Secrist skrev:SiP skrev:Secrist skrev:SiP skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Gamla 'nyheter'.
Även mormonerna tror att Jesus var gift med Maria Magdalena.
Frimurarna och andra hemliga organisationer tror samma sak.
Jag såg ett tv-program där Maria Magdalena beskrivs som den heliga graalen. Och att MM reste till Marseille vid Jesu död. Hon var då havande. Programmet visade även bild på Jesus påstådda ättling....I rakt nedanstående led.
Att Jesus skulle ha varit gift är inte konstigt. Vad jag har lärt mig om den tiden var det normen i fattiga familjer och områden att barn giftes bort i tonåren... typ, 14-15 år.
Tänk också att Maria Magdalena var den första som Jesus visade sig för efter uppståndelsen. Varför skulle det vara så om han inte ville trösta sin hustru? Annars var hon inte en viktigt person...
Har du inte läst Davincikoden? Den handlar om detta också. Bra boktips om du inte läst den.
Davincikoden är en plagiat.
Allt som finns i den boken läste jag i en annan bok flera år tidigare.... Så, DaVincikoden var en besvikelse.
DaVincikoden var en spännande deckare men den har ju inget med verkligheten att göra.
Gäller inte det all form av religonskit, att det inte har med verkligheten att göra??
Det var inte det som påståendet handlade om.
Bara ren nyfikenhet, vad handlade ditt påstående om då?? Jag menar eftersom det ändock är en deckare med väldigt starka religösa undertoner...
Alla pretentiösa påståenden om koder, Tempelriddare, antalet glasrutor i glaspyramiden etc, etc. Det är författarens fantasi som levereras. Inget annat.
Hur vet du det?
Jag säger inte att du har fel, jag bara undrar hur du vet...
Och förresten, då Browns bok var en plagiat så var det iaf inte hans fantasi. Brown snodde idéen.