Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:De vill ha fred på sina villkor, med sin ledning, precis som du vill ha fred i palestina på dina villkor (hamaz)
Det jag HAR skrivit, vilket du av någon besynnerlig ödesnyck har "missat", är att den fred jag eftersträvar är den där alla parter känner sig nöjda, och känner att det är DERAS fred!
Det är så konflikthantering fungerar!
Ok, då kanske Hamaz borde slopa de förhatliga punkterna i stadgarna så får de se att de möts bättre, liksom att se till att raketbeskjutningen upphör, då kommer israel bemöta dem på ett helt annat sätt, konflikthantering innebär inte att ena parten står och tar emot slag efter slag om du nu trodde det
Det är sådant man kommer överrens om vid fredssamtal. Sådana som Israel, och du, inte vill ha!
men konflikthantering innebär inte att israel ödmjukt ska böja nacken inför svärdshugget som skiljer huvudet från kroppen som du vill.
Som jag sa, det räcker inte med prat från hamaz för att lösa det, de mpste visa detta i handling, och ännu har de inte gjort detta, hur mycket du än försöker påstå det.
Inte ens den ENKLASTE handlingen att stryka ett par punkter har de gjort, utan kräver omfattande eftergifter för att göra detta. det är inte mycket till konflikthantering det