Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
RedCloud
Vercingetorix
RedclownIII
SiP
redalert
Dao
F.I.S.T
Sossar ee lata
Secrist
Infra
R.O.F.L
DMustaine
16 posters

Zlaaaataaaan...

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Zlaaaataaaan... - Sida 6 Empty Sv: Zlaaaataaaan...

Inlägg  Thetaxpayer 2012-11-22, 18:05

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Inte? Med tanke på vad du hävdar att du anser så har du märkligt svårt att lägga någon som helst skuld på den grekiska befolkningen för att ha kört sin ekonomi i botten.

Tyckte jag skrev det rakt motsatta. Men du vet säkert mer om vad skriver än jag själv, i vanlig ordning.

Jag tog upp det egentliga problemet, och dess konsekvenser. Inget annat!

He, he...Dao, mannen som är halare än en ål i en balja smör. Du borde bli politiker.

[/color]Redan testat! Politiker generellt är ärligare, rakare och sakligare än ni klarar av![color=cyan]

Fniss. Är det därför de alltid toppar (not) förtroendelistor?
    Kanske du har något som kan styrka detta ditt påstående eller är det återigen bara en personlig åsikt?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-11-22, 19:41

Thetaxpayer skrev:Fniss. Är det därför de alltid toppar (not) förtroendelistor?
    Kanske du har något som kan styrka detta ditt påstående eller är det återigen bara en personlig åsikt?

Politikerförakt är en gammal tradition, så den är knappast ny. Den leds oftast av människor som själv inte gör något konstruktivt, men gnäller på dem som försöker göra något.

Ni är bra på att gnälla på andra, så jag förstår att du gillar även detta.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-11-22, 20:22

Dao skrev:

Politikerförakt är en gammal tradition, så den är knappast ny. Den leds oftast av människor som själv inte gör något konstruktivt, men gnäller på dem som försöker göra något.

Politikerförakt grundar ju sig på någonting. Troligtvis allt hyckleri och maktfullkomlighet hos de flesta politiker.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-11-22, 20:40

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Politikerförakt grundar ju sig på någonting. Troligtvis allt hyckleri och maktfullkomlighet hos de flesta politiker.

Den grundar sig först och främst från en naturlig förakt för auktoriteter, som alltid har funnits! De IDAG, i vår demokrati, fortfarande hyser politikerförakt är mestadels populister och sådana som inte gör något själva för samhället.

Under min tid som politiker upptäckte jag mycket som inte visas i TV eller annan massmedia, och det var respekten för andras åsikter, ödmjukhet inför sina egna och hur väl förberedda de ofta var. I och för sig fanns det stolpskott även där, men efter mina år på debattforum, hart jag förstått hur värdefull dessa egenskaper faktiskt är - och allt för sällsynta när folk kan gömma sig bakom anonymitet...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-11-22, 20:42

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Den grundar sig först och främst från en naturlig förakt för auktoriteter, som alltid har funnits! De IDAG, i vår demokrati, fortfarande hyser politikerförakt är mestadels populister och sådana som inte gör något själva för samhället.

Under min tid som politiker upptäckte jag mycket som inte visas i TV eller annan massmedia, och det var respekten för andras åsikter, ödmjukhet inför sina egna och hur väl förberedda de ofta var. I och för sig fanns det stolpskott även där, men efter mina år på debattforum, hart jag förstått hur värdefull dessa egenskaper faktiskt är - och allt för sällsynta när folk kan gömma sig bakom anonymitet...

Man kan vara skicklig utan att vara det minsta förberedd. Gudrun Schyman är typexempel på det.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:17