F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Jagar du rasister nu igen?
Jag kommer alltid jaga rasister .... förstår om du vill låta dem vara ifred
Så då anser du alltså att bara rasister röstade på Romney. Du är obetalbar.
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Jag tror inte att fångarna på Guantanamo tvingas arbeta som slavar, i kommunismens läger tvingades dessa arbeta sig till döds, tillsammans med den tortye DE utsattes fört, så t'änk på frågan om just slaveri...Secrist skrev:Regndrottning skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:konstaterar att staterna som under inbördeskriget var för slaveri, röstade Romney, och Nordstaterna och västkusten Obama
Lite som att jämföra stalinismen med vänsterpartiet fast 100 år senare.
Ridå!
?????
förklara dig gärna. För jag ser inga likheter mellan stalinism och slaveri. Och hur den Svenska, demokratiska vänsterpartiet kommer in sker nog bara i din fanatsi...
Har du någon logisk resonemang eller för söker du plocka barnsliga poäng?
Ne, stalinism betyder lycka och rikedom. Förlåt mig.
Det sa hon inte... men det var väl "the easy way out for you" antar jag, frågan var vad Stalinism hade att göra med slaveri ?
Hört talas om Gulag?
Det var ett fångläger va ?... jag vet om sådana som USA driver idag... men Gulag är historia, som aldrig får glömmas, och ändå står du här och blundar för när USA har tortyrläger
[b]Ja... Guatanamo är ju nutidshistoria. Gulag har den likheten att det också var ett fångläger. Båda två för poltiska fångar, båda två mycket grymma.
Jag missar fortfarande kopplingen mellan fånglägren och den slaveri som USA bedrev.
Kommer man med ett påstående så borde man kunna ha argument för påståendet. Och fortfarande saknas koppling till Vänsterpartiet... Jag väntar fortfarande på ett resonemang.....[/b]
Gulag hade många syften. Sätta skräck i begolkningen, bli av med meningsmotståndare samt tillhandahålla gratis arbetskraft till stora byggprojekt under vidriga förhållanden. Rent slaveri. För övrigt så behöll Ryssland livegenskapen (slaveri) fram till 1861.
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Läskunnigheten fallerar som vanligt hos "skattebetalaren" .... var vänlig sluta ljug !
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:konstaterar att staterna som under inbördeskriget var för slaveri, röstade Romney, och Nordstaterna och västkusten Obama
Ridå!
?????
förklara dig gärna. För jag ser inga likheter mellan stalinism och slaveri. Och hur den Svenska, demokratiska vänsterpartiet kommer in sker nog bara i din fanatsi...
Det sa hon inte... men det var väl "the easy way out for you" antar jag, frågan var vad Stalinism hade att göra med slaveri ?
Hört talas om Gulag?
Det var ett fångläger va ?... jag vet om sådana som USA driver idag... men Gulag är historia, som aldrig får glömmas, och ändå står du här och blundar för när USA har tortyrläger
Ja... Guatanamo är ju nutidshistoria. Gulag har den likheten att det också var ett fångläger. Båda två för poltiska fångar, båda två mycket grymma.
Jag missar fortfarande kopplingen mellan fånglägren och den slaveri som USA bedrev.
Kommer man med ett påstående så borde man kunna ha argument för påståendet. Och fortfarande saknas koppling till Vänsterpartiet... Jag väntar fortfarande på ett resonemang.....[/b]
Gulag hade många syften. Sätta skräck i begolkningen, bli av med meningsmotståndare samt tillhandahålla gratis arbetskraft till stora byggprojekt under vidriga förhållanden. Rent slaveri. För övrigt så behöll Ryssland livegenskapen (slaveri) fram till 1861.
[b]Och kopplingen är????
Samt det vore trevligt om ROFL själv kunde förklara sina egna påståenden... Eller, har du utsetts till hans talesman?
Sossar ee lata skrev:Och kan bara säga att den mannen kan tala!! Bara att gratulera Obama och hoppas USA fortsätter resan uppåt! Hoppas han fortsätter att tra det lugnt med sina löften som kommer kosta, han har ju gjort så hittills.
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:konstaterar att staterna som under inbördeskriget var för slaveri, röstade Romney, och Nordstaterna och västkusten Obama
Ridå!
?????
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:konstaterar att staterna som under inbördeskriget var för slaveri, röstade Romney, och Nordstaterna och västkusten Obama
Ridå!
?????
R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:F.I.S.T skrev:konstaterar att staterna som under inbördeskriget var för slaveri, röstade Romney, och Nordstaterna och västkusten Obama
Ridå!
?????
Arbetsläger, min farfar satt i ett sånt i 2 år. (Sverdlovsk)