DMustaine skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev:Västs aggression under nutidshistorien har klart visat att de fattiga länder som vill garantera en viss form av självstyre bör ha om inte kärnvapen, så på annat sätt väpnad till tänderna!
Du menar som Nordkorea?
Ett bra exempel! Eftersom NK har kärnvapen, så bombas de inte av USA - trots att de är en "skurkstat"! Sedan är det ju iofs positivt att de inte har olja eller andra naturrikedomar som vi behöver för "marknaden"...
Djävla skitsnack! Nordkorea använder sina kärnvapen som en skrämselfaktor inte ens USA vill använda sig av! Att Nordkorea även skjuter artilleri in på sydkoreas område är bara för att de som resten av den ociviliserade världen och vänstern vill bli matade som fåglar! Kommunism är skit, alla vet det utom några få! Och tro mig...den dagen Nordkoreas befolkning får VETA hur resten av världen gått framåt.....ja då är vi kvitt ännu ett kommunistiskt samhälle. Bra för mänskligheten! Dåligt för DAO!
I denna konflikt ges och tas det på en hel del olika sätt, hela tiden. Att du bara vill kännas vid NK:s dumheter, säger mer om dig än om mig.
Du frångår sedan nästan helt det jag skriver om. Jag vet vad du tycker om "kommunism", men just NK är ett bra exempel på vad JAG skrev - att i och med att de har kärnvapen, så kommer väst inte in med den form av aggressivitet, som vi gjorde i Irak och Afghanistan. Detta ser alla småstater, speciellt de som har intressen som "går emot USA:s"!
Det är alltså en direkt konsekvens av den våldsamma naturen i de stora västmakterna som SKAPAR problemet med risken för kärnvapenspridning, bland annat till skitstövlarna i NK!