Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Sniperace
Redvictory
6 posters

Reinfeldt flirtar med MP

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Reinfeldt flirtar med MP - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt flirtar med MP

Inlägg  Dao 2012-07-02, 16:16

Redvictory skrev:
    Dao skrev:Varför skulle det vara konstigt att Reinfeldt flörtar med miljöpartiet. Det är ju ganska uppenbart att de borgerliga stödpartierna inte räcker till.

Sossarna flörtar exempelvis med både centern och folkpartiet av samma skäl.

Det skulle vara kul om han flirtade med V! vad skulle avgrundshögern säga då? ha,ha,ha Very Happy

Med tanke på moderaternas politik de fört vid makten, är det ganska osannoligt att NÅGON av de rödgröna vill ha ett närmare samarbete än i enstaka frågor mde dem...
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-07-02, 16:19

Sniperace skrev:men v står utanör, sossarna höll v borta i alla år, för att sedan lörta med dessa, och det straffade sig direkt, de mniste fruktansvärt många röster, och slängde ut v igen, och belöningen kom, de fick mycket bättre siffror i alla statistikundersökningar, det är så bevisat det svenska folket vill INTE se v i maktposition.

men att olika partier annars samarbetar där de har liknande åskter är inte helt fel

Ett samarbete efter valet är inte omöjligt. Men de som väljer sossarna gör det för sossarnas politik, inga andra. De borgerliga småpartierna har nog insett detta vid detta laget. Smile

Ett samarbete skall ske om båda parter vinner något på det, vilket knappast var fallet i arrogansen...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-07-02, 16:53

Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen2012/article15060307.ab

Ni avgrundshöger som påstår att det rödgröna alternativet inte existerar! anser ni att er sektledare Reinfeldt har fel då han erkänner att de verkligen existerar?

Var säger han det? scratch

Och nej. De rödgröna existerar inte. Det samarbetet kollapsade efter fiaskot 2010 och Mp vill inte beblanda sig med V.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-07-02, 16:54

Dao skrev:
    Sniperace skrev:men v står utanör, sossarna höll v borta i alla år, för att sedan lörta med dessa, och det straffade sig direkt, de mniste fruktansvärt många röster, och slängde ut v igen, och belöningen kom, de fick mycket bättre siffror i alla statistikundersökningar, det är så bevisat det svenska folket vill INTE se v i maktposition.

men att olika partier annars samarbetar där de har liknande åskter är inte helt fel

Ett samarbete efter valet är inte omöjligt. Men de som väljer sossarna gör det för sossarnas politik, inga andra. De borgerliga småpartierna har nog insett detta vid detta laget. Smile

Ett samarbete skall ske om båda parter vinner något på det, vilket knappast var fallet i arrogansen...

Eller som bland de rödgröna. V var ett lydparti och slagpåse.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-02, 17:41

Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:yerrrk, men det klart, om nu mp går med i detta så är de väl förrädare och ska bekämpas enligt dig? Laughing

Det var tyvärr INTE svar på frågan (som vanligt) jag tar det sakta då? E X I S T R A R D E T R Ö D G R Ö N A A L T E R N A T I V E T ? ? ?

jag förstår din upprördhet, och nej, det verkar inte existera enligt ab så säger 87% av saps kommunalråd nej till detta, de ska gå ensamma fram....
    sedan kan det naturligtvis ses från olika håll, så du kan säker tro dett om du så vill och det utan at någon bryr sig, du vet rf är ingen sektledare för mig, så det är inget som jag bryr mig om....

själv tror jag att sap tagit död på det rödgröna alternativet, men som jag skrev, du och reinfeld år väl fritt anse att det finns på något plan....

Sen NÄR började vi lyssna på kommunalråden??? nu har du tappat mark ordentligt! kanske du behöver lite mer bly under skosulorna? ha,ha,ha Laughing

tja, jag tror nog att sap lyssnar på sina kommunalråd, dessa är ju framröstade av folket som stöder sap eller huyr, och vad gäle bly vill vi inte sprida detta mer än i skjtvallarna och dess miljökulfångar...

om du sedan ser det som bra att ha bly under fötterna visar mer på hurdan DU är....

Jag har alltid stått med båda fötterna på jorden och kritiserar de egna partiledarna även då de gör fel! avgrundshögern däremot följer blint sin sina sektledare! säger Reinfeldt att gift smakar gott så dricker de med välbehag tills bägaren är tom!

jasså, vilka här menar du gör det?
    jag gör inte det, men så tillhör jag ju varken avgrundshöger eller avgrundsvänster...

har du bly i dina skor rv? Laughing
    nej, du står bergfast på vänster sida oavsett vad de gör....

Jag byter inte parti bara för att de byter namn och använder välklingande ord som demokrati arbetarparti m,m! jag följer deras ideologi och röstar rött grönt eller rödgrönt! blått kan jag tänka mig rösta på den dag de börjar bry sig om den lilla människan (det lär aldrig ske)

ja, där hr vi ju v som bytte namn, tog bort ett p och ett k....
    men fortsatte vara samma parti eller hur?

Fel fel fel! de använder INTE ett namn som vilseleder! här får du några exempel på partier m,m som absolut INTE står för vad de heter! Ny demokrati? Sverigedemokraterna? Det "nya" arbetarpartiet? Kristdemokraterna? Nationaldemokraterna? m,m m,m

vilseleder det inte att ta bort det där kommunist? nä, det är klart alla vet det ju ändå....
    är inte sd demokrater?
    vad vilseleder i kd? osv osv...

SD är rasister vad du än försöker få det till! och KD är homofober som fick backa pga de tillhör en minoritetsregering! (hur svårt kan det va?)

men på vilket sätt motsäger deras namn detta?
    alla de stora religionerna fördömer ju ex homofili så hur motsäger det kd då?

och om sd nu är rasister, eller bara invandrarkritiska så tar det inte på något sätt bort demokratin eller hur?

i en demokrati finns plats för ALLA oavsett om de är muslim färgad arbetslös eller handigkappad! i SD: ideologi finns det INTE plats för ALLA!

i v,s demokrati finns inte plats för de som har andra åsikter....
    de blir snabbt utfrusna och utkastade...

men í en demokrati är det ändå demokrati om en majoritet säger att vi gör under några år ex invandringsstopp pga att vi inte har logi och arbete till alla....

Självklart! Rasistiska = "andra åsikter" ska det INTE finnas plats för! det tycker jag är bra!

Detta skall sparas. Här ser man ju tydligt vem det är som är den odemokratiske på detta forumet. Finns det några andra åsikter du vill förbjuda?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-02, 17:42

Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:yerrrk, men det klart, om nu mp går med i detta så är de väl förrädare och ska bekämpas enligt dig? Laughing

Det var tyvärr INTE svar på frågan (som vanligt) jag tar det sakta då? E X I S T R A R D E T R Ö D G R Ö N A A L T E R N A T I V E T ? ? ?

jag förstår din upprördhet, och nej, det verkar inte existera enligt ab så säger 87% av saps kommunalråd nej till detta, de ska gå ensamma fram....
    sedan kan det naturligtvis ses från olika håll, så du kan säker tro dett om du så vill och det utan at någon bryr sig, du vet rf är ingen sektledare för mig, så det är inget som jag bryr mig om....

själv tror jag att sap tagit död på det rödgröna alternativet, men som jag skrev, du och reinfeld år väl fritt anse att det finns på något plan....

Sen NÄR började vi lyssna på kommunalråden??? nu har du tappat mark ordentligt! kanske du behöver lite mer bly under skosulorna? ha,ha,ha Laughing

tja, jag tror nog att sap lyssnar på sina kommunalråd, dessa är ju framröstade av folket som stöder sap eller huyr, och vad gäle bly vill vi inte sprida detta mer än i skjtvallarna och dess miljökulfångar...

om du sedan ser det som bra att ha bly under fötterna visar mer på hurdan DU är....

Jag har alltid stått med båda fötterna på jorden och kritiserar de egna partiledarna även då de gör fel! avgrundshögern däremot följer blint sin sina sektledare! säger Reinfeldt att gift smakar gott så dricker de med välbehag tills bägaren är tom!

jasså, vilka här menar du gör det?
    jag gör inte det, men så tillhör jag ju varken avgrundshöger eller avgrundsvänster...

har du bly i dina skor rv? Laughing
    nej, du står bergfast på vänster sida oavsett vad de gör....

Jag byter inte parti bara för att de byter namn och använder välklingande ord som demokrati arbetarparti m,m! jag följer deras ideologi och röstar rött grönt eller rödgrönt! blått kan jag tänka mig rösta på den dag de börjar bry sig om den lilla människan (det lär aldrig ske)

ja, där hr vi ju v som bytte namn, tog bort ett p och ett k....
    men fortsatte vara samma parti eller hur?

Fel fel fel! de använder INTE ett namn som vilseleder! här får du några exempel på partier m,m som absolut INTE står för vad de heter! Ny demokrati? Sverigedemokraterna? Det "nya" arbetarpartiet? Kristdemokraterna? Nationaldemokraterna? m,m m,m

vilseleder det inte att ta bort det där kommunist? nä, det är klart alla vet det ju ändå....
    är inte sd demokrater?
    vad vilseleder i kd? osv osv...

SD är rasister vad du än försöker få det till! och KD är homofober som fick backa pga de tillhör en minoritetsregering! (hur svårt kan det va?)

men på vilket sätt motsäger deras namn detta?
    alla de stora religionerna fördömer ju ex homofili så hur motsäger det kd då?

och om sd nu är rasister, eller bara invandrarkritiska så tar det inte på något sätt bort demokratin eller hur?

i en demokrati finns plats för ALLA oavsett om de är muslim färgad arbetslös eller handigkappad! i SD: ideologi finns det INTE plats för ALLA!

i v,s demokrati finns inte plats för de som har andra åsikter....
    de blir snabbt utfrusna och utkastade...

men í en demokrati är det ändå demokrati om en majoritet säger att vi gör under några år ex invandringsstopp pga att vi inte har logi och arbete till alla....

Självklart! Rasistiska = "andra åsikter" ska det INTE finnas plats för! det tycker jag är bra!

men det r ju inte det enda med olika åikter.... att bli uytfryst ur v är oftast inte svårt, förr räckte det med ringaaktning för lenin.... Laughing

Vi VET ju vad som hände med dem som INTE ville följa er ledare AH!

och där förlorade du debatten *asg*

Igen. lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:12