Sniperace 2012-08-07, 12:32
Dao skrev: Sniperace skrev:och hurdan sharia vill DU ha då?
ska det vara religiösa påbud, godkänner du den sharia som staturera dödsstraff för avfall frtån islam, eller duger våra demokratiskt skapade lagar för dig utan att behöva döpa om dem, ska dessa gälla ALLA eller ska de enbart gälla muslimer, är dt likhet inför lagen då? osv osv....
du får nog komma med något bättre, religion och stat ska vara skilda med vattentäta skott, är någon inte nöjd med detta kan denne ju välja att bosätta sig i ett land där detta praktiseras
Jag vill inte ha någon specifik "sharia", eftersom jag inte är muslim. Så länge samhället är demokratiskt och eftersträvar jämlikhet och en grundtrygghet för alla medborgare får man kalla det vad man vill. Vill man kalla det försharia, så är det OK för mig!
Nej - jag godkänner inga samhällssystem som går emot de grundläggande mänskliga rättigheterna!
Muslimska länder är mestadels sekulariserade sedan länge!
vilka muslimska ländedr ärf sekulariserade?
Turfkiet satte förr en ära att vara just sekulariserat, men det går idag mer och mer mot att gå från detta, egypten var förr detta men gick mer och mer mot detta, och frågan är hur mycket mer det går nu, iran var det förr, men med shahens fall försvann detta.
men beröätta nu vilka som är sekulära om du kan...