ericTheDog 2012-08-04, 14:44
F.I.S.T skrev: ericTheDog skrev:
Ett tips: dividera med Kinas befolkning. Då kanske du får en lägre siffra.
Jaha, du trodde vi pratade om Kina ??... det förklarar.... eh egentligen ingenting det heller
ericTheDog skrev:P.S Men du skulle väl inte dra dig för att sätta ett minustecken framför.
Jag förstår att det var ett hårt slag för dig att det inte var verkligheten Reinfeldt beskrev när han pratade om "det utbredda fusket".... men det har redan kommit ut att Reinfeldt ljög, för att motivera sänkningar och indragningar i sjukförsäkringssystemet för att finansiera skattesänkningar åt rika och medelklassen
ericTheDog skrev:Att framstå som ett spån tycks inte bekymra dig det minsta.
Att bli betecknad som "ett spån" av dig bekymrar mig inte det minsta,då ditt sätt att "debattera" gjort att jag mist all den respekt för dig som jag har som utgångspunkt när jag börjar debattera med någon
V-rix har kvar den respekten, även om hans politiska åsikter är snurriga
Siffran 0,04% är ett resultat av en felaktig beräkning. Vänstermuppen som räknade borde nog läsa lågstadiematte för muppar.
Undersökningen visade att 17% av det utbetalade beloppet hade betalats ut på felaktiga grunder. Och detta gäller då bara den del man lyckades upptäcka.
Det finns f.ö ingen seriös samhällsdebattör som skulle hävda att fusket i socialförsäkringarna är 0,04%, tvärtom skulle de gapskratta rakt upp i ansiktet på dig.
Lektion i procent:
Kalle har hundra kulor. Sen spelar han bort 17 av kulorna. Hur många % har han spelat bort?
Mitt lösningsförslag:
Han har spelat bort 17% av sina kulor (17/100)
FF's lösningsförslag:
Han har spelat bort 0,04% av sina kulor (17/42500), där 42500 motsvarar alla kulor i Sverige.
Jag tror ärligt talat att du inte begriper ett skvatt av ovanstående. Samtidigt är jag övertygad om att andra vänstermuppar i hemlighet skrattar åt dig.