Vadan denna odemokratiska och minst sagt nedvärderande inställning gentemot meningsmotståndare, stup i kvarten???
Om jag kritiserar Israel, är jag judehatare! Kritiserar jag USA, är jag USA-hatare! Detta OAVSETT vad man skriver!!! Och debatterna dör, till den form av pajkastning som tydligen folk på forumet verkar gilla!!!
Och varför detta tillskrivande av åsikter på andra som dessa inte uttryckt??? Vad är det för poäng med detta, annat än att ta död på debatten (alltså censur)? Varför "du menar alltså..", eller "egentligen menar du alltså..."!!! Att skylla på att man skulle vara "luddig" fungerar inte, för det förklarar inte varför ens åsikter blir omskrivna!
Och redan FÖRSTA GÅNGEN jag kritiserade USA, blev jag kallad för "USA-hatare", och därmed dog den debatten också - trots att jag förklarade att jag inte alls hatade USA. Att vända på frågan och undra varför man ALDRIG får kritisera USA, fungerar inte heller...
Och dessa ständiga återkommande idiotierna som tillskrivs alla en obekväm ståndpunkt. Att tillskriva direkta lögner, som man sedan måste satsa energi för att förklara varför man inte tycker så som man blivit tillskriven..!?
Och så censurerades ytterligare en debatt!!!
Att vara "nyanserad", är att hålla med forumhögern! Gör man det inte, är man "naiv" och "trångsynt". "Källkritik" är att ifrågasätta sådant man inte vill höra, inget annat. Gör man det är man "enkelspårig", och "bara ifrågasätter de källor som går emot en" - när de egentligen är tvärt om.
Krig är fred, terror är själkförsvar och hat är kärlek...
Hur i hela friden klarar ni av att se er själva i spegeln???
Var finns respekten för andras åsikter? Var finns ödmjukheten att just en själv inte sitter på sanningen, utan faktiskt kanske inte vet allt om de sakfrågor som diskuteras - eller för den delen om motdebattörerna!!!
Och VAR FINNS SJÄLVKRITIKEN??????