Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedclownIII
Thetaxpayer
Secrist
redalert
Sniperace
RedMentalCase
Infra
F.I.S.T
12 posters

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 10:43

    Sniperace skrev:

    Assangen utsätts INTE för någt hot från USA,

    Inte Manning heller va ? ... ps han har suttit fängslad ett tag nu
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 10:47

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Misskrediutera honom?
    oh, stacker då, att knulla en sovande kvinna utan kondom när hon tidigare sagt att han absolut inte ville utan detta....

    att du förordar sådant förvånar mig, så du tror på mannens rätt att sätta på sovande kvinnor och räötten at mot deras önskan dra över dem utan kondom?

    illa, väldigt illa

    Du är egentligen den absolut farligaste typen av människa som existerar, men för att du skall bli farlig, krävs det en hel drös av sådana som dig, som drar åt samma håll, dvs så som gjordes i tex USA förr i tiden, "häng dom högt i närmsta träd" ... utan rättegång.
    Återigen utgår Sniper från saker han inte har en aning om... i detta fall att Assange gjort sig skyldigt till att "knulla en sovande kvinna" utan dennes medgivande. Det ytterst allvarliga i dina uttalanden av den typen är att du bidrar till rättsosäkerhet (om ni blir för många som inte bryr sig om fakta) genom att presentera en anklagelse som fakta.

    Jag har hela tiden kritiserat rättsförfarandet, inte kvinnor som blivit våldtagna. Däremot har jag ifrågasatt just dessa två kvinnors agerande, när de talar om hur bra det var efter det de påstått hänt, för att sedan ändra sig. Och däremot har jag kritiserat omfattningen av denna jakt på Assange när man efterlyser en man för misstanke för det brott han blivit misstänkt för ... efterlysa denne på Interpool.
    Däremot har jag kritiserat det svenska rättsväsendet för att de hade chansen att intervjua honom, tog den och allt var frid och fröjd, och Assange lämnade landet efter 5 veckor ...OCH FÖRST DÅ kommer svenska åklagare på att han måste hämtas hem till Sverige för förhör, och att regler förhindrar att förhöret sker i England ....

    Som sagt var Sniper, släpp lassot ! Jag kritiserar rättsförfarandet, du vill hänga folk utan bevis

    Är dt rättsosäkert att han bör komma till sverige för att rannsakas, motsatsen att INTE göra det är däremot rättsosäkerhet för motparten.....

    INGEN vill hänga honom utan rättegång som fastställer skulden, men denna motsätter han sig, troligen av orsaken att han kanske har gjort fel.... HAn är med andra ord enfeg djävul som inte vågar låta sin sak bli prövad i rätten, vi har ju klart sett hur han utpekar svenskt rättsvädende för att vara partiskt osv osv...

    Men nu ljuger du ju !
    Assange kom på förhör I SVERIGE, och Assange erbjöd sig förhör I ENGLAND !
    Det är skrämmande hur du tänker. Om alla skulle vara som du skulle vi leva i en diktatur, eftersom allt som behövs ärr att tillräckligt många släpper kritisk granskning av myndigheter och makthavare...

    Lite ironiskt tragikomiskt från din sida faktiskt eftersom du påstår dig vara emot diktatur...
    Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 10:49

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Misskrediutera honom?
    oh, stacker då, att knulla en sovande kvinna utan kondom när hon tidigare sagt att han absolut inte ville utan detta....

    att du förordar sådant förvånar mig, så du tror på mannens rätt att sätta på sovande kvinnor och räötten at mot deras önskan dra över dem utan kondom?

    illa, väldigt illa

    Du är egentligen den absolut farligaste typen av människa som existerar, men för att du skall bli farlig, krävs det en hel drös av sådana som dig, som drar åt samma håll, dvs så som gjordes i tex USA förr i tiden, "häng dom högt i närmsta träd" ... utan rättegång.
    Återigen utgår Sniper från saker han inte har en aning om... i detta fall att Assange gjort sig skyldigt till att "knulla en sovande kvinna" utan dennes medgivande. Det ytterst allvarliga i dina uttalanden av den typen är att du bidrar till rättsosäkerhet (om ni blir för många som inte bryr sig om fakta) genom att presentera en anklagelse som fakta.

    Jag har hela tiden kritiserat rättsförfarandet, inte kvinnor som blivit våldtagna. Däremot har jag ifrågasatt just dessa två kvinnors agerande, när de talar om hur bra det var efter det de påstått hänt, för att sedan ändra sig. Och däremot har jag kritiserat omfattningen av denna jakt på Assange när man efterlyser en man för misstanke för det brott han blivit misstänkt för ... efterlysa denne på Interpool.
    Däremot har jag kritiserat det svenska rättsväsendet för att de hade chansen att intervjua honom, tog den och allt var frid och fröjd, och Assange lämnade landet efter 5 veckor ...OCH FÖRST DÅ kommer svenska åklagare på att han måste hämtas hem till Sverige för förhör, och att regler förhindrar att förhöret sker i England ....

    Som sagt var Sniper, släpp lassot ! Jag kritiserar rättsförfarandet, du vill hänga folk utan bevis

    Är dt rättsosäkert att han bör komma till sverige för att rannsakas, motsatsen att INTE göra det är däremot rättsosäkerhet för motparten.....

    INGEN vill hänga honom utan rättegång som fastställer skulden, men denna motsätter han sig, troligen av orsaken att han kanske har gjort fel.... HAn är med andra ord enfeg djävul som inte vågar låta sin sak bli prövad i rätten, vi har ju klart sett hur han utpekar svenskt rättsvädende för att vara partiskt osv osv...

    Men nu ljuger du ju !
    Assange kom på förhör I SVERIGE, och Assange ebjöd sig förhör I ENGLAND !
    Det är skrämmande hur du tänker. Om alla skulle vara som du skulle vi leva i en diktatur, eftersom allt som behövs ärr att tillräckligt många släpper kritisk granskning av myndigher och makthavare...

    Lite ironiskt tragikomiskt från din sida faktiskt eftersom du påstår dig vara emot diktatur...
    Rolling Eyes

    Det är inte kutym att utföra förhör med misstänkta i andra länder, fixa fram ett enda sådant fall om du kan.....

    nej fortfarande så vågar han inte stå för detta fall, och det är INTE risken att bli utlämnad som är det som avhåller honom för då hade han inte med frenesi gnytt om feministmaffia osv om svenska rättegångar....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-08-21, 10:52

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Misskrediutera honom?
    oh, stacker då, att knulla en sovande kvinna utan kondom när hon tidigare sagt att han absolut inte ville utan detta....

    att du förordar sådant förvånar mig, så du tror på mannens rätt att sätta på sovande kvinnor och räötten at mot deras önskan dra över dem utan kondom?

    illa, väldigt illa

    Du är egentligen den absolut farligaste typen av människa som existerar, men för att du skall bli farlig, krävs det en hel drös av sådana som dig, som drar åt samma håll, dvs så som gjordes i tex USA förr i tiden, "häng dom högt i närmsta träd" ... utan rättegång.
    Återigen utgår Sniper från saker han inte har en aning om... i detta fall att Assange gjort sig skyldigt till att "knulla en sovande kvinna" utan dennes medgivande. Det ytterst allvarliga i dina uttalanden av den typen är att du bidrar till rättsosäkerhet (om ni blir för många som inte bryr sig om fakta) genom att presentera en anklagelse som fakta.

    Jag har hela tiden kritiserat rättsförfarandet, inte kvinnor som blivit våldtagna. Däremot har jag ifrågasatt just dessa två kvinnors agerande, när de talar om hur bra det var efter det de påstått hänt, för att sedan ändra sig. Och däremot har jag kritiserat omfattningen av denna jakt på Assange när man efterlyser en man för misstanke för det brott han blivit misstänkt för ... efterlysa denne på Interpool.
    Däremot har jag kritiserat det svenska rättsväsendet för att de hade chansen att intervjua honom, tog den och allt var frid och fröjd, och Assange lämnade landet efter 5 veckor ...OCH FÖRST DÅ kommer svenska åklagare på att han måste hämtas hem till Sverige för förhör, och att regler förhindrar att förhöret sker i England ....

    Som sagt var Sniper, släpp lassot ! Jag kritiserar rättsförfarandet, du vill hänga folk utan bevis

    Är dt rättsosäkert att han bör komma till sverige för att rannsakas, motsatsen att INTE göra det är däremot rättsosäkerhet för motparten.....

    INGEN vill hänga honom utan rättegång som fastställer skulden, men denna motsätter han sig, troligen av orsaken att han kanske har gjort fel.... HAn är med andra ord enfeg djävul som inte vågar låta sin sak bli prövad i rätten, vi har ju klart sett hur han utpekar svenskt rättsvädende för att vara partiskt osv osv...

    Men nu ljuger du ju !
    Assange kom på förhör I SVERIGE, och Assange erbjöd sig förhör I ENGLAND !
    Det är skrämmande hur du tänker. Om alla skulle vara som du skulle vi leva i en diktatur, eftersom allt som behövs ärr att tillräckligt många släpper kritisk granskning av myndigheter och makthavare...

    Lite ironiskt tragikomiskt från din sida faktiskt eftersom du påstår dig vara emot diktatur...
    Rolling Eyes





    Men trots allt så har Storbrittaniens högsta domstol sett att det finns skäl att läma ut Assange. Säger det inte dig något? Helt klart att han skall komma hit så denna pinsamma historien kan få ett slut. Han kommer inte bli utlämnad till USA. Nu ser det ju bara ut som han verkligen har något att dölja.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 11:01


    Det är inte kutym att utföra förhör med misstänkta i andra länder, fixa fram ett enda sådant fall om du kan.....

    Jag skulle vilja se dig snacka om kutym, om du råkade ut för de anklagelser han råkat ut för... skulle inte tro det va ?.... och du, alla som anklagas för brott är inte per automatik skyldiga. Så även du skulle kunna anklagas för sexbrott.


    nej fortfarande så vågar han inte stå för detta fall, och det är INTE risken att bli utlämnad som är det som avhåller honom för då hade han inte med frenesi gnytt om feministmaffia osv om svenska rättegångar....

    Men det är inte med sanningen överensstämmande det du nu faktiskt bara spekulerar om.
    Du HAR INGEN ANING om vad Assange KÄNNER och ändå påstår du dig veta detta här.
    Och du har faktiskt ingen aning om de rättsliga följderna kring en ev utlämning... du bara tror...

    Och det är det som gör dig farlig, att du blandar ihop spekulationer med fakta.
    Observera att jag aldrig diskuterat skuldfrågan, som många tycker sig vara tvärsäkra på, inklusive Snipern..
    Jag har kritiserat rättsförfarandet...

    något som Sniper fortfarande inte är villig att göra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 11:09

    F.I.S.T skrev:
    Det är inte kutym att utföra förhör med misstänkta i andra länder, fixa fram ett enda sådant fall om du kan.....

    Jag skulle vilja se dig snacka om kutym, om du råkade ut för de anklagelser han råkat ut för... skulle inte tro det va ?.... och du, alla som anklagas för brott är inte per automatik skyldiga. Så även du skulle kunna anklagas för sexbrott.


    nej fortfarande så vågar han inte stå för detta fall, och det är INTE risken att bli utlämnad som är det som avhåller honom för då hade han inte med frenesi gnytt om feministmaffia osv om svenska rättegångar....

    Men det är inte med sanningen överensstämmande det du nu faktiskt bara spekulerar om.
    Du HAR INGEN ANING om vad Assange KÄNNER och ändå påstår du dig veta detta här.
    Och du har faktiskt ingen aning om de rättsliga följderna kring en ev utlämning... du bara tror...

    Och det är det som gör dig farlig, att du blandar ihop spekulationer med fakta.
    Observera att jag aldrig diskuterat skuldfrågan, som många tycker sig vara tvärsäkra på, inklusive Snipern..
    Jag har kritiserat rättsförfarandet...

    något som Sniper fortfarande inte är villig att göra

    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?


    Och nej, min åsikt är att han ska låta rätten avgöra denna fråga, men hans sätt att dra sig undan väcker förvisso starka misstankar
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 11:11

    Sniperace skrev:
    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?

    Nej det stämmer inte heller Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 11:17

    Sniperace skrev: men hans sätt att dra sig undan väcker förvisso starka misstankar
    Jasså du ..... mina misstankar väcks av att Svenskt rättsväsende hade Assange i förvar, och intervjuade honom, släppte honom, och sedan efterlyser honom på Interpol, för något som inte skulle fått mer än en notis i tidningen, om det rört sig om nån som tom skulle varit tidigare dömd för våldtäkt. Och att man i det läget insisterar på att få göra förhör i Sverige dvs få honom utlämnad. Hade förhören i första läget lett till en rättegång, vilket de inte gjorde, så hade givetvis Assange måstat stanna kvar i Sverige
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-21, 11:39

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Vill du hänga kvar vid en något slarvig formulering av mig så gör du det din tönt, tror du inte jag vet att han inte är dömd?

    Nej kan släppa det direkt om du erkänner att det var en "slarvig formulering"
    Men innan det är fastslaget är det på det viset att MÅNGA "slarvar" just med detta när det kommer till offentliga mål,och vissa "slarvar" medvetet i syfte att påverka den allmänna opinionen innan fakta i målet kommit fram, vilket resulterar i och bidrar till att rättegångar inte går rätt till, och att den anklagade inte får en rättvis prövning, eftersom vissa mål enkom avgörs på offrets berättelse, vilket jag finner märkligt, då bevis var något jag trodde var rättspraxis eller till och med ett krav för en fällande dom.

    RedMentalCase skrev:När ska du plädera för alla misstänkta våldtäktsmäns rättighet att få politisk asyl???

    När "alla misstänkta våldtäktsmän" blir behandlade med den rättsosäkerhet och rättsröta som Assange blivit. för övrigt stannade Assange i Sverige i 5 veckor vad jag förstod, och det fanns alla möjligheter till förhör...

    RedMentalCase skrev:Det lär bli trångt i Ecuador,

    Nej då...eftersom rättsväsendet i USA inte lagt ner resurser och energi på Assange pga av misstänkt sexbrott, utan pga att han gjort avslöjanden om USA som USA själva är ansvariga för, men vägrar ta sitt ansvar... och nu har dom redan lyckats med sitt mål att tillfälligt oskadliggöra Assange för ytterligare avslöjanden, samt att misskreditera honom så att hans trovärdighet sjunker. Och att människor faller för den typ av propaganda utan att ett opartiskt subjektivt rättsväsende får behandla ärendet.... visar ju du med all tydlighet hur det går till. Den typ av människa som du representerar i detta falla är inte och har aldrig varit intresserade av sanningen.... den typ du representerar har alltid enkom velat haft syndabockar som passat er egoistiska politiska agenda.


    RedMentalCase skrev:och de lär få skaffa en massa arabiska tolkar....


    vafalls ?... antyder du att Araber är mer benägna att våldta kvinnor än andra folkgrupper ?
    Men du är inte rasist va ?... bara "kritisk till invandringspolitiken" kan jag tänka Laughing

    När ska du lära dig att diskutera utan att hitta på en uppsjö öknamn på dina debattmotståndare ?... bara en upplysning: det blir inte starkaste argument för att du använder dig av sådant, alternativt, saknad av argument från din sida fylls inte upp av okvädningsord på ett adekvat och relevant sätt för att fylla de politiska åsikter du påstår dig ha, eller de värderingar du anser dig ha.


    Du fisten, för en som tror Assange är utsatt för en komplott så ska du vara tacksam att nån svarar dig ibland och inte bara gapskrattar åt dig, du är inte värd mer egentligen. Fisttomte. Ska han stå till svars som alla andra, eller vill du ge honom en gräddfil , fisten?

    Om det är nån som slarvat är det ju Assange, han nämner nuförtiden inte ett ord om sexbrotten, han försöker inbilla alla att det handlar om Wikileaks, och du är så dum i huvet att du går på det.

    Och jag antyder inget om araber och våldtäkter, jag vet,
    du kan behålla din sopsäck på huvet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 15:34

    RedMentalCase skrev:
    Du fisten, för en som tror Assange är utsatt för en komplott så ska du vara tacksam att nån svarar dig ibland och inte bara gapskrattar åt dig, du är inte värd mer egentligen. Fisttomte. Ska han stå till svars som alla andra, eller vill du ge honom en gräddfil , fisten?

    Om det är nån som slarvat är det ju Assange, han nämner nuförtiden inte ett ord om sexbrotten, han försöker inbilla alla att det handlar om Wikileaks, och du är så dum i huvet att du går på det.

    Och jag antyder inget om araber och våldtäkter, jag vet,
    du kan behålla din sopsäck på huvet.

    Du har det inte lätt du.... nyss fick du göra en pudel på det du kallade "slarvigt" uttalande, och nu gör du det igen när du skriver "sexbrotten"... vilket tyder på att det inte alls var slarv från din sida, utan en medveten strategi precis som jag nämnde.
    Och om man då i vanlig ordning bara struntar i dina verbala vomeringar och randomsök på olika nedlåtande öknamn på oss som värnar om humanism, yttrandefrihet, demokrati samt som i detta fallet, en opartiskt rättsväsende med en rättegångsprocess som inte styrs av vad Claes Borgström och co saknar mellan benen.

    Jag har inte pratat om nån komplott, även om jag till skillnad från er foliehattar, vet att det förekommer både komplotter och konspirationer förekommer, och har förekommit så länge människan varit människa. att ni sedan vill skydda korrupta makthavare från insyn i skumraskaffärer rimmar illa med att ni påstår er vara emot diktatur och för demokrati...
    I ditt fall är jag dock osäker på om du inte förstår bättre, eller om du medvetet vill ha den världsordning för din egen del, som du inte vill ha i öststater och andra odemokratiska länder.

    Och vad gäller din fråga om att "stå till svars för" så undrar jag återigen vad du vill att han ska stå till svars för ?
    Själv önskar jag ett samhälle, en värld där man strävar efter rättvisa för alla, och där människor inte behandlas olika utifrån politisk tillhörighet, som faktiskt är fallet med Assange. Inget annat fall av misstanke till brott av den digniteten, har fått sån stor uppmärksamhet, och sådant polisiärt och politiskt pådrag i världen ... vad tror foliehatten RMC om varför det är så. Och någon gräddfil är det inte tal om.... däremot ett opartisk rättsligt förfarande, vilket inte varit fallet mot Assange
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 16:01

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?

    Nej det stämmer inte heller Rolling Eyes

    Ahaaa, bara dina meningsfränder då, de du gillar före vad de gjort?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 16:03

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: men hans sätt att dra sig undan väcker förvisso starka misstankar
    Jasså du ..... mina misstankar väcks av att Svenskt rättsväsende hade Assange i förvar, och intervjuade honom, släppte honom, och sedan efterlyser honom på Interpol, för något som inte skulle fått mer än en notis i tidningen, om det rört sig om nån som tom skulle varit tidigare dömd för våldtäkt. Och att man i det läget insisterar på att få göra förhör i Sverige dvs få honom utlämnad. Hade förhören i första läget lett till en rättegång, vilket de inte gjorde, så hade givetvis Assange måstat stanna kvar i Sverige

    Självfallet ville de ha in honom igen för kompletterande förhör, vilket han vägrar pga att han är rädd att fällas för de brott han misstänks för.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:05

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?

    Nej det stämmer inte heller Rolling Eyes

    Ahaaa, bara dina meningsfränder då, de du gillar före vad de gjort?

    Som jag skrev tidigare för läskunniga att läsa....

    ...Alla som blir lika illa bemött och rättsosäkert som assange blivit i denna typ av ärende ... vilket skulle kunna summeras till att just nu är det Assange det gäller.
    Att ni vill bortse från rättsrötan förvånar mig inte längre
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 16:09

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?

    Nej det stämmer inte heller Rolling Eyes

    Ahaaa, bara dina meningsfränder då, de du gillar före vad de gjort?

    Som jag skrev tidigare för läskunniga att läsa....

    ...Alla som blir lika illa bemött och rättsosäkert som assange blivit i denna typ av ärende ... vilket skulle kunna summeras till att just nu är det Assange det gäller.
    Att ni vill bortse från rättsrötan förvånar mig inte längre

    Men det blir väl då alla som går på et första förhör och sedan försvinner från sverige när de vill förhöra igen, hu så hemskt att de vill göra mer än et förhör.... är det förbjudet i din värld?

    Här gäller för dig bara att hans åsikter är de rätta, hade han varit fullblodsrasse skulle du skriat i högan sky att få tillbaka honom.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:09

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: men hans sätt att dra sig undan väcker förvisso starka misstankar
    Jasså du ..... mina misstankar väcks av att Svenskt rättsväsende hade Assange i förvar, och intervjuade honom, släppte honom, och sedan efterlyser honom på Interpol, för något som inte skulle fått mer än en notis i tidningen, om det rört sig om nån som tom skulle varit tidigare dömd för våldtäkt. Och att man i det läget insisterar på att få göra förhör i Sverige dvs få honom utlämnad. Hade förhören i första läget lett till en rättegång, vilket de inte gjorde, så hade givetvis Assange måstat stanna kvar i Sverige

    Självfallet ville de ha in honom igen för kompletterande förhör, vilket han vägrar pga att han är rädd att fällas för de brott han misstänks för.....

    Självklart är han rädd att fällas när inte rättssäkerhet kring frågor om sexbrott råder i det land som han vill att de utlämnas till.....
    Tito Beltran är ett ex på hur rättsapparaten kringgår både lagar och rättspraxis. De har förhört honom en gång, och han erbjöd sig som sagt var förhör i England.... intressant är varför Svenska åklager är så angelägna om överlämning av assange, när det bara är ett förhör de påstår sig vilja ha
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-21, 16:10

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Du fisten, för en som tror Assange är utsatt för en komplott så ska du vara tacksam att nån svarar dig ibland och inte bara gapskrattar åt dig, du är inte värd mer egentligen. Fisttomte. Ska han stå till svars som alla andra, eller vill du ge honom en gräddfil , fisten?

    Om det är nån som slarvat är det ju Assange, han nämner nuförtiden inte ett ord om sexbrotten, han försöker inbilla alla att det handlar om Wikileaks, och du är så dum i huvet att du går på det.

    Och jag antyder inget om araber och våldtäkter, jag vet,
    du kan behålla din sopsäck på huvet.

    Du har det inte lätt du.... nyss fick du göra en pudel på det du kallade "slarvigt" uttalande, och nu gör du det igen när du skriver "sexbrotten"... vilket tyder på att det inte alls var slarv från din sida, utan en medveten strategi precis som jag nämnde.
    Och om man då i vanlig ordning bara struntar i dina verbala vomeringar och randomsök på olika nedlåtande öknamn på oss som värnar om humanism, yttrandefrihet, demokrati samt som i detta fallet, en opartiskt rättsväsende med en rättegångsprocess som inte styrs av vad Claes Borgström och co saknar mellan benen.

    Jag har inte pratat om nån komplott, även om jag till skillnad från er foliehattar, vet att det förekommer både komplotter och konspirationer förekommer, och har förekommit så länge människan varit människa. att ni sedan vill skydda korrupta makthavare från insyn i skumraskaffärer rimmar illa med att ni påstår er vara emot diktatur och för demokrati...
    I ditt fall är jag dock osäker på om du inte förstår bättre, eller om du medvetet vill ha den världsordning för din egen del, som du inte vill ha i öststater och andra odemokratiska länder.

    Och vad gäller din fråga om att "stå till svars för" så undrar jag återigen vad du vill att han ska stå till svars för ?
    Själv önskar jag ett samhälle, en värld där man strävar efter rättvisa för alla, och där människor inte behandlas olika utifrån politisk tillhörighet, som faktiskt är fallet med Assange. Inget annat fall av misstanke till brott av den digniteten, har fått sån stor uppmärksamhet, och sådant polisiärt och politiskt pådrag i världen ... vad tror foliehatten RMC om varför det är så. Och någon gräddfil är det inte tal om.... däremot ett opartisk rättsligt förfarande, vilket inte varit fallet mot Assange

    Tack jag har inga problem, det verkar vara Assange som har problem, och du din fåntratt som tror han är en ängel.

    Frågar du vad han ska stå till svars för??, ursäkta, vet du ingenting om vad det handlar om?, han ska stå till svars för anklagelserna, precis som alla andra som anklagas måste göra.

    Vad i fallet Assange har inte varit opartiskt?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-21, 16:13

    Efter månader och tusentals debatter och inlägg, så frågar den råkorkade fisten " vad ska Assange stå till svars för..."

    Men hur dum i huvet kan du bli fisten?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:14

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Men andra ord ser du det som att ALLA som misstänks för sexbrott ska skyddas i andra länder om de kan dra sig undan?

    Nej det stämmer inte heller Rolling Eyes

    Ahaaa, bara dina meningsfränder då, de du gillar före vad de gjort?

    Som jag skrev tidigare för läskunniga att läsa....

    ...Alla som blir lika illa bemött och rättsosäkert som assange blivit i denna typ av ärende ... vilket skulle kunna summeras till att just nu är det Assange det gäller.
    Att ni vill bortse från rättsrötan förvånar mig inte längre

    Men det blir väl då alla som går på et första förhör och sedan försvinner från sverige när de vill förhöra igen, hu så hemskt att de vill göra mer än et förhör.... är det förbjudet i din värld?

    Nej det är helt Ok... han erbjöd sig oxå att förhöras i England

    Här gäller för dig bara att hans åsikter är de rätta, hade han varit fullblodsrasse skulle du skriat i högan sky att få tillbaka honom.....

    Nej jag hade slagits med näbbar och klor för en fullblodsrasses rätt till ett rättssäkert bemötande....
    Vardagligen finner jag mig i situationer att gå i försvar för människor jag inte ens tycker om, pga av tex löst skvaller osv ...
    Jag har fö ingen aning om vad Assange har för politisk ställning, annat än det att han kämpar för transparens och yttrandefrihet.... ÄVEN I DEMOKRATIER
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 16:15

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: men hans sätt att dra sig undan väcker förvisso starka misstankar
    Jasså du ..... mina misstankar väcks av att Svenskt rättsväsende hade Assange i förvar, och intervjuade honom, släppte honom, och sedan efterlyser honom på Interpol, för något som inte skulle fått mer än en notis i tidningen, om det rört sig om nån som tom skulle varit tidigare dömd för våldtäkt. Och att man i det läget insisterar på att få göra förhör i Sverige dvs få honom utlämnad. Hade förhören i första läget lett till en rättegång, vilket de inte gjorde, så hade givetvis Assange måstat stanna kvar i Sverige

    Självfallet ville de ha in honom igen för kompletterande förhör, vilket han vägrar pga att han är rädd att fällas för de brott han misstänks för.....

    Självklart är han rädd att fällas när inte rättssäkerhet kring frågor om sexbrott råder i det land som han vill att de utlämnas till.....
    Tito Beltran är ett ex på hur rättsapparaten kringgår både lagar och rättspraxis. De har förhört honom en gång, och han erbjöd sig som sagt var förhör i England.... intressant är varför Svenska åklager är så angelägna om överlämning av assange, när det bara är ett förhör de påstår sig vilja ha

    Men borde inte detta gälla alla då, inte bara de du sympatiserar så med, tito fälldes i alla instanser, säkert borde du då känna samma för alla andra våldtäkstmän osv som för dessa, kanske vill du vara domar jury och bödel, det verkar så
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:17

    RedMentalCase skrev:Efter månader och tusentals debatter och inlägg, så frågar den råkorkade fisten " vad ska Assange stå till svars för..."

    Men hur dum i huvet kan du bli fisten?

    att ställas till svars för en handling är bara möjligt om handlingen utförts.
    Så frågan kvarstår vilken handling är det ni kan konstatera redan utförts av Assange ?
    .... apropå "dum i huvudet"
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-21, 16:20

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Efter månader och tusentals debatter och inlägg, så frågar den råkorkade fisten " vad ska Assange stå till svars för..."

    Men hur dum i huvet kan du bli fisten?

    att ställas till svars för en handling är bara möjligt om handlingen utförts.
    Så frågan kvarstår vilken handling är det ni kan konstatera redan utförts av Assange ?
    .... apropå "dum i huvudet"

    Men herrej-vlar vad korkad du är, det är väl för h-lv-te inte den anklagade (Assange) som ska bestämma om det utförts en handling eller ej.
    Vill du avskaffa rättsamhället? Vad vill du ha istället?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:22

    Sniperace skrev:

    Men borde inte detta gälla alla då, inte bara de du sympatiserar så med, tito fälldes i alla instanser, säkert borde du då känna samma för alla andra våldtäkstmän osv som för dessa, kanske vill du vara domar jury och bödel, det verkar så

    Återigen försöker du dribbla bort korten. Du verkar inte förstå att en dom faktiskt kan gå snett, i flera instanser, om rättsväsendet, som består av människor med fel och brister, och än värre med politisk agenda, och som i Assange och Titos åtal, och förundersökningar av tokfeminism som agenda, där en fällande dom blir viktigare än sanningen och bevisföring.

    Att kritisera ett rättssystem som fallerar innebär att jag vill förbättra det, inte ta över. Det är du min herre som i flera uttalanden lekt bödel, när du utgår från klienters skuld utan bevis eller fakta
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-21, 16:25

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Efter månader och tusentals debatter och inlägg, så frågar den råkorkade fisten " vad ska Assange stå till svars för..."

    Men hur dum i huvet kan du bli fisten?

    att ställas till svars för en handling är bara möjligt om handlingen utförts.
    Så frågan kvarstår vilken handling är det ni kan konstatera redan utförts av Assange ?
    .... apropå "dum i huvudet"

    Men herrej-vlar vad korkad du är, det är väl för h-lv-te inte den anklagade (Assange) som ska bestämma om det utförts en handling eller ej.
    Vill du avskaffa rättsamhället? Vad vill du ha istället?

    Nog tycker jag han har större rätt att hävda vad han utfört för handling, än vad du har. Han var väl åtminstone där.
    var du där ?
    Och du och sniper vill båda gång på gång nämna honom i ordalag som redan gör honom skyldig, så kanske du borde tänka innan du skriver nåt om "avskaffa rättssamhället" ... som sagt var apropå "dum i huvet" och "korkad"
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sniperace 2012-08-21, 20:08

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Men borde inte detta gälla alla då, inte bara de du sympatiserar så med, tito fälldes i alla instanser, säkert borde du då känna samma för alla andra våldtäkstmän osv som för dessa, kanske vill du vara domar jury och bödel, det verkar så

    Återigen försöker du dribbla bort korten. Du verkar inte förstå att en dom faktiskt kan gå snett, i flera instanser, om rättsväsendet, som består av människor med fel och brister, och än värre med politisk agenda, och som i Assange och Titos åtal, och förundersökningar av tokfeminism som agenda, där en fällande dom blir viktigare än sanningen och bevisföring.

    Att kritisera ett rättssystem som fallerar innebär att jag vill förbättra det, inte ta över. Det är du min herre som i flera uttalanden lekt bödel, när du utgår från klienters skuld utan bevis eller fakta

    Nej, för mig är det tvärtom, jag anser att detta sjka rätten bedöma, inte DU
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Infra 2012-08-21, 21:58

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Men borde inte detta gälla alla då, inte bara de du sympatiserar så med, tito fälldes i alla instanser, säkert borde du då känna samma för alla andra våldtäkstmän osv som för dessa, kanske vill du vara domar jury och bödel, det verkar så

    Återigen försöker du dribbla bort korten. Du verkar inte förstå att en dom faktiskt kan gå snett, i flera instanser, om rättsväsendet, som består av människor med fel och brister, och än värre med politisk agenda, och som i Assange och Titos åtal, och förundersökningar av tokfeminism som agenda, där en fällande dom blir viktigare än sanningen och bevisföring.

    Att kritisera ett rättssystem som fallerar innebär att jag vill förbättra det, inte ta över. Det är du min herre som i flera uttalanden lekt bödel, när du utgår från klienters skuld utan bevis eller fakta

    Nej, för mig är det tvärtom, jag anser att detta sjka rätten bedöma, inte DU
    Det där är bara ord. Du har redan dömt Julian. Det visar flera uttalanden du gjort här på forat.

    Sponsored content


    ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten” - Sida 2 Empty Sv: ”Fallet Assange ett hot mot den svenska rättsstaten”

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 08:46