Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
redalert
Regndrottning
Thetaxpayer
Sniperace
F.I.S.T
Dao
RedCloud
11 posters

    En bild säger mer än....#2

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 15:21

    Sniperace skrev:Så du anser att de gjorde rätt som försökte brandbomba McDonalds i Nyköping pga attr detta är ett ameriukanskt företag, och du kallar andra patetiska, stackars lille DAOrEn som aldrig lyckas....


    PÅ många ställen kan de vara tacksamma att de amerikanska baserna finns, de ger både skydd och inkomster till länderna, och avhåller andra från dumheter, de ger möjlighet för usa att stävja snabbt.

    att DU är emot det förstårt jag så väl, de förhindrar ju till en stor del sedan innan koimmunistiskt sådant och nu islamistiskt, och det fpår vi verkligen hoppas att de fortsätter OCH lyckasd med.


    men som jag sa, det finns ju alltid de som ogillar detta,ex de som VILL ha islamismen och de som ex vill ha kommuniststyren...

    och nästan alltid de som trtor de med våld kan ta över om inte dessa baser finns

    Nääääe... Jag tycker INTE det är rätt att bränna ner någon McDonalds! Inte ens för att detta är ett "amerikanskt" företag.

    Att tillskriva mig åsikter jag inte har, är alltså INTE patetiskt???

    Ja, diktatorerna är ofta mycket tacksamma för USA:s hjälp! Smile

    Ja, jag anser samma sak som USA gör i sin grundlag, där det uttryckligen står att inga andra nationer får påverka USA:s egna intressen. Men jag tycker detta är en rättighet för ALLA nationer! Och ja, du har ofta svårt för demokratiska utvecklingar i tredje världen. Folk kan ju faktiskt välja sådant som du inte gillar - och då är de ju "dumma"!

    Och tack för att du återigen klargör att du inte gillar demokratisk utveckling. Men du kan ta det lugnt med detta, för jag tror alla redan vet din isntällning till sådant.

    Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa - och det kommer alltid att finnas foljehattsbärande narcistister som du, som kallar all sådan strävan för "kommunism" och därför vill hindra detta...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Bort

    Inlägg  Secrist 2012-12-30, 15:24

    Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 15:27

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:och nästan alltid de som trtor de med våld kan ta över om inte dessa baser finns
    Att existensen av dessa baser påvisar att någon redan med våld tagit över är kanske svårförståeligt ?

    JAg tror inte att många av dessa baser har kommit till genom att de tvingat sig dit med våld, de är där för att regeringarna godkänt detta, inte någon sorts ockupation.


    Men varför vill du förbjuda länder att låta USA ha baser i dessa?
    Om nu Sydkorea VILL ha där är det väl deras sak, inte din?
    vill du gå emot demokratiska principer?

    Du TROR väldigt mycket.

    Är det inte bättre att ta reda på hur det ligger till istället?

    Vill du ha boktips?

    Chalmers Johnsons "Imperiedrömmar", tar upp just vad dessa baser faktiskt betyder, hur de kom till och hur de lokalt fungerar. Han har själv jobbat på några i sin ungdom, och såg då situationen med egna ögon.

    Här är lite info om honom.

    Om du vill sluta "tro", och istället börja "veta"!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 15:29

    Secrist skrev:Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.

    Stämmer - den form av fascistisk "kommunism" håller inte i längden.

    Men det finns fler som faller, när folket gör uppror. Fast det är förståss inte "helt rätt" i dina ögon, gissar jag...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 15:29

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Så du anser att de gjorde rätt som försökte brandbomba McDonalds i Nyköping pga attr detta är ett ameriukanskt företag, och du kallar andra patetiska, stackars lille DAOrEn som aldrig lyckas....


    PÅ många ställen kan de vara tacksamma att de amerikanska baserna finns, de ger både skydd och inkomster till länderna, och avhåller andra från dumheter, de ger möjlighet för usa att stävja snabbt.

    att DU är emot det förstårt jag så väl, de förhindrar ju till en stor del sedan innan koimmunistiskt sådant och nu islamistiskt, och det fpår vi verkligen hoppas att de fortsätter OCH lyckasd med.


    men som jag sa, det finns ju alltid de som ogillar detta,ex de som VILL ha islamismen och de som ex vill ha kommuniststyren...

    och nästan alltid de som trtor de med våld kan ta över om inte dessa baser finns

    Nääääe... Jag tycker INTE det är rätt att bränna ner någon McDonalds! Inte ens för att detta är ett "amerikanskt" företag.

    Att tillskriva mig åsikter jag inte har, är alltså INTE patetiskt???

    Ja, diktatorerna är ofta mycket tacksamma för USA:s hjälp! Smile

    Ja, jag anser samma sak som USA gör i sin grundlag, där det uttryckligen står att inga andra nationer får påverka USA:s egna intressen. Men jag tycker detta är en rättighet för ALLA nationer! Och ja, du har ofta svårt för demokratiska utvecklingar i tredje världen. Folk kan ju faktiskt välja sådant som du inte gillar - och då är de ju "dumma"!

    Och tack för att du återigen klargör att du inte gillar demokratisk utveckling. Men du kan ta det lugnt med detta, för jag tror alla redan vet din isntällning till sådant.

    Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa - och det kommer alltid att finnas foljehattsbärande narcistister som du, som kallar all sådan strävan för "kommunism" och därför vill hindra detta...

    Är ex sydkorea en diktatur?
    är de nordliga länder usa haft baser på diktaturer, ex både norge, grönland och Island har haft eller har amerikanska baser?

    Är japan en diktatur?
    är taiwan en diktatur?
    är Turkiet en diktatur?
    är alla länder där USA har baser diktaturer, eller är det så att du enbart framhäver dessa just för at svärta ner?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 15:34

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:och nästan alltid de som trtor de med våld kan ta över om inte dessa baser finns
    Att existensen av dessa baser påvisar att någon redan med våld tagit över är kanske svårförståeligt ?

    JAg tror inte att många av dessa baser har kommit till genom att de tvingat sig dit med våld, de är där för att regeringarna godkänt detta, inte någon sorts ockupation.


    Men varför vill du förbjuda länder att låta USA ha baser i dessa?
    Om nu Sydkorea VILL ha där är det väl deras sak, inte din?
    vill du gå emot demokratiska principer?

    Du TROR väldigt mycket.

    Är det inte bättre att ta reda på hur det ligger till istället?

    Vill du ha boktips?

    Chalmers Johnsons "Imperiedrömmar", tar upp just vad dessa baser faktiskt betyder, hur de kom till och hur de lokalt fungerar. Han har själv jobbat på några i sin ungdom, och såg då situationen med egna ögon.

    Här är lite info om honom.

    Om du vill sluta "tro", och istället börja "veta"!

    men tydligen så är det en majoritet i de flesta länderna som vill ha kvar dem, annars skulle röstarna säga nej....

    tror du inte på demokratiska beslut när demokratiska länder låter USA ha baser i dessa?

    JAg tror att ex så är det tur att USA ha baser i Sydkorea, annars vore de idag upplslukade av NK

    De har varit ett BRA hinder mot den forna öststatskommunismen och fungerat som en stopp för dessa.

    Den förhindrar idag mycket av islamismens framfart, och DET hoppas jag kommer bestå.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  formsvackan 2012-12-30, 15:40

    Dao skrev:Chalmers Johnsons "Imperiedrömmar", tar upp just vad dessa baser faktiskt betyder, hur de kom till och hur de lokalt fungerar. Han har själv jobbat på några i sin ungdom, och såg då situationen med egna ögon.
    En MYCKET bra och informativ bok, i synnerhet avsnittet om Afghanistan. De 737 baser denne CJ refererar till är dock till största delen obetydliga klädförråd om man ska tro RMC i tråden "Pax Americana" Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Secrist 2012-12-30, 15:46

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.

    Stämmer - den form av fascistisk "kommunism" håller inte i längden.

    Men det finns fler som faller, när folket gör uppror. Fast det är förståss inte "helt rätt" i dina ögon, gissar jag...

    Ja, men historien visar ju med all önskvärd tydlighet att kommunismen inte fungerar. Eller hur?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  redalert 2012-12-30, 15:46

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Chalmers Johnsons "Imperiedrömmar", tar upp just vad dessa baser faktiskt betyder, hur de kom till och hur de lokalt fungerar. Han har själv jobbat på några i sin ungdom, och såg då situationen med egna ögon.
    En MYCKET bra och informativ bok, i synnerhet avsnittet om Afghanistan. De 737 baser denne CJ refererar till är dock till största delen obetydliga klädförråd om man ska tro RMC i tråden "Pax Americana" Very Happy

    Jubelåsnan foliet's fria fantasier! cheers
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 16:20

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.

    Stämmer - den form av fascistisk "kommunism" håller inte i längden.

    Men det finns fler som faller, när folket gör uppror. Fast det är förståss inte "helt rätt" i dina ögon, gissar jag...

    Ja, men historien visar ju med all önskvärd tydlighet att kommunismen inte fungerar. Eller hur?

    Ja, att DEN formen av kommunism inte fungerar, det stämmer.

    Men historien visar också att nyliberalism inte alls fungerar - förutom för eliten (vilket iofs är syftet med läran - så egentligen kan man kanske säga att den fungerar).

    Kommunism, kan betyda många saker, och fungerar bäst som en kampideologi mot förtryck och diktatur.

    Vilket kanske just är skälet till att så många "liberaler" ogillar den! Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Dao 2012-12-30, 16:25

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Chalmers Johnsons "Imperiedrömmar", tar upp just vad dessa baser faktiskt betyder, hur de kom till och hur de lokalt fungerar. Han har själv jobbat på några i sin ungdom, och såg då situationen med egna ögon.
    En MYCKET bra och informativ bok, i synnerhet avsnittet om Afghanistan. De 737 baser denne CJ refererar till är dock till största delen obetydliga klädförråd om man ska tro RMC i tråden "Pax Americana" Very Happy

    Forumhögerns "källkritik" är baserad på att om en bok kommer med "felaktig" information, är författaren "inte objektiv", eller till och med "kommunist", och därmed "ointressant"! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Sniperace 2012-12-30, 20:47

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.

    Stämmer - den form av fascistisk "kommunism" håller inte i längden.

    Men det finns fler som faller, när folket gör uppror. Fast det är förståss inte "helt rätt" i dina ögon, gissar jag...

    Ja, men historien visar ju med all önskvärd tydlighet att kommunismen inte fungerar. Eller hur?

    Ja, att DEN formen av kommunism inte fungerar, det stämmer.

    Men historien visar också att nyliberalism inte alls fungerar - förutom för eliten (vilket iofs är syftet med läran - så egentligen kan man kanske säga att den fungerar).

    Kommunism, kan betyda många saker, och fungerar bäst som en kampideologi mot förtryck och diktatur.

    Vilket kanske just är skälet till att så många "liberaler" ogillar den! Smile

    Vilken sorts kommunism har fungerat VAR?

    finns det NÅGOT land där detta fungerat, eller har den spårat ut överallt och kidnappats av den elake farbrorn?

    eller är det en utopi helt enkelt?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Secrist 2012-12-30, 22:10

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, det kommer alltid att finnas folk som vill ha demokrati och rättvisa

    Helt rätt. Det är därför kommunistländerna faller en efter en.

    Stämmer - den form av fascistisk "kommunism" håller inte i längden.

    Men det finns fler som faller, när folket gör uppror. Fast det är förståss inte "helt rätt" i dina ögon, gissar jag...

    Ja, men historien visar ju med all önskvärd tydlighet att kommunismen inte fungerar. Eller hur?

    Ja, att DEN formen av kommunism inte fungerar, det stämmer.

    Men historien visar också att nyliberalism inte alls fungerar - förutom för eliten (vilket iofs är syftet med läran - så egentligen kan man kanske säga att den fungerar).

    Kommunism, kan betyda många saker, och fungerar bäst som en kampideologi mot förtryck och diktatur.

    Vilket kanske just är skälet till att så många "liberaler" ogillar den! Smile

    Vilken "den" formen? Skulle alla kommunistiska länder ha använt sig av samma sort eller menar att ingen variant av de otaliga former som prövats har fungerat?

    Sponsored content


    En bild säger mer än....#2 - Sida 5 Empty Sv: En bild säger mer än....#2

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:28