Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:
Till motsats till vänstern där allt är alliansens fel.
Nja ... men jag kritiserade GP när han satt vid makten, och tog beslut, ... sen gjorde jag nåt så drastiskt som att jag håller Alliansen ansvarig för sin politik.... för visst är det väl dom som haft makten de senaste 6 åren... det vet väl tom du ?
Till och med krisen i sydeuropa.
jasså .... jag håller nog mer EU-projektet till stor del ansvariga för bristande möjligheter att ta sig krisen.... sedan är ju både socialdemokratin och borgerligheten ansvariga i sin tur för deltagande i det nya odemokratiska europeiska maktprojektet ...
Vems fel är det att grekerna kört ekonomin i botten?
Ja precis ... vems fel är det anser du ?
Kort svar. Grekerna själva. I ett land där korruptionen flödar fritt och ingen vill betala skatt och man ändå kan gå i pension vid 50 så inser varje förnuftig människa att det är ohållbart.
Alla grekers fel ?.... och hur länge lever greker i genomsnitt jämfört med svenskar ? ... och hur många arbetstimmar per dag jobbar grekerna jämfört med svenskar ?
Några frågor där som kanske sätter färg på ditt svart-vita tänk.
För övrigt är det visst så att Grekernas problem av ursprunget till deras egen kris ligger inom deras egna gränser.... men EMU och EURO-projektet har skyndat på och eskalerat problematiken i förhållande till vad det hade blivit om de haft en egen valuta att korrigera den ekonomiska politiken med ... det vet nästan varje normalbegåvad människa idag.
Och om ekonomin av olika anledningar går trögt i ett land borde detta avspegla sig på värdet av dess valuta, annars hamnar man som i Greklands fall i händerna på EMU, och har ingen som hellst kontroll över sitt eget land, där politikerna blir Marionetter åt EMU-politikerna