Puuke!
+11
Sniperace
Infra
R.O.F.L
ericTheDog
Secrist
F.I.S.T
lazy
RedCloud
redalert
berralarzon
Sossar ee lata
15 posters
Skottlossning Södertälje...
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 1
Skottlossning Södertälje...
Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
Puuke!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 2
Sv: Skottlossning Södertälje...
Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
polsen sköt lika vild enligt teve-nyhterna!
//Niklas
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 3
berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
//Niklas
Det är fint berra ge dig på polisen bara!
Jubelåsna!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 4
Jubelåsna
Rc är huvudorsaken till utebliven debatt
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 5
Vad jag vet så vet man fortfarande inte om det är en "pursvensk", "andra generationens svensk" eller ngt annat. Vad jag dock vet är att jag suttit hela dagen och kollat kommentarer på olika sidor, i princip alla av de värsta är "magvändare", från det att polisen "gjorde rätt som sköt en rånare i huvudet" till att "alla poliser borde få betala för detta."
Det är helt sjukt hur det blivit och ingen tänker på att den polis som sköt kanske siktade på axeln/armen för att avväpna personen ifråga men ngt gick fel och hur mår polismannen ikväll? Tror inte att han mår bättre som "hyllad hjälte" av ett misstag.
Det är helt sjukt hur det blivit och ingen tänker på att den polis som sköt kanske siktade på axeln/armen för att avväpna personen ifråga men ngt gick fel och hur mår polismannen ikväll? Tror inte att han mår bättre som "hyllad hjälte" av ett misstag.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 6
Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
Seel "är inte rasist men"
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 7
redalert skrev:berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
//Niklas
Det är fint berra ge dig på polisen bara!
Jubelåsna!
Säg det istället till dom stod i skottlinjen och riskera att träffas.
Du har inte gjort värnplikten märks det som.
//Niklas
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 8
berralarzon skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
//Niklas
Lika "vilt" menar du?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 9
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
ff försvarar inte diktaturen på kuba, men...
- Inlägg 10
berralarzon skrev:
//Niklas
Polisen markerade till slut att om du kommer hit till vår stad och viftar med vapen så riskerar du ett kulhål i skallen(?)
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 11
lazy skrev:Vad jag vet så vet man fortfarande inte om det är en "pursvensk", "andra generationens svensk" eller ngt annat. Vad jag dock vet är att jag suttit hela dagen och kollat kommentarer på olika sidor, i princip alla av de värsta är "magvändare", från det att polisen "gjorde rätt som sköt en rånare i huvudet" till att "alla poliser borde få betala för detta."
Det är väldigt svårt att säga någonting alls då vi vet väldigt lite om detta. Men nu tänker jag spekulera vilt iallafall:
På filmen ser det onekligen ut som det är polisen som startar skottlossningen. Jag lyckas inte se att rånarna överhuvudtaget skjuter ett enda skott. Jag är inte säker på att rånarna ens uppfattar vart poliserna är och rimligen blir de chockade av att en snabbt blir träffad i huvudet. Att de kör över sin kumpan tyder på total panik.
Rånarna tar självfallet en stor risk när de viftar med Automatvapen bland folk. Gör man detta val så har man satt sitt eget och många andras liv på spel. Därmed har jag väldigt svårt att tycka synd om den träffade rånaren.
Poliserna har också ett val. De skulle kunnat kalla på hjälp istället och följt efter rånarna. Att starta en skottlossning mot rånare som har automatvapen förefaller totalt vansinnigt. Det hade kunnat sluta med katastrof med döda oskyldiga förbipasserande.
Sen har vi alla nyfikna "vanliga människor" som stannar och tittar och i vissa fall t.o.m filmar. Jösses, de verkar inte rädda om livet iallafall.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 12
lazy skrev:berralarzon skrev:
//Niklas
Polisen markerade till slut att om du kommer hit till vår stad och viftar med vapen så riskerar du ett kulhål i skallen(?)
Rånaren hade en ak som han sköt vilt med, såna skjuter man inte i benet.
- Inlägg 13
ericTheDog skrev:lazy skrev:Vad jag vet så vet man fortfarande inte om det är en "pursvensk", "andra generationens svensk" eller ngt annat. Vad jag dock vet är att jag suttit hela dagen och kollat kommentarer på olika sidor, i princip alla av de värsta är "magvändare", från det att polisen "gjorde rätt som sköt en rånare i huvudet" till att "alla poliser borde få betala för detta."
Det är väldigt svårt att säga någonting alls då vi vet väldigt lite om detta. Men nu tänker jag spekulera vilt iallafall:
På filmen ser det onekligen ut som det är polisen som startar skottlossningen. Jag lyckas inte se att rånarna överhuvudtaget skjuter ett enda skott. Jag är inte säker på att rånarna ens uppfattar vart poliserna är och rimligen blir de chockade av att en snabbt blir träffad i huvudet. Att de kör över sin kumpan tyder på total panik.
Rånarna tar självfallet en stor risk när de viftar med Automatvapen bland folk. Gör man detta val så har man satt sitt eget och många andras liv på spel. Därmed har jag väldigt svårt att tycka synd om den träffade rånaren.
Poliserna har också ett val. De skulle kunnat kalla på hjälp istället och följt efter rånarna. Att starta en skottlossning mot rånare som har automatvapen förefaller totalt vansinnigt. Det hade kunnat sluta med katastrof med döda oskyldiga förbipasserande.
Sen har vi alla nyfikna "vanliga människor" som stannar och tittar och i vissa fall t.o.m filmar. Jösses, de verkar inte rädda om livet iallafall.
Mycket bra sammanfattning, jag såg/hörde inte heller ngn skottlossning från rånarnas sida men det räcker med att vifta med ett vapen oavsett om det är ett riktigt eller inte för att polisen ska ha rätt att använda sina tjänstevapen.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 14
Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida" Puuke!
Jasså. Vår skjutglade polis hette Mohammed. Personligen
anser jag att svensk polis behöver friskas upp med litet
nya gener.
Men det faller en mycket tung skuld på den polisen att ha
öppnat eld bland Södertäljebor på shoppingtur.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 15
När ska SEEL lära sig att kriminalitet bland invandrare
och bland svarta i Amerika - om det alls förekommer
- är ett klassmärke.
- Inlägg 16
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
precis.... och om du hade vart läskunnig hade du sett att det är tydligt att förträfflige FIST inte gör det
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 17
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
precis.... och om du hade vart läskunnig hade du sett att det är tydligt att förträfflige FIST inte gör det
Ungefär som att diskutera om Stalin var en diktator om man jämför honom med Hitler.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 18
Det enda positiva är dock att rånaren troligen inte kommer kunna begå fler brott.
Sedan kan det ju hända att medbrottslingarna drabbas av blodshämnd av släktingarna till sin kumpan eftersom de körde över honom
Sedan kan det ju hända att medbrottslingarna drabbas av blodshämnd av släktingarna till sin kumpan eftersom de körde över honom
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 19
Infra skrev:
- är ett klassmärke.
Klassmärke? Jag som trodde det var ett för-dum-i-huvudet-för-att-ta-ett-hederligt-arbete-märke...
- Inlägg 20
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
Ungefär som att diskutera om Stalin var en diktator om man jämför honom med Hitler.
Nej !
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 21
Infra skrev:
- är ett klassmärke.
aldrig, typ
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 22
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Jag väntade med att ta upp detta med hopp om att det skulle vara en Andersson som låg bakom, för RC's skull skulle det kännas bra..... Men nej, än en gång är det "Muhammed" som skjuter villt på våra gator, och nu vill AB få lite sympati genom att säga, " familjen vakar vid rånarens sida"
Puuke!
Nej !
Ytterligare exempel på fistens debatteknik släng ur dig något infantilt och förneka sedan detta ungefär som dao, för det debatten framåt fisten?
- Inlägg 23
Finns det några identiteter ute på misstänkta gm?
f.ö såg Ak:n ut att vara en replika.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 24
R.O.F.L skrev:Finns det några identiteter ute på misstänkta gm?
invandrarnamn vad jag fått höra, och nej, den ser inte ut som replika, har både sett och skjutit många hundra skott med sådan.
Den skjutne Hasan Guven
- Inlägg 25
http://www.exponerat.info/muslimer-i-sodertaljeranet-mot-guldbutiken/
vem skriker "allah akbar" 30 sek in? en åskådare eller rånaren? lol
vem skriker "allah akbar" 30 sek in? en åskådare eller rånaren? lol