Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
RedCloud
Infra
Sniperace
7 posters

    om sd,s vågmästarroll

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 18:47

    så har det framkommit via riksdagens utredningstjänt hur sd röstat osv och detta tar död på myten om sd som alliansens stöd och nio av till röstyningar med alliansen

    http://avpixlat.info/2012/07/01/statistik-om-riksdagsvoteringar-och-vagmastarinflytande/#more-27216

    PÅ På en presskonferens i Visby presenterade partisekreterare Björn Söder ny statistik som partiet låtit Riksdagens utredningstjänst ta fram rörande partiets vågmästarinflytande samt rörande hur partiet agerat i riksdagens omröstningar.

    Björn Söder kommenterar:

    – Hänvisandet till hur Sverigedemokraterna ska ha röstat i riksdagens voteringar har varit ett ständigt återkommande inslag i den politiska debatten sedan hösten 2010. I ett politiskt klimat där man vill använda Sverigedemokraterna som ett slagträ är det ett tacksamt format att använda. De andra oppositionspartierna brukar man ofta hänvisa till att Sverigedemokraterna röstar med regeringen i nio av tio voteringar i riksdagen. Detta visar sig vara helt felaktigt.

    – Vi har låtit Riksdagens utredningstjänst, Rut, undersöka detta. Statistiken visar att vi i ungefär samma utsträckning som S och MP röstat på samma sätt som regeringen.

    Sverigedemokraterna har med hjälp av riksdagens utredningstjänst undersökt i hur många fall Sverigedemokraterna medverkat till att beslut som gått emot regeringen. Under riksdagsåret 2011/12 åkte regeringen på 30 nederlag varav 6 var efter votering. 6 ärenden handlade om KU:s granskningsberättelse och 3 ärenden ägde rum i EU-nämnden.

    – Vi har också tittat närmare på hur partiet använt sin vågmästarroll. Det har visat sig att Sverigedemokraterna vid 30 fall medverkat till att regeringen råkat ut för nederlag i riksdagen. Även om nederlagen numera inte märks lika mycket på grund av att regeringspartierna inte begär voteringar så fortsätter nederlagen i riksdagen för alliansregeringen.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Infra 2012-07-01, 18:52



    När M spillt sitt bästa krut och SD-skurkar flytt med partikassan
    så tror jag vi ser tillbaks på det här äventyret som Reinfeldt/Åkesson-
    eran.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 18:58

    Infra skrev:

    När M spillt sitt bästa krut och SD-skurkar flytt med partikassan
    så tror jag vi ser tillbaks på det här äventyret som Reinfeldt/Åkesson-
    eran.

    När dessa fällt regeringens önskan mer än 30 gånger?
    det tyder inte mycket på regeringsstöd tycker jag, o9ch i de fallen de röstat med regeringen så gjorde s och mp samma sak, liksom v i många fall Laughing
    TÄNK att sap, V och MP röstat MED alliansen vilka svikare *asg*
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 18:59

    man har precis svängt i frågan om 5:te jobbskatteavdraget....och går på Alliansens linje.

    Och "avpixlat" är ju verkligen en trovärdig källa, rasistpartiet SDs eget lilla språkrör....

    Fram tills du hittar samma siffror i TT, DN, Aftonbladet etc avfärdar åtminstone jag det som ännu en SD-myt, sniper, sorry.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 19:03

    RedCloud skrev:man har precis svängt i frågan om 5:te jobbskatteavdraget....och går på Alliansens linje.

    Och "avpixlat" är ju verkligen en trovärdig källa, rasistpartiet SDs eget lilla språkrör....

    Fram tills du hittar samma siffror i TT, DN, Aftonbladet etc avfärdar åtminstone jag det som ännu en SD-myt, sniper, sorry.

    Så du vill påstå att de ljuger om att RUT tagit fram denna statistik?

    kanske är det så att du vill blunda väldigt hårt och att du vägrat6 tro hur sdant det än är?

    du vet det här rör sig om politik RC....

    detta är ju något som är lätt att kolla om det är sant, och något som motståndare inte gärna vill att kommer ut, så kanske ser de det som bra att tysta, för skriver de inte om det så finns det inte *asg*
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 19:16


    Så du vill påstå att de ljuger om att RUT tagit fram denna statistik?

    Nej jag påstår två saker:

    a) avpixlat är det rastistiska och främlingsfientliga SDs eget lilla språkrör på nätet

    b) uppgifterna går inte finna någon annan stans, för tillfället

    Jag avvaktar till så är fallet, att SD dribblat med siffror och statistik tidigare till sin fördel är ingen hemlighet.

    Du får gärna köpa detta, okritiskt, med hull och hår, jag gör det inte.

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 19:20

    Här är en annan uppfattning:

    Sverigedemokraterna röstar företrädesvis med regeringen. Framför allt gäller det voteringar där partiet varit vågmästare mellan blocken. Det visar en sammanställning som riksdagens utredningstjänst gjort på uppdrag av Socialdemokraterna.
    Riksdagens utredningstjänst, RUT, listar 48 huvudvoteringar, som hållits i riksdagen sedan öppnandet efter valet fram till 21 december, där Sverigedemokraterna har varit tungan på vågen mellan blocken. Av dessa röstade Sverigedemokraterna på samma sätt som de borgerliga vid 44 tillfällen, vilket motsvarar 91,7 procent.

    Av de totalt 133 huvudvoteringar som hållits har Sverigedemokraterna vid 91 tillfällen, 68,4 procent, röstat på samma sätt som de fyra borgerliga regeringspartierna. Av dessa 91 voteringar röstade även vid 38 tillfällen ett eller flera partier från det rödgröna blocket med regeringen.

    Vid åtta av de 133 huvudvoteringarna röstade Sverigedemokraterna på samma sätt som något av de rödgröna partierna.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 19:23

    RedCloud skrev:

    Så du vill påstå att de ljuger om att RUT tagit fram denna statistik?

    Nej jag påstår två saker:

    a) avpixlat är det rastistiska och främlingsfientliga SDs eget lilla språkrör på nätet
    stämmer kanske, jag byr m9g inte mycket....

    b) uppgifterna går inte finna någon annan stans, för tillfället
    och det innebär att det ska vara lögn? tror du inte att Riksdagens undersökningsutskott skulle reagera på en uppenbar lögn från sd?

    Jag avvaktar till så är fallet, att SD dribblat med siffror och statistik tidigare till sin fördel är ingen hemlighet.

    Du får gärna köpa detta, okritiskt, med hull och hår, jag gör det inte.

    jag misstänker att det skulle vara svårt att förändra ruts rapport... och jag misstänker att deSD är inte så dumma att de medvetet försöker ljuga om en sak som är å lättkontrollerad, och jag skulle inte förvånas om ex aftonbladet INTE vill publicera detta, du vet det är ju politik eller hur.

    Men jag förstår dig till fullo RC, det måste kännas väldigt svårt för dig i detta fallet
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 19:27

    Om du tittar på föregående inlägg, så är det också en rapport från RUT.
    Den är publicerad i DN, Aftonbladet, och av Sveriges Radio, jag sätter l-i-t-e större tilltro till den än en artikel från avpixlat.

    Vad du väljer framgår ju tydligt.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 19:30

    och där saknas helt vad som skett 2012 Laughing

    men vill dui ha det så så kan vi ju istället at 2002 då röstade sd inte med alliansen en enda gång Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 19:31

    Som sagt jag avvaktar....avpixlat ger jag inte ett rött öre för som källa.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 19:34

    RedCloud skrev:Som sagt jag avvaktar....avpixlat ger jag inte ett rött öre för som källa.


    javisst, som jag sa jag förstår dig, och hoppet är ju som bekant det sista som dör...

    men tyvärr är det sällan avpixlat kan beslås med lögn, även om de framhäver det som anses vara främlingsfientligt så brukar sanningshalten vara 100%
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedCloud 2012-07-01, 19:41

    OM vi nu skulle konstatera att det rasistiska och främlingsfientliga partiet SD skulle rösta flest ggr med oppositionen....vad innebär det ?

    Inget alls. SD är bara ett bland fyra oppositionspartier.

    SD är fortfarande ett extremhögerparti och inget av de rödgröna vill ta i dom med tång.

    Så vad du far efter vet du bara förmodligen själv.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 19:46

    RedCloud skrev:OM vi nu skulle konstatera att det rasistiska och främlingsfientliga partiet SD skulle rösta flest ggr med oppositionen....vad innebär det ?

    Inget alls. SD är bara ett bland fyra oppositionspartier.

    SD är fortfarande ett extremhögerparti och inget av de rödgröna vill ta i dom med tång.

    Så vad du far efter vet du bara förmodligen själv.

    det enda jag far efter är att visa att det inte riktigt stämmer med detta påstående, att det rör sig om politik, och då blir det rörigt, jag sympatiserar inte med sd, men jag anser inte att det på något sätt gagnar något att ljuga om dem eller att inte erkänna hur de röstar osv.

    anser DU att de rögröna av princip alltid ska försöka rösta tvärtemot SD oavsett vad det röstas om?

    är det så svårt att fatta att det ofta blir så i politiken att det kan finnas gemensamma mål i alla partier.

    Själv anser jag att självfallet röstar man efter vad man verkligen vill och inte rösta mot enbart för att det är ett förslag från ett annat parti.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 20:05

    Det är vad SD hävdar. Här är senaste undersökningen före den som SD hänvisar till:

    http://expo.se/2011/sd-rostar-med-alliansen_3590.html

    "Riksdagens utredningstjänst, RUT, listar 48 huvudvoteringar, som hållits i riksdagen sedan öppnandet efter valet fram till 21 december, där Sverigedemokraterna har varit tungan på vågen mellan blocken. Av dessa röstade Sverigedemokraterna på samma sätt som de borgerliga vid 44 tillfällen, vilket motsvarar 91,7 procent."

    Detta är alltså fram till för ett halvår sedan!

    Tvivlar på att statistiken har ändrats speciellt mycket sedan dess.

    SD kanske har lärt sig av arrogansen, att ljuga med statistik! Smile
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Infra 2012-07-01, 20:12

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:

    När M spillt sitt bästa krut och SD-skurkar flytt med partikassan
    så tror jag vi ser tillbaks på det här äventyret som Reinfeldt/Åkesson-
    eran.

    När dessa fällt regeringens önskan mer än 30 gånger?
    det tyder inte mycket på regeringsstöd tycker jag, o9ch i de fallen de röstat med regeringen så gjorde s och mp samma sak, liksom v i många fall Laughing
    TÄNK att sap, V och MP röstat MED alliansen vilka svikare *asg*
    "Fällt regeringen önskan..."?

    http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-stoder-regeringen-9-ganger-av-10
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 20:18

    jaja, whateveryousay Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2012-07-01, 20:21

    Finns det någon länk till den aktuella undersökningen? Bara Björn Söders ord duger nog inte här, då han inte är känd för att vara den mest ärlige politikern i riksdagen! Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  lazy 2012-07-01, 20:23

    S röstade emot sig själva för att slippa stöd från SD
    "Så sent som i morse fanns en gemensam text som Socialdemokraterna var beredda att stödja."

    När utrikesutskottet på torsdagen skulle fatta beslut om hur Sverige ska agera i EU vad gäller Västsaharas självständighet var det slagläge för oppositionen. Socialdemokraternas förslag om att Sverige ska verka för ett erkännande av Västsahara hade stöd av samtliga oppositionspartier, inklusive Sverigedemokraterna.

    Men rädslan för att kopplas samman med de SD tycks ha blivit för mycket. I sista stund ändrade sig Socialdemokraterna och gick emot sitt eget beslut.


    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/684873-s-rostade-emot-sig-sjalva-for-att-slippa-stod-fran-sd

    Absurdistan? silent
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-01, 20:29

    Sniperace skrev:så har det framkommit via riksdagens utredningstjänt hur sd röstat osv och detta tar död på myten om sd som alliansens stöd och nio av till röstyningar med alliansen

    http://avpixlat.info/2012/07/01/statistik-om-riksdagsvoteringar-och-vagmastarinflytande/#more-27216

    PÅ På en presskonferens i Visby presenterade partisekreterare Björn Söder ny statistik som partiet låtit Riksdagens utredningstjänst ta fram rörande partiets vågmästarinflytande samt rörande hur partiet agerat i riksdagens omröstningar.

    Björn Söder kommenterar:

    – Hänvisandet till hur Sverigedemokraterna ska ha röstat i riksdagens voteringar har varit ett ständigt återkommande inslag i den politiska debatten sedan hösten 2010. I ett politiskt klimat där man vill använda Sverigedemokraterna som ett slagträ är det ett tacksamt format att använda. De andra oppositionspartierna brukar man ofta hänvisa till att Sverigedemokraterna röstar med regeringen i nio av tio voteringar i riksdagen. Detta visar sig vara helt felaktigt.

    – Vi har låtit Riksdagens utredningstjänst, Rut, undersöka detta. Statistiken visar att vi i ungefär samma utsträckning som S och MP röstat på samma sätt som regeringen.

    Sverigedemokraterna har med hjälp av riksdagens utredningstjänst undersökt i hur många fall Sverigedemokraterna medverkat till att beslut som gått emot regeringen. Under riksdagsåret 2011/12 åkte regeringen på 30 nederlag varav 6 var efter votering. 6 ärenden handlade om KU:s granskningsberättelse och 3 ärenden ägde rum i EU-nämnden.

    – Vi har också tittat närmare på hur partiet använt sin vågmästarroll. Det har visat sig att Sverigedemokraterna vid 30 fall medverkat till att regeringen råkat ut för nederlag i riksdagen. Även om nederlagen numera inte märks lika mycket på grund av att regeringspartierna inte begär voteringar så fortsätter nederlagen i riksdagen för alliansregeringen.

    Den myten frodas nästan bara bland dumvänster, tillsammans med myterna om judar , bankirism och new world order t ex.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 20:30

    Dao skrev:Finns det någon länk till den aktuella undersökningen? Bara Björn Söders ord duger nog inte här, då han inte är känd för att vara den mest ärlige politikern i riksdagen! Smile

    och du tror inte att sd skulle inse att det vore för uppenbart att ljuga om deta, tror du inte att RUT skulle säga till om sd ljuger om en sådan undesökning, det är ju liksom alldeles för lätt att avslöja en uppenbar lögn i ett sådant fall, eller anser du at de är så korkade?

    Nej, jag tror att ljuger de så gör de det med sådant som inte lätt skulle kunna motbevisas....
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-01, 20:31

    Oerhört glädjande så verkar det som om SD har tänkt om i frågan om jobbskatteavdrag.

    Hurra!

    De är inte enbart ett rödgrönt fälleben längre.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 20:31

    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:så har det framkommit via riksdagens utredningstjänt hur sd röstat osv och detta tar död på myten om sd som alliansens stöd och nio av till röstyningar med alliansen

    http://avpixlat.info/2012/07/01/statistik-om-riksdagsvoteringar-och-vagmastarinflytande/#more-27216

    PÅ På en presskonferens i Visby presenterade partisekreterare Björn Söder ny statistik som partiet låtit Riksdagens utredningstjänst ta fram rörande partiets vågmästarinflytande samt rörande hur partiet agerat i riksdagens omröstningar.

    Björn Söder kommenterar:

    – Hänvisandet till hur Sverigedemokraterna ska ha röstat i riksdagens voteringar har varit ett ständigt återkommande inslag i den politiska debatten sedan hösten 2010. I ett politiskt klimat där man vill använda Sverigedemokraterna som ett slagträ är det ett tacksamt format att använda. De andra oppositionspartierna brukar man ofta hänvisa till att Sverigedemokraterna röstar med regeringen i nio av tio voteringar i riksdagen. Detta visar sig vara helt felaktigt.

    – Vi har låtit Riksdagens utredningstjänst, Rut, undersöka detta. Statistiken visar att vi i ungefär samma utsträckning som S och MP röstat på samma sätt som regeringen.

    Sverigedemokraterna har med hjälp av riksdagens utredningstjänst undersökt i hur många fall Sverigedemokraterna medverkat till att beslut som gått emot regeringen. Under riksdagsåret 2011/12 åkte regeringen på 30 nederlag varav 6 var efter votering. 6 ärenden handlade om KU:s granskningsberättelse och 3 ärenden ägde rum i EU-nämnden.

    – Vi har också tittat närmare på hur partiet använt sin vågmästarroll. Det har visat sig att Sverigedemokraterna vid 30 fall medverkat till att regeringen råkat ut för nederlag i riksdagen. Även om nederlagen numera inte märks lika mycket på grund av att regeringspartierna inte begär voteringar så fortsätter nederlagen i riksdagen för alliansregeringen.

    Den myten frodas nästan bara bland dumvänster, tillsammans med myterna om judar , bankirism och new world order t ex.

    nu har du nog inte läst riktigt, detta är något VÄNSTERN får blodstörtning för och absolut inte vill att ska vara sannning,,,,,'
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-01, 20:42

    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:så har det framkommit via riksdagens utredningstjänt hur sd röstat osv och detta tar död på myten om sd som alliansens stöd och nio av till röstyningar med alliansen

    http://avpixlat.info/2012/07/01/statistik-om-riksdagsvoteringar-och-vagmastarinflytande/#more-27216

    PÅ På en presskonferens i Visby presenterade partisekreterare Björn Söder ny statistik som partiet låtit Riksdagens utredningstjänst ta fram rörande partiets vågmästarinflytande samt rörande hur partiet agerat i riksdagens omröstningar.

    Björn Söder kommenterar:

    – Hänvisandet till hur Sverigedemokraterna ska ha röstat i riksdagens voteringar har varit ett ständigt återkommande inslag i den politiska debatten sedan hösten 2010. I ett politiskt klimat där man vill använda Sverigedemokraterna som ett slagträ är det ett tacksamt format att använda. De andra oppositionspartierna brukar man ofta hänvisa till att Sverigedemokraterna röstar med regeringen i nio av tio voteringar i riksdagen. Detta visar sig vara helt felaktigt.

    – Vi har låtit Riksdagens utredningstjänst, Rut, undersöka detta. Statistiken visar att vi i ungefär samma utsträckning som S och MP röstat på samma sätt som regeringen.

    Sverigedemokraterna har med hjälp av riksdagens utredningstjänst undersökt i hur många fall Sverigedemokraterna medverkat till att beslut som gått emot regeringen. Under riksdagsåret 2011/12 åkte regeringen på 30 nederlag varav 6 var efter votering. 6 ärenden handlade om KU:s granskningsberättelse och 3 ärenden ägde rum i EU-nämnden.

    – Vi har också tittat närmare på hur partiet använt sin vågmästarroll. Det har visat sig att Sverigedemokraterna vid 30 fall medverkat till att regeringen råkat ut för nederlag i riksdagen. Även om nederlagen numera inte märks lika mycket på grund av att regeringspartierna inte begär voteringar så fortsätter nederlagen i riksdagen för alliansregeringen.

    Den myten frodas nästan bara bland dumvänster, tillsammans med myterna om judar , bankirism och new world order t ex.

    nu har du nog inte läst riktigt, detta är något VÄNSTERN får blodstörtning för och absolut inte vill att ska vara sannning,,,,,'

    Du missförstod, jag sa att myten om att SD röstar med alliansen i de viktiga frågorna är en myt som bara existerar bland dumvänstern, inte minst på detta forum.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sniperace 2012-07-01, 20:42

    lazy skrev:S röstade emot sig själva för att slippa stöd från SD
    "Så sent som i morse fanns en gemensam text som Socialdemokraterna var beredda att stödja."

    När utrikesutskottet på torsdagen skulle fatta beslut om hur Sverige ska agera i EU vad gäller Västsaharas självständighet var det slagläge för oppositionen. Socialdemokraternas förslag om att Sverige ska verka för ett erkännande av Västsahara hade stöd av samtliga oppositionspartier, inklusive Sverigedemokraterna.

    Men rädslan för att kopplas samman med de SD tycks ha blivit för mycket. I sista stund ändrade sig Socialdemokraterna och gick emot sitt eget beslut.


    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/684873-s-rostade-emot-sig-sjalva-for-att-slippa-stod-fran-sd

    Absurdistan? silent

    JA, detta är den traditionella delen i politik, det kvittar hur mycket man än önskar få infört något, skulle motparten föreslå detta ska man enligt detta rösta ner det. och sådant ser jag som vääääldigt ful politik....

    Sponsored content


    om sd,s vågmästarroll Empty Sv: om sd,s vågmästarroll

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 16:46