Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
lazy
RedCloud
6 posters

    SD freakshow......#4

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD freakshow......#4 Empty SD freakshow......#4

    Inlägg  RedCloud 2013-01-05, 16:35

    "På spåret"-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.

    Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.

    - Det var någon som bankade på dörren tjugo över två och sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren. Det var hemskt obehagligt, säger hon.

    I torsdags publicerade tidningen Ica­­­­­­kuriren en ­krönika av författaren Katarina Mazetti.

    Krönikan, med rubriken "Svårt att finna en riktig 'svensk'", handlar bland annat om Sverigedemokraterna och, enligt Katarina Mazetti själv, vad "svenskhet" egentligen är för något.
    "Förtäckta hot"

    Kort efter att krönikan ­publicerats på tidningens hem­­­sida började de hotfulla kommentarerna att strömma in - samtidigt fick både Katarina Mazetti och Ica­kurirens chefredaktör Helena Rönnberg ta emot hotfulla mejl och telefonsamtal, något tidningen Resumé rapporterade om i går.

    - Jag har fått många samtal från okända nummer men jag svarar inte längre, säger Katarina Mazetti till Expressen.

    I kommentarsfältet till artikeln publicerades snabbt ­Katarina Mazettis hemadress.

    - Det var förtäckta hot, säger hon.

    Under natten mot i går fick hon sedan också ett obehagligt hembesök.

    - Det var någon som bankade på dörren tjugo över två på ­natten, min hund blev alldeles galen. Sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren, säger Katarina Mazetti.
    Orkade inte anmäla

    Tidigare under kvällen hade hon haft känningar av hjärt­flimmer och orkade därför inte polisanmäla - något hon dock ska göra nu.

    - Hjärtflimret brukar gå till sig när jag sover men när någon sparkar på dörren mitt i natten så gick det inte till sig. ­Därför orkade jag inte sitta kvar i telefonkön till polisen. Men jag ska polisanmäla det här nu, säger Katarina Mazetti.

    Under gårdagen blev Icakurirens hemsida seg på grund av ett stort antal besökare - efter 600 kommentarer, varav många var hotfulla, såg sig sedan tidningen tvingad att stänga sina kommentarsfält.

    - Det kom en del väldigt grova kommentarer och vi vill inte vara ett forum för de kommentarerna, säger chefredaktör Helena Rönnberg.

    http://www.expressen.se/noje/mazetti-hotas-efter-text-om-sd-obehagligt/

    --------------------------------------------------------------------------------

    Härligt gäng rasseSeel och SDsecrist vurmar för....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  lazy 2013-01-05, 17:04

    Det tog inte många timmar för Ulf Nilsons krönika i Dispatch International att bli en snackis.

    I efterspelet har så väl Ulf Nilson som Expressens chefredaktör Thomas Mattsson och biträdande chefredaktör Per-Anders Broberg påstått att Ulf Nilson inte visste vad Dispatch International är för typ av tidning.

    Men nu får de mothugg från tidningens chefredaktör, Ingrid Carlqvist.

    – Ulf Nilson fick för länge sedan frågan om han ville medverka i Dispatch International. Vi kom överens om att han skulle skriva krönikor två gånger i månaden, säger hon.

    Att han utan att meddela oss hoppar av offentligt, gör oss förstås rejält besvikna.


    http://www.resume.se/nyheter/media/2013/01/04/dispatch-internationals-chefredaktor-ulf-nilson-visste-vad-vi-ar-for-tidning/

    Snackis är ju en snygg omskrivning för att på twitter kräva Ulf Nilssons huvud på ett fat, bland mycket annat.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  R.O.F.L 2013-01-05, 17:18

    Äckligt med alla hot!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  Dao 2013-01-05, 19:26

    När det är "muslimer" som reagerar på det sättet, skulle även forumhögern protestera.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  formsvackan 2013-01-05, 19:34

    Dao skrev:När det är "muslimer" som reagerar på det sättet, skulle även forumhögern protestera.
    Förmodligen, men mot vad ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-06, 21:41

    RedCloud skrev:"På spåret"-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.

    Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.

    - Det var någon som bankade på dörren tjugo över två och sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren. Det var hemskt obehagligt, säger hon.

    I torsdags publicerade tidningen Ica­­­­­­kuriren en ­krönika av författaren Katarina Mazetti.

    Krönikan, med rubriken "Svårt att finna en riktig 'svensk'", handlar bland annat om Sverigedemokraterna och, enligt Katarina Mazetti själv, vad "svenskhet" egentligen är för något.
    "Förtäckta hot"

    Kort efter att krönikan ­publicerats på tidningens hem­­­sida började de hotfulla kommentarerna att strömma in - samtidigt fick både Katarina Mazetti och Ica­kurirens chefredaktör Helena Rönnberg ta emot hotfulla mejl och telefonsamtal, något tidningen Resumé rapporterade om i går.

    - Jag har fått många samtal från okända nummer men jag svarar inte längre, säger Katarina Mazetti till Expressen.

    I kommentarsfältet till artikeln publicerades snabbt ­Katarina Mazettis hemadress.

    - Det var förtäckta hot, säger hon.

    Under natten mot i går fick hon sedan också ett obehagligt hembesök.

    - Det var någon som bankade på dörren tjugo över två på ­natten, min hund blev alldeles galen. Sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren, säger Katarina Mazetti.
    Orkade inte anmäla

    Tidigare under kvällen hade hon haft känningar av hjärt­flimmer och orkade därför inte polisanmäla - något hon dock ska göra nu.

    - Hjärtflimret brukar gå till sig när jag sover men när någon sparkar på dörren mitt i natten så gick det inte till sig. ­Därför orkade jag inte sitta kvar i telefonkön till polisen. Men jag ska polisanmäla det här nu, säger Katarina Mazetti.

    Under gårdagen blev Icakurirens hemsida seg på grund av ett stort antal besökare - efter 600 kommentarer, varav många var hotfulla, såg sig sedan tidningen tvingad att stänga sina kommentarsfält.

    - Det kom en del väldigt grova kommentarer och vi vill inte vara ett forum för de kommentarerna, säger chefredaktör Helena Rönnberg.

    http://www.expressen.se/noje/mazetti-hotas-efter-text-om-sd-obehagligt/

    --------------------------------------------------------------------------------

    Härligt gäng rasseSeel och SDsecrist vurmar för....





    Och RC famlar i mörkret igen.

    http://avpixlat.info/2013/01/06/mazettis-sura-sorti/


    Sponsored content


    SD freakshow......#4 Empty Sv: SD freakshow......#4

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:20