Sniperace 2012-09-26, 14:14
Jasså bönderna går i mysbyxor och käkar chips hela dagarna?
De bönderna jag känner går upp vid fyra-femtiden för att gå ut och mata djuren och gödsla ut, när detta är gjort brukar det bli kaffe, sedan ut för att fortsätta med arbetet som finns på gården, detta sju dagar i veckan och med långa arbetsdagar och inga semestrar.
Det är annat än kontorsråttorna i nollåttaland mm som kommer till kontoret vid 8-9 och börjar med kafferast för att sedan sätta sig och spela patiens på datorn, och sedan surfa runt och uppdatera fejan, eller skriva blogg och på forum...
Sedan har vi de olika cheferna som tar dagen med golf om vädret är bra, eller kanske en segeltur osv osv Läkare som snabt titar på en patient och ger honom alvedon för att sedan gå och fika....
FAbriksarbetaren som dagen i ända står och leker med sin mobiltelefon medan det som skulle gjorts bunkar iop sig och inte går vidare till nästa station
Och sedan ja som sitter här och fördriver tiden i brist på annat, men vänta bara tills mitt smärtstillande börjat fungera, DÅ jäklar ska jag gå ner och diska efter gårdagens kvällsmat och dagens frukost....