det är väl snarare så, att man kanske vill behålla liiite mer av det man alldeles själv skrapat ihop, och medelst effektiviseringar kunna minska statens konfiskeringsmaskineri?

    Om man sedan anför ett youtubeklipp som utgångspunkt i denna fråga, bör man kanske se över sina argument en smula...

    Det är väl ingen nyhet att ni alliansare är ovilliga att betala och göra rätt för er när det gäller att betala skatt till välfärden men snabba att anklaga sjuka och arbetslösa för att inte bidra! sänkta skatter gör INTE er högermoral och förhållande till skatter mer positiv klart slut!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 14:42

    Vidare tycks det ju finnas annat "patrask" som tycks anse att det är "de rika" som är problemet. I ett högskatteland, dessutom... Att själv kunna göra något åt sin ekonomiska situation tycks övergå vissas förmåga alldeles.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 17:14

    Vercingetorix skrev:Vidare tycks det ju finnas annat "patrask" som tycks anse att det är "de rika" som är problemet. I ett högskatteland, dessutom... Att själv kunna göra något åt sin ekonomiska situation tycks övergå vissas förmåga alldeles.


    Speciellt på er högra sida där ni är mycket snabba att anklaga invandrarna för att de antingen inte jobbar eller tar era jobb!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-11, 17:22

    Redvictory skrev:
    Vercingetorix skrev:Vidare tycks det ju finnas annat "patrask" som tycks anse att det är "de rika" som är problemet. I ett högskatteland, dessutom... Att själv kunna göra något åt sin ekonomiska situation tycks övergå vissas förmåga alldeles.


    Speciellt på er högra sida där ni är mycket snabba att anklaga invandrarna för att de antingen inte jobbar eller tar era jobb!

    Och där tog argumenten slut. santa
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 17:29

    Och där tog argumenten slut.

    Jaha! varför blir jag (INTE) förvånad!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 18:20

    Och när, exakt, anklagade jag invandringen för något? Jag kan tillochmed erinra mig att alldeles nyligen ha postat en diskussion med tillhörande länk, där samhällets vinster med invandringen lyfts fram.

    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/till-sign-blafront-t3144.htm

    Istället för att lite magsurt spy galla över de som faktiskt lyckats göra något av sitt liv, kanske man kan se dem som förebilder, snarare än att avundsjukt se dem som mjölkkor för statskassan? Bättre karma på det viset.

    En avundsjukeskatt är kontraproduktivt för samhället. Och inte särskilt smickrande.
    Btw, "de rika" betalar redan mest skatt.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 18:57

    Btw, "de rika" betalar redan mest skatt.
    Du menar väl undanhåller mest skatt?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 18:59

    Vercingetorix skrev:Och när, exakt, anklagade jag invandringen för något? Jag kan tillochmed erinra mig att alldeles nyligen ha postat en diskussion med tillhörande länk, där samhällets vinster med invandringen lyfts fram.

    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/till-sign-blafront-t3144.htm

    Istället för att lite magsurt spy galla över de som faktiskt lyckats göra något av sitt liv, kanske man kan se dem som förebilder, snarare än att avundsjukt se dem som mjölkkor för statskassan? Bättre karma på det viset.

    En avundsjukeskatt är kontraproduktivt för samhället. Och inte särskilt smickrande.
    Btw, "de rika" betalar redan mest skatt.

    Gör de det?

    Jag säger inte emot dig men jag är inte säker jag håller med, heller. För höginkomsttagare finns det en massa olika avdrag att göra och många, lagliga möjligheter att 'snilla' undan pengar.

    Samt att rika oftast har revisorer som kan alla kryphål i skattelagstiftningen. Rika har helt andra möjligheter än 'svensson' att komma undan skatt.

    Men, pratar du kronor och ören så betalar en rik person mera skatt än den lågavlönade. Men i procent?


    queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 19:12

    Regndrottning skrev:
    Vercingetorix skrev:Och när, exakt, anklagade jag invandringen för något? Jag kan tillochmed erinra mig att alldeles nyligen ha postat en diskussion med tillhörande länk, där samhällets vinster med invandringen lyfts fram.

    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/till-sign-blafront-t3144.htm

    Istället för att lite magsurt spy galla över de som faktiskt lyckats göra något av sitt liv, kanske man kan se dem som förebilder, snarare än att avundsjukt se dem som mjölkkor för statskassan? Bättre karma på det viset.

    En avundsjukeskatt är kontraproduktivt för samhället. Och inte särskilt smickrande.
    Btw, "de rika" betalar redan mest skatt.

    Gör de det?

    Jag säger inte emot dig men jag är inte säker jag håller med, heller. För höginkomsttagare finns det en massa olika avdrag att göra och många, lagliga möjligheter att 'snilla' undan pengar.

    Samt att rika oftast har revisorer som kan alla kryphål i skattelagstiftningen. Rika har helt andra möjligheter än 'svensson' att komma undan skatt.

    Men, pratar du kronor och ören så betalar en rik person mera skatt än den lågavlönade. Men i procent?


    queen

    Naturligtvis finns det delar av inkomst/vinst som ej är föremål för beskattning, som för vilket företag som helst, där man behöver göra inköp för att öht kunna driva en rörelse. Det många inte tänker på är att dessa pengar taxeras, fast i en annan del av transaktionskedjan.
    Avdragen för låneräntor kommer t ex tillbaka till staten genom beskattningen på bankernas vinster, där dessa ränteintäkter utgör en central del av bankens rörelsevinst. Pengar ska ju inte beskattas två ggr, eller hur?
    De avdragen som görs är helt i sin ordning. I händelse av tvivel gör skattemyndih´gheterna revision.
    ALLA pengar taxeras. Det gäller bara att hålla koll på vart i kedjan taxeringen görs. Moms är en sådan skatt, som "transporteras" ner till konsumentled. Därav prissättning "ex moms" företag emellan. Det är alltid slutkonsumenten som betalar momsen.
    Vad som däremot kan vara föremål för diskussion är t ex konst som köpts in till ett företag som utsmyckning, och som kan skrivas av efter en viss tid, utan att hänsyn tas till värdestegring.
    Eller att jag som musiker t ex kan köpa in en "antik" elgitarr för 100.000:-, skriva av den på fem år, varvid den skattetekniskt upphör att existera, för att sedan kunna sälja den för kanske det dubbla, och bara erlägga skatt för den fiktiva vinsten.

    Möjligheterna för att verka i denna gråzon är dock begränsad, och utgör inget större hot gentemot samhällsekonomin.
    Det verkliga skattefusket är såväl höger som vänster emot.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 19:17

    Pengar ska ju inte beskattas två ggr, eller hur?

    Hahaha!

    Det är bara att titta på elräkningen för att se hur sant det är...
    Wink

    queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 19:48

    Regndrottning skrev:
    Pengar ska ju inte beskattas två ggr, eller hur?

    Hahaha!

    Det är bara att titta på elräkningen för att se hur sant det är...
    Wink

    queen

    Haha, touché... Du argumenterar mot mig från höger... Det tar sig, sa hon som eldade upp skithuset...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 20:01

    Vercingetorix skrev:
    Regndrottning skrev:
    Pengar ska ju inte beskattas två ggr, eller hur?

    Hahaha!

    Det är bara att titta på elräkningen för att se hur sant det är...
    Wink

    queen

    Haha, touché... Du argumenterar mot mig från höger... Det tar sig, sa hon som eldade upp skithuset...

    Ja, men, ärligt... Det är ju vansinnigt med moms på skatten! Hur är detta möjligt? Är det egentligen legalt? Och att ingen protesterar... jag menar folk med makt och myndighet.... Att 'svensson' klagar är det ingen som bryr sig om.

    Detta är en detalj jag retar mig halvt ihjäl på....


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansregimen om skatter! Empty Skatter

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 21:20

    Ja, men, ärligt... Det är ju vansinnigt med moms på skatten! Hur är detta möjligt? Är det egentligen legalt? Och att ingen protesterar... jag menar folk med makt och myndighet.... Att 'svensson' klagar är det ingen som bryr sig om.

    Detta är en detalj jag retar mig halvt ihjäl på....


    Då ska du inte rösta på Mp i alla fall. De verkar ju hata alla som bor utanför storstäderna. Visserligen slår ju bensinmackar igen på löpande band efter deras idiotiska etanolkrav, men och andra sidan så är det ju ändå ingen som kommer att ha råd att tanka om Mp får som de vill.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  råttan. 2009-10-11, 21:20

    Att ingen protesterar beror på att vi (och inte Norge) är den sista kommuniststaten. Det tjänar ingenting till att protestera. Imorgon hittar de på en ny skatt och höjer tre andra. Välkommen till Sverige.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  råttan. 2009-10-11, 21:21

    captaincodd skrev:precis så deras bild av sverige ser ut och den är tydligen väldigt skrämmande för blåbären,hehehe.Som griniga små ungar i leksaksaffären,där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg.Då måste fabbro staten gå in o fördela,det är skitscary för en girig högertomte,då kanske han måste dela med sig av sitt överflöd affraid


    Vem är det eg. som "ska ha allt" och själv inte göra ett dugg?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  theward 2009-10-11, 21:24

    råttan. skrev:
    captaincodd skrev:precis så deras bild av sverige ser ut och den är tydligen väldigt skrämmande för blåbären,hehehe.Som griniga små ungar i leksaksaffären,där dom ska ha allt och inte låta nån annan få ett jävla dugg.Då måste fabbro staten gå in o fördela,det är skitscary för en girig högertomte,då kanske han måste dela med sig av sitt överflöd affraid


    Vem är det eg. som "ska ha allt" och själv inte göra ett dugg?

    ja vem är det??

    delad glädje är dubbel glädje och att skänka saker till de som behöver dem bättre är nåt som du och andra borde prova
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 21:31

    Ja, att momsbelägga skatt borde vara kriminellt. Miljöbeskattningen är en mjölkkossa för staten, för det är väl ingen som lever i villfarelsen att denna skatteintäkt oavkortat går till statliga miljöåtgärder?
    Argumenten, förtäckta eller ej är desamma.

    Folk anser att de måste åka bil, alltså pungslår vi dem eftersom de ändå knappast drar in på bilåkandet.
    Folk är rika, alltså straffbeskattar vi dem för detta eftersom de helt enkelt har råd (enligt oss).
    Folk måste ha el, alltså lägger vi moms på skatten, för det finns inget alternativ till energi för populasen.
    Vi förbjuder prissättning till konsument exklusive moms, för vi vill ju inte medvetliggöra dem om hur mycket det egentligen betalar utöver varans egentliga värde.
    Vi lägger en koldioxidskatt på flygåkandet, för har de råd med flygbiljett, har de fan råd med en extra skatt också.
    Att folk har handlat en bostad för redan skattade pengar skiter vi i, vi beskattar detta hutlösa beteende ändå.
    Vi döljer arbetsgivaravgiften och de sociala avgifterna i lönebeskedet, och anger enbart inkomstskatt, för vi vill ju inte medvetliggöra populasen om hur mycket de egentligen arbetat ihop, och hur mycket av det som går till oss. Twisted Evil
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 21:35

    Vercingetorix skrev:Ja, att momsbelägga skatt borde vara kriminellt. Miljöbeskattningen är en mjölkkossa för staten, för det är väl ingen som lever i villfarelsen att denna skatteintäkt oavkortat går till statliga miljöåtgärder?
    Argumenten, förtäckta eller ej är desamma.

    Folk anser att de måste åka bil, alltså pungslår vi dem eftersom de ändå knappast drar in på bilåkandet.
    Folk är rika, alltså straffbeskattar vi dem för detta eftersom de helt enkelt har råd (enligt oss).
    Folk måste ha el, alltså lägger vi moms på skatten, för det finns inget alternativ till energi för populasen.
    Vi förbjuder prissättning till konsument exklusive moms, för vi vill ju inte medvetliggöra dem om hur mycket det egentligen betalar utöver varans egentliga värde.
    Vi lägger en koldioxidskatt på flygåkandet, för har de råd med flygbiljett, har de fan råd med en extra skatt också.
    Vi döljer arbetsgivaravgiften och de sociala avgifterna i lönebeskedet, och anger enbart inkomstskatt, för vi vill ju inte medvetliggöra populasen om hur mycket de egentligen arbetat ihop, och hur mycket av det som går till oss. Twisted Evil

    alliansare försvarade Alliansen när de höjde bensinskatten trots löfte om sänkt skatt före valet med att det är ju bra för miljön! skrattretande!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 21:38

    Redvictory skrev:
    Vercingetorix skrev:Ja, att momsbelägga skatt borde vara kriminellt. Miljöbeskattningen är en mjölkkossa för staten, för det är väl ingen som lever i villfarelsen att denna skatteintäkt oavkortat går till statliga miljöåtgärder?
    Argumenten, förtäckta eller ej är desamma.

    Folk anser att de måste åka bil, alltså pungslår vi dem eftersom de ändå knappast drar in på bilåkandet.
    Folk är rika, alltså straffbeskattar vi dem för detta eftersom de helt enkelt har råd (enligt oss).
    Folk måste ha el, alltså lägger vi moms på skatten, för det finns inget alternativ till energi för populasen.
    Vi förbjuder prissättning till konsument exklusive moms, för vi vill ju inte medvetliggöra dem om hur mycket det egentligen betalar utöver varans egentliga värde.
    Vi lägger en koldioxidskatt på flygåkandet, för har de råd med flygbiljett, har de fan råd med en extra skatt också.
    Vi döljer arbetsgivaravgiften och de sociala avgifterna i lönebeskedet, och anger enbart inkomstskatt, för vi vill ju inte medvetliggöra populasen om hur mycket de egentligen arbetat ihop, och hur mycket av det som går till oss. Twisted Evil

    alliansare försvarade Alliansen när de höjde bensinskatten trots löfte om sänkt skatt före valet med att det är ju bra för miljön! skrattretande!

    Jag har försvarat den var någonstans? Om miljöavgiften gick till miljöåtgärder vore det ju en sak...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansregimen om skatter! Empty Bensin

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 21:38

    Nja, mig veterligen fördes inga skattesänkarlöften för bensin fram från alliansens håll. Däremot hade KD några märkliga utspel i frågan som var lite olyckliga.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 21:39

    Att du skulle kunna bemöta argumentationen synes vara för mycket begärt, rv...

    Sponsored content


    Alliansregimen om skatter! Empty Sv: Alliansregimen om skatter!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:15