http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article16000181.ab
återigen en islamsk terrorattack, är dessa bara enskilda galningar, eller är de organiserade galningar, eller gör de det som är rätt i sin kamp för sin syn på hur islam ska vara, är dessa jihadister, och är jag extremist för att jag är antijihadist i detta?
Men det är kanske usa,s israels och Västs fel att de gör så`?
återigen en islamsk terrorattack, är dessa bara enskilda galningar, eller är de organiserade galningar, eller gör de det som är rätt i sin kamp för sin syn på hur islam ska vara, är dessa jihadister, och är jag extremist för att jag är antijihadist i detta?
Sex skadade i filippinsk bombattack
Manila. Sex människor skadades när två bussar utsattes för bombattacker på en motorväg i södra Filippinerna, meddelade polis på söndagen.
Hemmabyggda bomber satte de båda bussarna i brand när de färdades nära staden Isulan i lördags. Fyra passagerare samt en busschaufför och en konduktör skadades.
Myndigheterna har inte omedelbart pekat ut några misstänkta, men explosionerna inträffade i en del av den sydliga ön Mindanao där islamistiska separatistgrupper länge fört en kamp för självständighet
Men det är kanske usa,s israels och Västs fel att de gör så`?