Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
RedCloud
Infra
Sniperace
7 posters

    om sd,s vågmästarroll

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 20:46

    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:så har det framkommit via riksdagens utredningstjänt hur sd röstat osv och detta tar död på myten om sd som alliansens stöd och nio av till röstyningar med alliansen

    http://avpixlat.info/2012/07/01/statistik-om-riksdagsvoteringar-och-vagmastarinflytande/#more-27216

    PÅ På en presskonferens i Visby presenterade partisekreterare Björn Söder ny statistik som partiet låtit Riksdagens utredningstjänst ta fram rörande partiets vågmästarinflytande samt rörande hur partiet agerat i riksdagens omröstningar.

    Björn Söder kommenterar:

    – Hänvisandet till hur Sverigedemokraterna ska ha röstat i riksdagens voteringar har varit ett ständigt återkommande inslag i den politiska debatten sedan hösten 2010. I ett politiskt klimat där man vill använda Sverigedemokraterna som ett slagträ är det ett tacksamt format att använda. De andra oppositionspartierna brukar man ofta hänvisa till att Sverigedemokraterna röstar med regeringen i nio av tio voteringar i riksdagen. Detta visar sig vara helt felaktigt.

    – Vi har låtit Riksdagens utredningstjänst, Rut, undersöka detta. Statistiken visar att vi i ungefär samma utsträckning som S och MP röstat på samma sätt som regeringen.

    Sverigedemokraterna har med hjälp av riksdagens utredningstjänst undersökt i hur många fall Sverigedemokraterna medverkat till att beslut som gått emot regeringen. Under riksdagsåret 2011/12 åkte regeringen på 30 nederlag varav 6 var efter votering. 6 ärenden handlade om KU:s granskningsberättelse och 3 ärenden ägde rum i EU-nämnden.

    – Vi har också tittat närmare på hur partiet använt sin vågmästarroll. Det har visat sig att Sverigedemokraterna vid 30 fall medverkat till att regeringen råkat ut för nederlag i riksdagen. Även om nederlagen numera inte märks lika mycket på grund av att regeringspartierna inte begär voteringar så fortsätter nederlagen i riksdagen för alliansregeringen.

    Den myten frodas nästan bara bland dumvänster, tillsammans med myterna om judar , bankirism och new world order t ex.

    nu har du nog inte läst riktigt, detta är något VÄNSTERN får blodstörtning för och absolut inte vill att ska vara sannning,,,,,'

    Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    ok.... ja, det ligger fjärran i att erkänna en sådan sak, då gäller det att ysta den, sopa den under mattan och låsas att det INTE existerar, men det är ju traditionell politik från vänster som förändrats att idag kunna rösta med regeringstpartriet om det är så att de har samma åsikt i frågan, istället för att av princip rösta mot vad det än gäller, DIT verkar forumets vänster vilja vrida tillbaka
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 21:27

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Finns det någon länk till den aktuella undersökningen? Bara Björn Söders ord duger nog inte här, då han inte är känd för att vara den mest ärlige politikern i riksdagen! Smile

    och du tror inte att sd skulle inse att det vore för uppenbart att ljuga om deta, tror du inte att RUT skulle säga till om sd ljuger om en sådan undesökning, det är ju liksom alldeles för lätt att avslöja en uppenbar lögn i ett sådant fall, eller anser du at de är så korkade?

    Nej, jag tror att ljuger de så gör de det med sådant som inte lätt skulle kunna motbevisas....

    Jag känner SD, och jag vet hur statistik kan läsas! SD hävdar att de inte är främslingsfientliga, inte har några rötter till nynazismen och liknande, trots att det är ganska lätt att ta del av av deras historik och uttalanden i olika forum. De tillhgör de där politikerna som säger en sak utåt, en annan innåt, vilket har visat sig gång på gång.

    Hade de velat påvisa den "sanning" de här påskinar, som alltså går emot den statistik som FINNS att studera. Då vore det bra med statistiken, så det går att kolla upp vad de INTE säger!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 21:28

    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 22:22

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Finns det någon länk till den aktuella undersökningen? Bara Björn Söders ord duger nog inte här, då han inte är känd för att vara den mest ärlige politikern i riksdagen! Smile

    och du tror inte att sd skulle inse att det vore för uppenbart att ljuga om deta, tror du inte att RUT skulle säga till om sd ljuger om en sådan undesökning, det är ju liksom alldeles för lätt att avslöja en uppenbar lögn i ett sådant fall, eller anser du at de är så korkade?

    Nej, jag tror att ljuger de så gör de det med sådant som inte lätt skulle kunna motbevisas....

    Jag känner SD, och jag vet hur statistik kan läsas! SD hävdar att de inte är främslingsfientliga, inte har några rötter till nynazismen och liknande, trots att det är ganska lätt att ta del av av deras historik och uttalanden i olika forum. De tillhgör de där politikerna som säger en sak utåt, en annan innåt, vilket har visat sig gång på gång.

    Hade de velat påvisa den "sanning" de här påskinar, som alltså går emot den statistik som FINNS att studera. Då vore det bra med statistiken, så det går att kolla upp vad de INTE säger!!!
    så du menar att RUT arbetar FÖR sd? är deras statistik vinklad och sdvänlig?
    ser du konspiraionsteorier i allt?

    vad är problemet för dig att det kanske röstats så?
    är DU en av en av dem som anser att man ALLTID ska rösta mot motståndarnas förslag hur mycket de än är precis vad man själv önskat?

    JAg ser INGET som helst problem i om sd har röstat likadant som v, mp och sap, eller om dessa ha röstat likadant som varandrta så länge de gör det i frågor där de faktiskt har samma åsikt, men det verkar du ha *asg*

    att man sedan röstar MOT varandra i frågor där man har olika åsikt är ju helt rätt och riktigt, men där serman hur smutsig politiki kan vara, att vara för at rösta mot enbart för att det är en motståndare.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 22:23

    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!

    sorry, men rut säger emot dig, men det är klart, de är ju klassförrädare och sd,s lakejer, hyrda av cia osv abntar jag Laughing
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  lazy 2012-07-01, 22:28

    Sniperace skrev:
    lazy skrev:S röstade emot sig själva för att slippa stöd från SD
    "Så sent som i morse fanns en gemensam text som Socialdemokraterna var beredda att stödja."

    När utrikesutskottet på torsdagen skulle fatta beslut om hur Sverige ska agera i EU vad gäller Västsaharas självständighet var det slagläge för oppositionen. Socialdemokraternas förslag om att Sverige ska verka för ett erkännande av Västsahara hade stöd av samtliga oppositionspartier, inklusive Sverigedemokraterna.

    Men rädslan för att kopplas samman med de SD tycks ha blivit för mycket. I sista stund ändrade sig Socialdemokraterna och gick emot sitt eget beslut.


    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/684873-s-rostade-emot-sig-sjalva-for-att-slippa-stod-fran-sd

    Absurdistan? silent

    JA, detta är den traditionella delen i politik, det kvittar hur mycket man än önskar få infört något, skulle motparten föreslå detta ska man enligt detta rösta ner det. och sådant ser jag som vääääldigt ful politik....

    Ja, här visade man ju tydligt vilket som är viktigast, Västsaharas befolkning eller att sammankopplas med SD.. scratch
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 22:41

    Sniperace skrev:så du menar att RUT arbetar FÖR sd? är deras statistik vinklad och sdvänlig?
    ser du konspiraionsteorier i allt?

    vad är problemet för dig att det kanske röstats så?
    är DU en av en av dem som anser att man ALLTID ska rösta mot motståndarnas förslag hur mycket de än är precis vad man själv önskat?

    JAg ser INGET som helst problem i om sd har röstat likadant som v, mp och sap, eller om dessa ha röstat likadant som varandrta så länge de gör det i frågor där de faktiskt har samma åsikt, men det verkar du ha *asg*

    att man sedan röstar MOT varandra i frågor där man har olika åsikt är ju helt rätt och riktigt, men där serman hur smutsig politiki kan vara, att vara för at rösta mot enbart för att det är en motståndare.

    Vart skulle jag ha hävdat att RUT arbetar för sd...

    Lugna ner dig lite va...

    Jag tycker det är ganska vesäntligt idag att det femte arroganspartiet idag heter sd! Och nej - alla partier och enskilda politiker skall rösta efter sin övertygelse. Det är liksom ni och sd som försöker hävda något annat!

    Med tanke på förda politik är det inget konstigt att sd är en del av arrogansregeringen!

    Varför är det så viktigt för er att hävda något annat???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 22:42

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!

    sorry, men rut säger emot dig, men det är klart, de är ju klassförrädare och sd,s lakejer, hyrda av cia osv abntar jag Laughing

    Det var den tillgängliga RUT-statistiken jag hänvisade till! Ingen av er har kunnat visa något annat, än att sd HÄVDAR något.

    Vill du ha definitionen av begreppet "myt", eller förstår du det ändå och låtsas vara okunnig?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-02, 10:19

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så du menar att RUT arbetar FÖR sd? är deras statistik vinklad och sdvänlig?
    ser du konspiraionsteorier i allt?

    vad är problemet för dig att det kanske röstats så?
    är DU en av en av dem som anser att man ALLTID ska rösta mot motståndarnas förslag hur mycket de än är precis vad man själv önskat?

    JAg ser INGET som helst problem i om sd har röstat likadant som v, mp och sap, eller om dessa ha röstat likadant som varandrta så länge de gör det i frågor där de faktiskt har samma åsikt, men det verkar du ha *asg*

    att man sedan röstar MOT varandra i frågor där man har olika åsikt är ju helt rätt och riktigt, men där serman hur smutsig politiki kan vara, att vara för at rösta mot enbart för att det är en motståndare.

    Vart skulle jag ha hävdat att RUT arbetar för sd...

    Lugna ner dig lite va...

    Jag tycker det är ganska vesäntligt idag att det femte arroganspartiet idag heter sd! Och nej - alla partier och enskilda politiker skall rösta efter sin övertygelse. Det är liksom ni och sd som försöker hävda något annat!

    Med tanke på förda politik är det inget konstigt att sd är en del av arrogansregeringen!

    Varför är det så viktigt för er att hävda något annat???

    nejdu, i alla år har JAG hävdat at man ska rösta efter sin åsikt, och inte principiellt rösta MOT motståndarpartiernas förslag enbart för att de är motståndare, där har vi länge haft att vänstern sett detta som ett måste.

    i detta fall ser vi att sd INTE är ett regeringsparti, de har i ett antal frågor sänkt regeringsförslag och ligger enligt statistiken lika mycket på vänstersidan i hur de röstar, men detta har tydligen vänstersidan väldigt svårt att acceptera, men så är det bara, frågan är, varför är det så viktigt för ER att förneka detta?
    det är ju inget annat än att väsentliga frågor skiljer mellan er och sd men MUCKET annat är samstämmiga saker, nästan det enda som skiljer är flyktingfrågan, och DET gör att ni vägrar se att dessa i väldigt mycket annat är på er sida....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-02, 10:25

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!

    sorry, men rut säger emot dig, men det är klart, de är ju klassförrädare och sd,s lakejer, hyrda av cia osv abntar jag Laughing

    Det var den tillgängliga RUT-statistiken jag hänvisade till! Ingen av er har kunnat visa något annat, än att sd HÄVDAR något.

    Vill du ha definitionen av begreppet "myt", eller förstår du det ändå och låtsas vara okunnig?

    fortsätter du hävda att sd ljuger om denna nya rutstistik?
    du tror inte att denna del av riksdagen redan skulle gått ut och dementerat dessa uppgifter om de var osanna?
    eller tror du de konspirerar med sd genom att hålla tyst?

    Nej DAO, en sådan lögn vore väldigt nav, tror du att någon skulle använda en lögn som så lätt skulle avslöjas? nej, det skulle nog isåfall istället gjorts på ett sätt som skulle bli svårbevisat att vara en lögn, och detta är ju så lätt att motbevisa om det vore lögn.

    men som sagt, jag har väldigt svårt att förstå att ni vägrar erkänna att så mycket stämmer ihop mellan sd och vänstern förutom just flyktingfrågan.... resten kunde lätt platsa hos era partier
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-02, 10:28

    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!

    Jo det är en myt, men att övertyga en sån som dig lär väl vara lika omöjligt som att krama nåt vettigt ur dig.

    Vad tyckte t ex SD om nya jobbskatteavdrag tidigare, en av de allra viktigaste frågorna för alliansen?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Redvictory 2012-07-02, 12:16

    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.

    Sorry, RMC! Den statistik som finns TILLGÄNGLIG visar att det inte är en myt!

    Jo det är en myt, men att övertyga en sån som dig lär väl vara lika omöjligt som att krama nåt vettigt ur dig.

    Vad tyckte t ex SD om nya jobbskatteavdrag tidigare, en av de allra viktigaste frågorna för alliansen?


    Känn dig besegrad! (igen) RMC! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-02, 14:17

    Sniperace skrev:fortsätter du hävda att sd ljuger om denna nya rutstistik?
    du tror inte att denna del av riksdagen redan skulle gått ut och dementerat dessa uppgifter om de var osanna?
    eller tror du de konspirerar med sd genom att hålla tyst?

    Nej DAO, en sådan lögn vore väldigt nav, tror du att någon skulle använda en lögn som så lätt skulle avslöjas? nej, det skulle nog isåfall istället gjorts på ett sätt som skulle bli svårbevisat att vara en lögn, och detta är ju så lätt att motbevisa om det vore lögn.

    men som sagt, jag har väldigt svårt att förstå att ni vägrar erkänna att så mycket stämmer ihop mellan sd och vänstern förutom just flyktingfrågan.... resten kunde lätt platsa hos era partier

    Har ingen aning om ifall sd ljuger eller inte, eftersom det inte går att kontrollera det de påstår. Den tillgängliga statistiken visar att de har fel. Det kanske finns någon annan statistik som visar något annat, men den finns konstigt nog inte tillgänglig för att kontrolleras. Det väcker ju inte lite misstankar om fiffel och båg. SD är ju kända för att fiffla med statistik flera gånger...

    Jag har inget problem att erkänna både det ena och det andra, men det måste nog finnas lite bättre underlag än uttalanden av Björn Söder! Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-02, 14:39

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:fortsätter du hävda att sd ljuger om denna nya rutstistik?
    du tror inte att denna del av riksdagen redan skulle gått ut och dementerat dessa uppgifter om de var osanna?
    eller tror du de konspirerar med sd genom att hålla tyst?

    Nej DAO, en sådan lögn vore väldigt nav, tror du att någon skulle använda en lögn som så lätt skulle avslöjas? nej, det skulle nog isåfall istället gjorts på ett sätt som skulle bli svårbevisat att vara en lögn, och detta är ju så lätt att motbevisa om det vore lögn.

    men som sagt, jag har väldigt svårt att förstå att ni vägrar erkänna att så mycket stämmer ihop mellan sd och vänstern förutom just flyktingfrågan.... resten kunde lätt platsa hos era partier

    Har ingen aning om ifall sd ljuger eller inte, eftersom det inte går att kontrollera det de påstår. Den tillgängliga statistiken visar att de har fel. Det kanske finns någon annan statistik som visar något annat, men den finns konstigt nog inte tillgänglig för att kontrolleras. Det väcker ju inte lite misstankar om fiffel och båg. SD är ju kända för att fiffla med statistik flera gånger...

    Jag har inget problem att erkänna både det ena och det andra, men det måste nog finnas lite bättre underlag än uttalanden av Björn Söder! Smile

    DU kan utan problem kontakta RUT och begära ut denna av sd begärda statistik, den är ofenntlig handling och de kommer lämna dig den om du begär det, men jag förutsätter att det vill du inte göra , eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-02, 16:14

    Sniperace skrev:DU kan utan problem kontakta RUT och begära ut denna av sd begärda statistik, den är ofenntlig handling och de kommer lämna dig den om du begär det, men jag förutsätter att det vill du inte göra , eller?

    Undrar inte DU varför SD inte valt att länka till undersökningen? Den borde finnas tillgänglig för alla att ta del av. Det skall man inte behöva kontakta dem för.

    Undrar inte du hur det kan komma sig att RUT:s statistik för tiden fram till december 2011 inte stämmer med den som SD hävdar?

    Eller är det tabu att ställa denna frågan???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-02, 17:07

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:DU kan utan problem kontakta RUT och begära ut denna av sd begärda statistik, den är ofenntlig handling och de kommer lämna dig den om du begär det, men jag förutsätter att det vill du inte göra , eller?

    Undrar inte DU varför SD inte valt att länka till undersökningen? Den borde finnas tillgänglig för alla att ta del av. Det skall man inte behöva kontakta dem för.

    Undrar inte du hur det kan komma sig att RUT:s statistik för tiden fram till december 2011 inte stämmer med den som SD hävdar?

    Eller är det tabu att ställa denna frågan???
    jag undrar inte, jag känner det som att de verkligen bör vara medvetna om en lättbevisad lög, men dao, du har nu chansen att vara den som avslöjar en lögn, eller brevisar sanningshalten, kontakta RUT och begär ut uppgiften, såpass enkelt är det för dig, men vill di bli besviken? jag tror inte det sträcker sig så långt för dig at veta sanningen, du tror hellre det öär en lögn Laughing

    men dokument finns här, tyvärr inte direkt på en adress som rut doisponerar
    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/document/view/voteringsstatistik-fraan-riksdagsaaret-2011-12-20809

    Sponsored content


    om sd,s vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 18:24