Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Secrist
x-medborgare
F.I.S.T
Dao
theward
MartinLindgren
RedCloud
Kakmonstret
12 posters

    Länge leve Hans Majestät Konungen

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Kakmonstret 2010-02-20, 12:25

    En SIFO-undersökning visat att svenska folket älskar Konungen och den Kungliga familjen.

    Det är bara avundsjuka idioter som vill ha bort Konungen. Såna som misslyckats i sitt liv och inte unnar andra att vara eller ha det bättre. Vars höjdpunkt varje vecka är att äta blodpudding till middag på Söndagar.

    GUD BEVARE KONUNGEN!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  RedCloud 2010-02-20, 12:45

    Men titta vad som krupit fram under en sten....trodde att ni neanderthalare var utdöda....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-20, 13:59

    Monstret menar nog att han tycker Kungen lyckats bra som föddes till konung!

    För att han valde rätt föräldrar kan ju ingen ta i från honom!


    Sen om han tycker det själv vet vi ju inte, men dom flesta tycker ju han är en schysst person!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  theward 2010-02-20, 14:14

    Kakmonstret skrev:En SIFO-undersökning visat att svenska folket älskar Konungen och den Kungliga familjen.

    Det är bara avundsjuka idioter som vill ha bort Konungen. Såna som misslyckats i sitt liv och inte unnar andra att vara eller ha det bättre. Vars höjdpunkt varje vecka är att äta blodpudding till middag på Söndagar.

    GUD BEVARE KONUNGEN!
    Älskar? stora ord hmm
    jag är varken för eller emot kungahuset.....
    Dock tycker jag de kunde drivas modernare och mer som ett företag....
    Dvs få mindre pengar från staten och jobba ihop mera själv(om de nu måste eller vill det)
    Att folk tycker monarkin, är förlegat och omodern.
    Tycker jag inte är konstigt och det har som jag ser det inget med avundsjuka att göra öht
    ps att var så mkt royalist som du verkar vara, kan inte var nyttigt, men forumhögern verkar ju vara extrema i det mesta de företar sig
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:17

    Jag älskar blodpudding!

    Det tror jag kungen gör också!!! Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  theward 2010-02-20, 14:19

    Dao skrev:Jag älskar blodpudding!

    Det tror jag kungen gör också!!! Länge leve Hans Majestät Konungen Icon_smile
    Har sett kungen incognito några ggr Länge leve Hans Majestät Konungen Icon_wink
    Tror att han gillar att slippa vara kung, så ofta han kan
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 14:24

    Kakmonstret skrev:En SIFO-undersökning visat att svenska folket älskar Konungen och den Kungliga familjen.

    Det är bara avundsjuka idioter som vill ha bort Konungen. Såna som misslyckats i sitt liv och inte unnar andra att vara eller ha det bättre. Vars höjdpunkt varje vecka är att äta blodpudding till middag på Söndagar.

    GUD BEVARE KONUNGEN!

    Ja på vilket sätt har man "lyckats" om man föds till en titel.. Brainiac lol!
    Jag har absolut inget emot kungen... bara att han Tar/får miljoner i apanage

    Finns massor av städjobb på slottet, låt honom ta en sop och sopa ihop sin inkomst, som vanliga dödliga får

    Totala kostnaden i den svenska statsbudgeten är för Kungliga hov- och slottsstaten är ett ramanslag på 109 miljoner Kr. (2008) Varav ca 50 miljoner då går till Hovstaterna som så kallat apanage, resterande del ca 60 miljoner går till slottsstaten.

    Tänk så mycket rehabilitering detta skulle generera.... Cool
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:39

    Tror inte många vill AVSÄTTA kungen och kungafamiljen! Däremot vill nog många BEFRIA dem från sina låsta positioner!

    Så de kan leva ett mer eller mindre normalt liv...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:41

    Upp
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 14:44

    Dao skrev:Tror inte många vill AVSÄTTA kungen och kungafamiljen! Däremot vill nog många BEFRIA dem från sina låsta positioner!

    Så de kan leva ett mer eller mindre normalt liv...

    Det beror ju på vad man menar med avsätta....
    Dra in apanaget !!!

    Allt annat i den blåa världen, skall ju tydligen betala sig själv genom marknaden, men inte kungen verkar det... Sveriges största bidragstagare
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:46

    Han kan stå och sälja "Faktum" i ett gathörn ett tag, tycker jag! Och bo på härbärge!!!

    Har för mig att en av prinsarna i England testade detta en vecka...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 14:48

    Dao skrev:Han kan stå och sälja "Faktum" i ett gathörn ett tag, tycker jag! Och bo på härbärge!!!

    Har för mig att en av prinsarna i England testade detta en vecka...

    "Faktum" ... är det Secrist tidning ?? Cool
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 14:49

    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:Han kan stå och sälja "Faktum" i ett gathörn ett tag, tycker jag! Och bo på härbärge!!!

    Har för mig att en av prinsarna i England testade detta en vecka...

    "Faktum" ... är det Secrist tidning ?? Cool

    Det är namnet på de hemlösas tidning i Göteborg!

    Faktiskt mycket givande för alla utom alliansen... Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-20, 14:50

    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:Han kan stå och sälja "Faktum" i ett gathörn ett tag, tycker jag! Och bo på härbärge!!!

    Har för mig att en av prinsarna i England testade detta en vecka...

    "Faktum" ... är det Secrist tidning ?? Cool

    Det är namnet på de hemlösas tidning i Göteborg!

    Faktiskt mycket givande för alla utom alliansen... Very Happy

    Jo jag vet.... skojade bara om Secrists krav på "fakta" trots aldrig presentera dylikt själv Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 10:46

    Upp...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 14:31

    vet inte det jag klart han får leva länge men behöver vi ett kungahus
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Tidning

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 16:08

    Faktum" ... är det Secrist tidning ??

    Stavas inte tidningen Fucktum? Razz
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 16:14

    Secrist skrev:Faktum" ... är det Secrist tidning ??

    Stavas inte tidningen Fucktum? Razz

    nä ny sanerat fukt fritt eller tänkte du på nått annat ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 01:27

    x-medborgare skrev:vet inte det jag klart han får leva länge men behöver vi ett kungahus

    Nej ... vi behöver inte !!

    Och folket betalar för deras lyxliv,... det är inte en fråga om representation...
    Och varför ville inte kungen svara på frågor vid OS ???
    Det gnälls mycket om daltande av cansersjuka patienter och folk med depressioner och sjukdomar....

    Men daltandet av de som är de största bidragstagarnas i Sverige, kungahuset, försvarar man allt som oftast...

    (*föraktfullt*)... "representera sverige ... jo pyttsan) scratch
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Infra 2010-02-23, 07:20

    Vi behöver en statschef av nån sort. Drömmen är en statschef som saknar
    politisk makt, som kungen. Jag fasar för den dag Svedala skall installera
    sin första, korrumperade president som skall styra och ställa med oss
    undersåtar. Se på sprätten Zarkosi. Går runt och kallar sina undersåtar
    för dynghögar. Snacka om att utnyttja sin straffrihet, stående utanför
    lagen. Den senare kostar tio eller hundra gånger så mycket som kungahuset.
    Därmed inte sagt att jag är rojalist - snarare realist. En praktisk och
    politiskt ofarlig inrättning, det där kungahuset. Och billig. Men gör som ni vill.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 10:59

    Infra skrev:Vi behöver en statschef av nån sort. Drömmen är en statschef som saknar
    politisk makt, som kungen. Jag fasar för den dag Svedala skall installera
    sin första, korrumperade president som skall styra och ställa med oss
    undersåtar. Se på sprätten Zarkosi. Går runt och kallar sina undersåtar
    för dynghögar. Snacka om att utnyttja sin straffrihet, stående utanför
    lagen. Den senare kostar tio eller hundra gånger så mycket som kungahuset.
    Därmed inte sagt att jag är rojalist - snarare realist. En praktisk och
    politiskt ofarlig inrättning, det där kungahuset. Och billig. Men gör som ni vill.

    "Gör som ni vill" ??? ... jag har inte makten att ensam avsätta Kungen !!

    "Måste ha en statschef" ??... varför då ..??... vad gör Kungen idag som är oumbärligt för vårt rike, och för vår befolkning ???.... ingenting vad jag kan se...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 11:08

    Som jag ser det skulle vi utan vidare kunna avskaffa kungen, men VARFÖR ända in i glödheta h*e skulle han ersättas av något annat?

    vi HAR idag vår STATSMINISTER som är vald, det är idag så sverige styrs i realiteten, inte kungen, så ta bort kungen och fortsätt som IDAG med vald regering med statsministern i spetsen, annat behövs INTE.

    FAkta är att OM vi skulle ta bort kungen och ersätta med president/statschef med eller utan befogenheter så skulle det enbart ÖKA våra kostnader då denne skulle gödas, inte bara under tiden han ÄR president, utan också efter denna tid (så är det i de flesta länder som har detta) de mister ju ex sitt skyddsbehov som "framstående" person osv, och som vi ser här så får vi räkna med PENSION för att leva som innan osv osv...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 11:28

    Sniperace skrev:Som jag ser det skulle vi utan vidare kunna avskaffa kungen, men VARFÖR ända in i glödheta h*e skulle han ersättas av något annat?

    vi HAR idag vår STATSMINISTER som är vald, det är idag så sverige styrs i realiteten, inte kungen, så ta bort kungen och fortsätt som IDAG med vald regering med statsministern i spetsen, annat behövs INTE.

    FAkta är att OM vi skulle ta bort kungen och ersätta med president/statschef med eller utan befogenheter så skulle det enbart ÖKA våra kostnader då denne skulle gödas, inte bara under tiden han ÄR president, utan också efter denna tid (så är det i de flesta länder som har detta) de mister ju ex sitt skyddsbehov som "framstående" person osv, och som vi ser här så får vi räkna med PENSION för att leva som innan osv osv...

    Se där .... Cool Snipe och jag överens Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 11:33

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Som jag ser det skulle vi utan vidare kunna avskaffa kungen, men VARFÖR ända in i glödheta h*e skulle han ersättas av något annat?

    vi HAR idag vår STATSMINISTER som är vald, det är idag så sverige styrs i realiteten, inte kungen, så ta bort kungen och fortsätt som IDAG med vald regering med statsministern i spetsen, annat behövs INTE.

    FAkta är att OM vi skulle ta bort kungen och ersätta med president/statschef med eller utan befogenheter så skulle det enbart ÖKA våra kostnader då denne skulle gödas, inte bara under tiden han ÄR president, utan också efter denna tid (så är det i de flesta länder som har detta) de mister ju ex sitt skyddsbehov som "framstående" person osv, och som vi ser här så får vi räkna med PENSION för att leva som innan osv osv...

    Se där .... Cool Snipe och jag överens Laughing

    det finns säkert många saker vi är överens om, och detta skrev jag redan på aftonbladets forum om... till förtret för många Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Infra 2010-02-23, 16:18

    Det är bara det att motståndarna till kungahuset pläderar för republik. Det innebär med nödvändighet att
    vi får drass med president i kölvattnet på avskaffande av kungahuset.Men visst, i grunden håller jag med om att
    drömmen vore det jämlika samhället där ingen hög och ingen låg funnes

    Men de flesta bland oss måfolk är avundsjuka på de miljoner vi ser rulla genom kungahusets budget.
    Andra bland samma småfolk är så lurade att deras
    rojalism tar sig samma uttryck som bland trasproletariatet i Londons
    fattigkvarter. När dronningens kortege drog fram kantade de gatorna med
    plakaten "Lusbitna men lojala!"

    Sponsored content


    Länge leve Hans Majestät Konungen Empty Sv: Länge leve Hans Majestät Konungen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 18:34