Eftersom jag fördömer allt våld gäller inga undantag för vare sig vänster eller höger. Dessutom anser jag som sagt att en åtgärd att begränsa våldets verkningar är att se till att inga fanatiker tillåts ha vapen.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilket då rättfärdigar Hamas användande av vapen mot israeler. Sluta då gnälla över några få vilsekomna fyrverkeripjäser i Gaza.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Lysande Sickan ! Kalla terrorism för krigstillstånd och allt våld blir plötsligt rättfärdigat. Islamisternas våldverkan i utkämpande av sitt heliga krig blir då legitimt. Jag tror faktiskt inte att du tycker så, vad islamister beträffar alltså.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Israel ... ?Sniperace skrev:RedCloud skrev:Sniperace skrev:ganska konstigt att vänstern aldrig kan fördöma allt politiskt våld utan enbart det som kommer från åsiktsmotståndare men tiga eller försvara den egna sidans våld.
Ingen högermänniska har fördömt hoten som står mot Åsa Linderborg och som tas upp i artikeln, ist fokusförskjuter man i syfte att förminska.....tragiskt....
ok, så du räknar inte mig som högermänniska?
JAG har fördömt ALLA politiska hot och attentat oavsett från vilken sida de kommer
Din trovärdighet kan ifrågasättas.
e du dum eller cyklar du i badkaret?
jag skriver om sverige och hot ocyh våld mot våra politiker och medborgare
inte om krigstillstånd i andra länder
så, jo jag fördömer allt hot och våld mot våra politiker och hot och våld baserat på politiska åsikter.
vad som sker i krig får du nog ta i annat tråd.
det råder krig mellan Israel och Hamaz....
ja, det rättfärdigar användandet av vapen mot israels MILITÄR, inte som de gör att rikta detta enbart mot civila, för det är just vad de ju gör, där har du skillnaden.
men nu var det väl inte detta krig vi diskuterade? varför smita undan ämnet?
vad anser DU om de hot och våldsaktioner som görs från vänstern mot politiker och andra människor som inte tycker som de?
Fördömer du dem starkt, eller anser du de får skylla sig själva för att de har felaktiga ´sikter?
+8
Sossar ee lata
lazy
redalert
formsvackan
Thetaxpayer
Secrist
Sniperace
RedCloud
12 posters
Hårfint....
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 26
Sv: Hårfint....
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 27
formsvackan skrev:Eftersom jag fördömer allt våld gäller inga undantag för vare sig vänster eller höger. Dessutom anser jag som sagt att en åtgärd att begränsa våldets verkningar är att se till att inga fanatiker tillåts ha vapen.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilket då rättfärdigar Hamas användande av vapen mot israeler. Sluta då gnälla över några få vilsekomna fyrverkeripjäser i Gaza.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Lysande Sickan ! Kalla terrorism för krigstillstånd och allt våld blir plötsligt rättfärdigat. Islamisternas våldverkan i utkämpande av sitt heliga krig blir då legitimt. Jag tror faktiskt inte att du tycker så, vad islamister beträffar alltså.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Israel ... ?Sniperace skrev:RedCloud skrev:Sniperace skrev:ganska konstigt att vänstern aldrig kan fördöma allt politiskt våld utan enbart det som kommer från åsiktsmotståndare men tiga eller försvara den egna sidans våld.
Ingen högermänniska har fördömt hoten som står mot Åsa Linderborg och som tas upp i artikeln, ist fokusförskjuter man i syfte att förminska.....tragiskt....
ok, så du räknar inte mig som högermänniska?
JAG har fördömt ALLA politiska hot och attentat oavsett från vilken sida de kommer
Din trovärdighet kan ifrågasättas.
e du dum eller cyklar du i badkaret?
jag skriver om sverige och hot ocyh våld mot våra politiker och medborgare
inte om krigstillstånd i andra länder
så, jo jag fördömer allt hot och våld mot våra politiker och hot och våld baserat på politiska åsikter.
vad som sker i krig får du nog ta i annat tråd.
det råder krig mellan Israel och Hamaz....
ja, det rättfärdigar användandet av vapen mot israels MILITÄR, inte som de gör att rikta detta enbart mot civila, för det är just vad de ju gör, där har du skillnaden.
men nu var det väl inte detta krig vi diskuterade? varför smita undan ämnet?
vad anser DU om de hot och våldsaktioner som görs från vänstern mot politiker och andra människor som inte tycker som de?
Fördömer du dem starkt, eller anser du de får skylla sig själva för att de har felaktiga ´sikter?
vet inte om någon hade vapen vid detta, men det talas om att där var en som sprang omkring med pistol, men den var med all sannolikhet illegalt insmugglad.
men hjälper det att ta ifrån de laglydiga medborgarna vapnen, det spelar ju mindre roll för bovarna, de får ju tag på ändå, menar du att det bara är de som ska ha vapen då?
För sanningen är ju att om alla legala vapen försvinner kommer det finnas lika mycket illegala ändå, de som används i våldsdåden.
Hur begränsar det då, knappt mätbart
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 28
Må så vara men det är lik förbaskat inget försvar för vapnen. Ska förekomsten av illegala vapen vara någon sorts norm för vapenlagstiftningen bör naturligtvis alla få ha vapen i syfte att försvara sig mot buset. Hur fantastiskt bra detta fungerar i USA vet vi ju.Sniperace skrev:men hjälper det att ta ifrån de laglydiga medborgarna vapnen, det spelar ju mindre roll för bovarna, de får ju tag på ändå, menar du att det bara är de som ska ha vapen då?
För sanningen är ju att om alla legala vapen försvinner kommer det finnas lika mycket illegala ändå, de som används i våldsdåden.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 29
RedCloud skrev:Ha ha, Rädd Cloud tycker att det är ok att en Sverigedemokrat blir misshandlad.
Väntar fortfarande på din länk....
Och jag noterar (återigen) att du sorterar friskt på vad du tycker är bra med demokrati och när källor och källkritik behöver användas. Du är avslöjad för länge sedan.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 30
formsvackan skrev:Må så vara men det är lik förbaskat inget försvar för vapnen. Ska förekomsten av illegala vapen vara någon sorts norm för vapenlagstiftningen bör naturligtvis alla få ha vapen i syfte att försvara sig mot buset. Hur fantastiskt bra detta fungerar i USA vet vi ju.Sniperace skrev:men hjälper det att ta ifrån de laglydiga medborgarna vapnen, det spelar ju mindre roll för bovarna, de får ju tag på ändå, menar du att det bara är de som ska ha vapen då?
Men nu är ju sportskyttet en accepterad sportgren där det händer ytterst lite olyckor, och ytterslt lite brott.
dessa vapen är inte avsedda för försvar, utan är enbart sportredskap.
Kanske borde viu förbjuda bilsporten, och bilar enbart tillåtna för de med ett verkligt dokumenterat behov, dessa används ju ofta vid brott eller hur?
Det är mycket som såfall skulle förbjudas med din logik, varför är du så rädd för de legala vapenägarna som ytterst sällan är i klammeri med polisen?
vad är agendan,och är du eg hoplofob? av någon anledning?
Jag VET däremot att den yttersta högern i början av sjuttiotalet ville att ingen skulle få ha vapen, men samlade själv på en massa illegala sådana som de fabulerade om att använda för revolution, och då var det bra om människorna i samhället INTE hade några att sätta emot dem
Och detta VET jag eftersom jag då i ungdomligt oförtånd var med i en sådan grupp, det är det största misstaget eller felsteget jag gjort i mitt liv, vilket jag ångrar bittert....
Men de fick mig att vända mig mot kommunismen, tillsammans med vad jag sedan upplevde som sjöman på besök i kommunistdiktaturerna.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 31
Startsidan / Kultur 2011-06-30
Precis som många andra kvinnliga samhällsdebattörer har jag de senaste åren fått tusentals mejl och brev från män som skriver att de hatar mig på grund av mina åsikter om bland annat invandrare och mångkultur. Hundratals av de breven handlar om sex.
En skriver att han vill "knulla till käften på mig". En annan att han ska dunka sönder min livmoder, så att jag inte ska kunna "föda fler judebarn". I ett par månaders tid ringde en man klockan 17.50 varje dag när jag väntade på Uppsalapendeln, och onanerade mig i luren samtidigt som han stönade "Nu har du det skönt va, kommunistjävel".
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13253453.ab
Precis som många andra kvinnliga samhällsdebattörer har jag de senaste åren fått tusentals mejl och brev från män som skriver att de hatar mig på grund av mina åsikter om bland annat invandrare och mångkultur. Hundratals av de breven handlar om sex.
En skriver att han vill "knulla till käften på mig". En annan att han ska dunka sönder min livmoder, så att jag inte ska kunna "föda fler judebarn". I ett par månaders tid ringde en man klockan 17.50 varje dag när jag väntade på Uppsalapendeln, och onanerade mig i luren samtidigt som han stönade "Nu har du det skönt va, kommunistjävel".
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13253453.ab
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 32
RedCloud skrev:Sniperace skrev:ganska konstigt att vänstern aldrig kan fördöma allt politiskt våld utan enbart det som kommer från åsiktsmotståndare men tiga eller försvara den egna sidans våld.
Jodå. Jag kan fördöma hoten som oacceptabla. Lite ironiskt bara att du förfasar dig över det med tanke på din inställning till vänstervåld. Lite hyckleri kanske?
- Inlägg 33
Satt och kollade på RCs älskling på nyheterna precis. Hennes trovärdighet är noll. Ljuger helt ogenerat och oemotsagd. Fy fan vad vidrigt att se den "opartiska" vänstermedian.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 34
theTaxpayer fabulerar ?
tTp:
"Hon (ÅSa Linderborg) är en extremist och skyr inga medel att smutskasta en hel befolkning "
3 ggr har jag frågat VAR hon smutskastar "en hel befolkning".
tTp har inte svarat, är det någon annan som vet ?
"Hon (ÅSa Linderborg) är en extremist och skyr inga medel att smutskasta en hel befolkning "
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 35
RedCloud skrev:tTp:
Åsa Linderborg är en vidrig extremist, fatta nu!
- Inlägg 36
redalert skrev:RedCloud skrev:tTp:
Man kan tycka vad man vill om henne men hon har rätt till sina åsikter. Det är förmånen i en demokrati.
- Inlägg 37
OK, du får gärna tycka så, även om du nu inte tänkt en egen tanke sedan millenieskiftet.
Kanske du kan redogöra för hennes "vidriga extremism" ?
Är du kanske en av de som hatar henne så mycket att messat:
"”Ärligt gumman, när var det sist du pullade dig själv i fittan?”"
eller är du kanske författaren till:
"”Din äckliga lilla fitta hoppas en kongoneger våldtar och mördar dig omgående. Du är värd mindre en silverfisk på toalettgolvet.” "
Hot om våld har ju inte hindrat dig tidigare om man säger....
- Inlägg 38
RedCloud skrev:Åsa Linderborg är en vidrig extremist, fatta nu!
OK, du får gärna tycka så, även om du nu inte tänkt en egen tanke sedan millenieskiftet.
"”Din äckliga lilla fitta hoppas en kongoneger våldtar och mördar dig omgående. Du är värd mindre en silverfisk på toalettgolvet.” "
Kan du länka till dessa tankar från mig, jasså inte, du sitter väl inte här och ljuger?
Rd var är du nu?
- Inlägg 39
redalert skrev:RedCloud skrev:Åsa Linderborg är en vidrig extremist, fatta nu!
Kan du länka till dessa tankar från mig, jasså inte, du sitter väl inte här och ljuger?
Rd var är du nu?
Hon håller sig alltid borta när KP-RC härjar.
- Inlägg 40
Jag PÅSTÅR inte att det är DINA tankar, jag UNDRAR om det är det.
Det kanske blev för svårt och invecklat för dig nu ?
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 41
hahaha
Kommunister skriver gärna massa skit om oliktänkande!
Genom föräldrarnas engagemang i Vänsterpartiet Kommunisterna kom Åsa Linderborg att intressera sig för politik redan under barndomen och tretton år gammal (1981) blev hon medlem i Kommunistisk Ungdom. 1987 anställdes hon som ombudsman i Kommunistisk Ungdom i Mälardalen
"Källa Wikipedia"
Genom föräldrarnas engagemang i Vänsterpartiet Kommunisterna kom Åsa Linderborg att intressera sig för politik redan under barndomen och tretton år gammal (1981) blev hon medlem i Kommunistisk Ungdom. 1987 anställdes hon som ombudsman i Kommunistisk Ungdom i Mälardalen
"Källa Wikipedia"
- Inlägg 42
Sossar ee lata skrev:Kommunister skriver gärna massa skit om oliktänkande!
"Källa Wikipedia"
Och ?
det minskar ju inte ditt rasistiska påbrå direkt...
- Inlägg 43
Secrist skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:tTp:
Man kan tycka vad man vill om henne men hon har rätt till sina åsikter. Det är förmånen i en demokrati.
Absolut, helt självklart. Tråkigt bara att hon får sitta oh ljuga och förtala folk helt oemotsagd i tv(är det för att media är så högervriden?). Därför tvivlar jag på hennes trovärdighet. Hon har en alldeles för tydlig agenda.
- Inlägg 44
Tråkigt bara att hon får sitta oh ljuga och förtala folk
ha ha, ingen länk än tTp ?
Är det dina fantasier du vill att vi ska debattera ?
Hon har en alldeles för tydlig agenda.
Vilken då ?
- Inlägg 45
RedCloud skrev:Tråkigt bara att hon får sitta oh ljuga och förtala folk
ha ha, ingen länk än tTp ?
Är det dina fantasier du vill att vi ska debattera ?
Hon har en alldeles för tydlig agenda.
Vilken då ?
Ha ha, Ta av dig kommunistglasögonen så kanke du ser.
Jag räknar inte med att du skall debattera någonting. Det var länge sedan jag såg någon debatt från dig.
- Inlägg 46
Ha ha, Ta av dig kommunistglasögonen så kanke du ser.
Jag räknar inte med att du skall debattera någonting. Det var länge sedan jag såg någon debatt från dig
Här har vi ett typexempel på hur extremhögern på det här forumet debatterar.
Man ( i det här fallet tTp) påstår något tex att Åsa Linderborg har
a) förtalat en hel nation
b) har en tydlig agenda
Intressant, man vill ju veta mer, och frågar efter länk/källa.....och då VIPS finns det inga sådana...
Ni är så jävla tragiska att klockorna stannar...
- Inlägg 47
RedCloud skrev:Ha ha, Ta av dig kommunistglasögonen så kanke du ser.
Jag räknar inte med att du skall debattera någonting. Det var länge sedan jag såg någon debatt från dig
b) har en tydlig agenda
Intressant, man vill ju veta mer, och frågar efter länk/källa.....och då VIPS finns det inga sådana...
Han får väl göra som du brukar göra. Skriva några hånfulla kommentarer om hur man använder Google.
- Inlägg 48
Han får väl göra som du brukar göra.
Du tror att det går att Goggla tTps fanatasier ?
Tänk det tror inte jag.
Du tycker inte att han ska argumentera för sina tosserier ?
- Inlägg 49
RedCloud skrev:Ha ha, Ta av dig kommunistglasögonen så kanke du ser.
b) har en tydlig agenda
Du menar inte att du inte märkt vilken agenda och vilka syften Åsa har?
- Inlägg 50
Du menar inte att du inte märkt vilken agenda och vilka syften Åsa har?
Nej, berätta för oss.....