Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:vems egoism, och vilket politikerförakt, de borde ju förakta sd ordentligt för deras klavertramp osv, nej, det kan det nog inte vara
För ca 8% av befolkningen är det inte klavertramp! Och nej - så länge det finns de fördomar i landet som SD baserar sin politik på, och därmed är "populistiska" kommer en viss grupp människor stödja dem. Att det är klart att de har mest stöd av en lågutbildad manlig arbetare, som bor i områden med få ibvandrare och muslimer, förstärker denna bild.
Egoismen i dagens samhälle, och politikerföraktet spelar här in, då folk faktiskt mer eller mindre slutat bry sig om varandra och vill bara gagna sig själv. Det har gynnat högern generellt, där SD ingår.
Är det på grund av egoism som hjälporganisationer slår rekord i insamlade pengar menar du?
Ja och nej! Att inte göra något för världen, mer än att ge bort sådant man normalt skulle slängt, förändrar ingenting. Och jag pratade om samhället!
Jag vet inte hur det är med dig men jag tror det är väldigt sällan folk slänger pengar. För det är rekord i insamlade pengar jag pratar om. Vilket rimmar illa med dina konstiga teorier om egoism.