Nej, jag har ingen åsikt. Stegling?Sniperace skrev:Infra skrev:[b]Därför att jag inte har nån juridisk kompetens. I fallerSniperace skrev:men där hade du ju åsikter om vad straffet borde vara. Varför vill du inte det i detta fallet?Infra skrev:Jag har ju redan sagt det. Alla har fördömt denne mans agerande. Det gör jag också.[b]Sniperace skrev:Ja och du framförde väl också dina åsikter, så vad är dessa i just detta fall då?Infra skrev:Japp! Jag hade mina egna åsikter men gjorde aldrig anspråk på att vara norsk rikslikare.Sniperace skrev:Infra skrev:Jag lät lungt juristerna avgöra i det fallet också.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Jag tycker som de flesta andra. men jag överlämnarSossar ee lata skrev:Infra skrev:Överlämna du det åt juristerna.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Vad skall vi göra med denna man??
Jag föreslår att du muggdoppar honom och
kammar mittbena. Sedan överlåter du resten
åt rättvisan.
Och vad tycker du är rättvisa för denna man? stanna eller sparkas ut efter dom??
Men vad tycker DU?
det hela med varm hand om de som finns tillsatta att
sköta det juridiska. Vi har inte lynchjustis i det
här landet.
Varför låter du inte så när man talar om Breivik??
Gjorde du?
vi troir inte du med att berätta om dem på något sätt påverkar det som juristernba kommer fram till, så nu undrar vi vad just dina åsikter är i fråga om straff för denne...
ABB visste alla att det skulle bli lagens strängaste straff. Det blev det
också.
Men vad tycker du, tycker du att han ska dömas till svenbsjk lags strängaste straff som md´ges för denna typ av brott, tycker du han bör utvisas för det?
Vad är din egen åsikt, för sådan bör du väl ha?
+4
Sniperace
Infra
Thetaxpayer
Sossar ee lata
8 posters
Vad skall vi göra med denna man??
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 26
Sv: Vad skall vi göra med denna man??
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 27
Infra skrev:Nej, jag har ingen åsikt. Stegling?Sniperace skrev:Infra skrev:[b]Därför att jag inte har nån juridisk kompetens. I fallerSniperace skrev:men där hade du ju åsikter om vad straffet borde vara. Varför vill du inte det i detta fallet?Infra skrev:Jag har ju redan sagt det. Alla har fördömt denne mans agerande. Det gör jag också.[b]Sniperace skrev:Ja och du framförde väl också dina åsikter, så vad är dessa i just detta fall då?Infra skrev:Japp! Jag hade mina egna åsikter men gjorde aldrig anspråk på att vara norsk rikslikare.Sniperace skrev:Infra skrev:Jag lät lungt juristerna avgöra i det fallet också.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Jag tycker som de flesta andra. men jag överlämnarSossar ee lata skrev:Infra skrev:Överlämna du det åt juristerna.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Vad skall vi göra med denna man??
åt rättvisan.
Och vad tycker du är rättvisa för denna man? stanna eller sparkas ut efter dom??
Men vad tycker DU?
här landet.
Gjorde du?
vi troir inte du med att berätta om dem på något sätt påverkar det som juristernba kommer fram till, så nu undrar vi vad just dina åsikter är i fråga om straff för denne...
också.
Men vad tycker du, tycker du att han ska dömas till svenbsjk lags strängaste straff som md´ges för denna typ av brott, tycker du han bör utvisas för det?
Njaeee, jag har aldrig varit för kroppsstraff, men anser du han ska få stanna kvar i sverige?
tycker du han bör få fängelse för det brottet?
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 28
ericTheDog skrev:lazy skrev:Expressens artikel var i.a.f läsbar, Aftonbladets delrubrik ”Förlåt, jag ska aldrig stjäla igen” får en att undra om det var själva stölden som var det värsta och resten av artikeln gjorde mig närmast kräkfärdig när man vet varför han sitter där han sitter, offret hade precis lika gärna kunnat avlida där på spåret.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15457071.ab
Faktum är att det är mer eller mindre ett mirakel att offret fortfarande lever.
Dessutom är det rätt intressant att delar av tokavänstern anklagat det svenska samhället för brottet - när det nu står klart att den misstänkte befunnit sig i Sverige så lite som en månad.
Känns onekligen som att Dao har haft lite förhastade slutsatser här..igen.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 29
Thetaxpayer skrev:lazy skrev:Expressens artikel var i.a.f läsbar, Aftonbladets delrubrik ”Förlåt, jag ska aldrig stjäla igen” får en att undra om det var själva stölden som var det värsta och resten av artikeln gjorde mig närmast kräkfärdig när man vet varför han sitter där han sitter, offret hade precis lika gärna kunnat avlida där på spåret.
Hans historia känns ju sådär trovärdig. Men frukta inte. Media kommer nog komma fram till att det är mera synd om honom än Johnny och lobba för att han skall få stanna.
Den här gången är det nog för magstarkt ens för den värsta snyftjournalist, hoppas jag. En sak slog mig när jag läste artikeln, den här meningen: "– Jag hade inte pengar till mat eller för att behandla mina skadade ben."
Var det någon som såg några skadade ben när han hoppade ner eller upp från spåret?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 30
lazy skrev:Thetaxpayer skrev:lazy skrev:Expressens artikel var i.a.f läsbar, Aftonbladets delrubrik ”Förlåt, jag ska aldrig stjäla igen” får en att undra om det var själva stölden som var det värsta och resten av artikeln gjorde mig närmast kräkfärdig när man vet varför han sitter där han sitter, offret hade precis lika gärna kunnat avlida där på spåret.
Hans historia känns ju sådär trovärdig. Men frukta inte. Media kommer nog komma fram till att det är mera synd om honom än Johnny och lobba för att han skall få stanna.
Den här gången är det nog för magstarkt ens för den värsta snyftjournalist, hoppas jag. En sak slog mig när jag läste artikeln, den här meningen: "– Jag hade inte pengar till mat eller för att behandla mina skadade ben."
Var det någon som såg några skadade ben när han hoppade ner eller upp från spåret?
Tänkte exakt samma sak. Jag är fullt frisk, men deenitivt långsammare än den mannen upp och ner från den höjden.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 31
lazy skrev:Expressens artikel var i.a.f läsbar, Aftonbladets delrubrik ”Förlåt, jag ska aldrig stjäla igen” får en att undra om det var själva stölden som var det värsta och resten av artikeln gjorde mig närmast kräkfärdig när man vet varför han sitter där han sitter, offret hade precis lika gärna kunnat avlida där på spåret.
Det kanske slutar med att det är pappan som blir skyldig rånaren skadestånd istället. Man vet aldrig med svensk rättvisa.
- Inlägg 32
Det överlåter jag åt juristerna att avgöra.Sniperace skrev:Infra skrev:Nej, jag har ingen åsikt. Stegling?Sniperace skrev:Infra skrev:[b]Därför att jag inte har nån juridisk kompetens. I fallerSniperace skrev:men där hade du ju åsikter om vad straffet borde vara. Varför vill du inte det i detta fallet?Infra skrev:Jag har ju redan sagt det. Alla har fördömt denne mans agerande. Det gör jag också.[b]Sniperace skrev:Ja och du framförde väl också dina åsikter, så vad är dessa i just detta fall då?Infra skrev:Japp! Jag hade mina egna åsikter men gjorde aldrig anspråk på att vara norsk rikslikare.Sniperace skrev:Infra skrev:Jag lät lungt juristerna avgöra i det fallet också.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Jag tycker som de flesta andra. men jag överlämnarSossar ee lata skrev:Infra skrev:Överlämna du det åt juristerna.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Vad skall vi göra med denna man??
åt rättvisan.
Men vad tycker DU?
här landet.
Gjorde du?
också.
Njaeee, jag har aldrig varit för kroppsstraff, men anser du han ska få stanna kvar i sverige?
- Inlägg 33
Infra skrev:Det överlåter jag åt juristerna att avgöra.Sniperace skrev:Infra skrev:Nej, jag har ingen åsikt. Stegling?Sniperace skrev:Infra skrev:[b]Därför att jag inte har nån juridisk kompetens. I fallerSniperace skrev:men där hade du ju åsikter om vad straffet borde vara. Varför vill du inte det i detta fallet?Infra skrev:Jag har ju redan sagt det. Alla har fördömt denne mans agerande. Det gör jag också.[b]Sniperace skrev:Ja och du framförde väl också dina åsikter, så vad är dessa i just detta fall då?Infra skrev:Japp! Jag hade mina egna åsikter men gjorde aldrig anspråk på att vara norsk rikslikare.Sniperace skrev:Infra skrev:Jag lät lungt juristerna avgöra i det fallet också.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Jag tycker som de flesta andra. men jag överlämnarSossar ee lata skrev:Infra skrev:Överlämna du det åt juristerna.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Vad skall vi göra med denna man??
åt rättvisan.
Men vad tycker DU?
här landet.
Gjorde du?
också.
Hur kan det komnma sig att du har så svårt att ha en egen mening här?
Hede det varit en högerexstremist skulle du med all säkerhet haft detta...
men om DU varit domaren, vad skulle du anse var ett lämpligt straff?
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 34
Infra skrev:
Det överlåter jag åt juristerna att avgöra.
Men det går bra att sitta här och gnälla och yla över alliansen, USA och Israel dagarna i ända?
Patetiske stackare.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 35
Vad säger man
INFRA börjar ta över platsen som den största idioten på detta forum, RV leder fortfarande men INFRA närmar sig....
- Inlägg 36
Jag överlåter med varm hand åt juristerna att avgöra den saken.Sniperace skrev:Infra skrev:Det överlåter jag åt juristerna att avgöra.Sniperace skrev:Infra skrev:Nej, jag har ingen åsikt. Stegling?Sniperace skrev:Infra skrev:[b]Därför att jag inte har nån juridisk kompetens. I fallerSniperace skrev:men där hade du ju åsikter om vad straffet borde vara. Varför vill du inte det i detta fallet?Infra skrev:Jag har ju redan sagt det. Alla har fördömt denne mans agerande. Det gör jag också.[b]Sniperace skrev:Ja och du framförde väl också dina åsikter, så vad är dessa i just detta fall då?Infra skrev:Japp! Jag hade mina egna åsikter men gjorde aldrig anspråk på att vara norsk rikslikare.Sniperace skrev:Infra skrev:Jag lät lungt juristerna avgöra i det fallet också.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Jag tycker som de flesta andra. men jag överlämnarSossar ee lata skrev:Infra skrev:Överlämna du det åt juristerna.Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Vad skall vi göra med denna man??
åt rättvisan.
Men vad tycker DU?
här landet.
Gjorde du?
också.
Hur kan det komnma sig att du har så svårt att ha en egen mening här?
Hede det varit en högerexstremist skulle du med all säkerhet haft detta...
men om DU varit domaren, vad skulle du anse var ett lämpligt straff?
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 37
Ja du
Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
- Inlägg 38
Överlåt du det med varm hand åt T-baneföraren att avgöraSossar ee lata skrev:Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
den saken.
- Inlägg 39
Infra skrev:Överlåt du det med varm hand åt T-baneföraren att avgöraSossar ee lata skrev:Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
den saken.
Men tycker du att han borde få detta pga sitt lidande?
Men med de kommentarer du skrivit här har du iallafall underkänt dig själv som politiskt tillsatt nämndeman
- Inlägg 40
Jag vill att han avgör saken själv. Du förstår Snipern, att vissaSniperace skrev:Infra skrev:Överlåt du det med varm hand åt T-baneföraren att avgöraSossar ee lata skrev:Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
den saken.
risker ingår i T-baneförares yrken. Ett av de vanligaste är människa
på spåret.
En förare som aldrig kört på en människa i Sthlms T-bana är litet
av ett blåbär. De debreafas både före och efter för sånt här. När
det händer blir en del sjukskrivna länge och kommer kanske aldrig
igen. Andra är fit fo fight på ett par dar, igen.
Att köra T-bana är litet av en dröm för mig. Skulle passa mig som hand
i handske. Men jag kommer aldrig över tröskeln som består i att
tillbringa ett antal år som spärrvakt på olika stationer. Förmodligen
mördande tråkigt.
- Inlägg 41
så föraren själv ska avgöra om han ska ha eller inte, inte juridikerna?Infra skrev:Jag vill att han avgör saken själv. Du förstår Snipern, att vissaSniperace skrev:Infra skrev:Överlåt du det med varm hand åt T-baneföraren att avgöraSossar ee lata skrev:Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
den saken.
på spåret.
mördande tråkigt.
Hur tror du att du skulle ta att ha kört över en människa, en axelryckning och ett jaha?
lite småledsen?
känt det som något skakande och hemskt?
kanske brutit samman som väldigt många gör?
men märk nu väl det är stor skillnad på at köra över en människa där det sker helt av olyckshändelse och en sim begår självmord eller där någon kastas ut över spåret med avsikt
- Inlägg 42
Ja, T-baneföraren är i de flesta fall utan skuld. Det är i detta man måste ta utgångspunkt vid debreafing.Sniperace skrev:så föraren själv ska avgöra om han ska ha eller inte, inte juridikerna?Infra skrev:Jag vill att han avgör saken själv. Du förstår Snipern, att vissaSniperace skrev:Infra skrev:Överlåt du det med varm hand åt T-baneföraren att avgöraSossar ee lata skrev:Kan det inte vara så att tunnelbaneföraren skall kräva skadestånd av idioten som lämnade Johnny på spåret? Han lär vaäl ha mardrömmar av synen när han kör över Johnny!!!!
den saken.
på spåret.
mördande tråkigt.
Hur tror du att du skulle ta att ha kört över en människa, en axelryckning och ett jaha?
lite småledsen?
känt det som något skakande och hemskt?
kanske brutit samman som väldigt många gör?
men märk nu väl det är stor skillnad på at köra över en människa där det sker helt av olyckshändelse och en sim begår självmord eller där någon kastas ut över spåret med avsikt
Ingen stannar ett framrusande tåg på sekunden. Skuldkänslorna måste väck direkt eller så får man byta yrke.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15470366.ab
» Vad skall man göra med 15-16 åringar som gör så här??
» Är denna Alex frälst efter denna sammtal tror ni ??
» Nu är det nog bara Red V som inte sparkar bakut! Nu får det räcka med mygel från herr Tjuvholt!!
» Moderat bidragslyftare!
» Sossarna & vänstern skall tydligen bestämma hur TV debatter skall skötas!!!
» Är denna Alex frälst efter denna sammtal tror ni ??
» Nu är det nog bara Red V som inte sparkar bakut! Nu får det räcka med mygel från herr Tjuvholt!!
» Moderat bidragslyftare!
» Sossarna & vänstern skall tydligen bestämma hur TV debatter skall skötas!!!