Se med humor på kungahuset. Det är en festlig inrättning.
Man skrattar nästan ihjäl sig hela vägen till Skattekontoret.
Man skrattar nästan ihjäl sig hela vägen till Skattekontoret.
Infra skrev:Det är bara det att motståndarna till kungahuset pläderar för republik. Det innebär med nödvändighet att
vi får drass med president i kölvattnet på avskaffande av kungahuset.Men visst, i grunden håller jag med om att
drömmen vore det jämlika samhället där ingen hög och ingen låg funnes
Men de flesta bland oss måfolk är avundsjuka på de miljoner vi ser rulla genom kungahusets budget.
Andra bland samma småfolk är så lurade att deras
rojalism tar sig samma uttryck som bland trasproletariatet i Londons
fattigkvarter. När dronningens kortege drog fram kantade de gatorna med
plakaten "Lusbitna men lojala!"
Jag är inte med de som gillar hans majonäs.Kakmonstret skrev:En SIFO-undersökning visat att svenska folket älskar Konungen och den Kungliga familjen.
Det är bara avundsjuka idioter som vill ha bort Konungen. Såna som misslyckats i sitt liv och inte unnar andra att vara eller ha det bättre. Vars höjdpunkt varje vecka är att äta blodpudding till middag på Söndagar.
GUD BEVARE KONUNGEN!
marxisten skrev:Jag är inte med de som gillar hans majonäs.Kakmonstret skrev:En SIFO-undersökning visat att svenska folket älskar Konungen och den Kungliga familjen.
Det är bara avundsjuka idioter som vill ha bort Konungen. Såna som misslyckats i sitt liv och inte unnar andra att vara eller ha det bättre. Vars höjdpunkt varje vecka är att äta blodpudding till middag på Söndagar.
GUD BEVARE KONUNGEN!
Anser det är en skam att det mest demokratiska landet i världen har personer som föds till en post...
Däremot så är han bitvis ganska kul att höra när han säger fel.
Sniperace skrev:Infra skrev:Det är bara det att motståndarna till kungahuset pläderar för republik. Det innebär med nödvändighet att
vi får drass med president i kölvattnet på avskaffande av kungahuset.Men visst, i grunden håller jag med om att
Men de flesta bland oss måfolk är avundsjuka på de miljoner vi ser rulla genom kungahusets budget.
Jag är inte ett dugg avundsjuk, jag skulle inte vilja vara så påpassad som de är, att aldrig få vara helt ifred utan att tänka på vad de gör osv...
nää, jag skulle helt ärligt INTE vilja byta med dem.
om vi sedan tar bort eller behåller kungahuset kvittar mig, men jag vill ABSOLUT inte att vi ersätter det med en president.....
Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Det är bara det att motståndarna till kungahuset pläderar för republik. Det innebär med nödvändighet att
Jag är inte ett dugg avundsjuk, jag skulle inte vilja vara så påpassad som de är, att aldrig få vara helt ifred utan att tänka på vad de gör osv...
nää, jag skulle helt ärligt INTE vilja byta med dem.
om vi sedan tar bort eller behåller kungahuset kvittar mig, men jag vill ABSOLUT inte att vi ersätter det med en president.....
Då har vi en samsyn där, Sniper! Är det första gången eller andra?
Att födas till kung är nog ingen bra idé.
F.I.S.T skrev:Inte alla som vet att Kung Carl Gustav även heter Hans i förnam
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Inte alla som vet att Kung Carl Gustav även heter Hans i förnam
Nästan alla VET att han INTE heter Hans, men ett fåtal TROR det pga att de säger Hans Majestät, men det är så att inget av de två orden är namnen på kungen, så Nej, han HETER INTE majestät heller
han heter Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte.
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Inte alla som vet att Kung Carl Gustav även heter Hans i förnam
Nästan alla VET att han INTE heter Hans, men ett fåtal TROR det pga att de säger Hans Majestät, men det är så att inget av de två orden är namnen på kungen, så Nej, han HETER INTE majestät heller
han heter Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte.
Hans Majonäs