Sniperace 2013-01-04, 00:25
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev:En brottsling har dömts, rättssamhället har fungerat !
det är vad som är intressant, eller har forumhögern nån annan åsikt kring det ?
Jag läste nåt om "släpa hit"
Men vad tycker du om att han kastas ut från Sverige till ett liv i ovisshet och kanske misär i Afghanistan?
Tycker du synd om honom att han inte får stanna?
frågan är väl kanske om straffet blir annorlunda där.... får han frias tidigare ?... det vore synd....
Jag vet inte medborgarskapet på snubben, men principen är att är han inte svensk medborgare skall han visas ut, annars straffas i Sverige enligt svensk lag
Han ska sitta livstid här enligt domen, och efter avtjänat straff utvisas till afghanistan, detta är just vad jag skrev, inte att han skulle kastas ut innan han straffats.
så vad tycker du om att han får ett riktigt långt straff här för att sedan kastas ut?
IOFS hade jag hellre sett att han utvisades direkt, och att han efter överenmskommelse med afghanska myndigheter fick sitta ett livstidsstraff i Afghanistan.
Men tyvärr kan man inte lita på detta, vi såg ju hur sverige gjorde med östberg, hon blev efter relativt kort tid släppt trots att det inte var vad som överenskommits med usa....
så kan vi frångå sådana överenskommelser kan ju självfallet andra göra detta.
men som sagt anser du också att han SKA kastas ut efter strafftiden?