Thetaxpayer skrev:berralarzon skrev:Secrist skrev:berralarzon skrev:Secrist skrev:berralarzon skrev:Secrist skrev:Redvictory skrev:Thetaxpayer skrev:berralarzon skrev:Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:Regndrottning skrev:
Kungen står redan över lagen.
Ja! (nu vänder vi blad) (näe näe jag troor faktiskt inte det)
Det är bara att gilla läget din bittre avundsjuka stackare.
Icke! eftersom jag betalar dennes bidrag!
Nähe, vad skall du göra åt det då? Gnälla som den bittra avundsjuka stackare du är?
Handlar ju för f-n inte om avundsjuka, det handlar om uppfostran.
//Niklas
Inte då.
Hela högerpatrasket skulle behöva läxas upp ordentligt! de är bortskämda och egoistiska typer som bara vill ha och aldrig bidra själva!
Tidigare riksdagspolitiker som idag lever enbart på bidrag..... Vinnare? Vänsterpartister!
Och dom når inte på långa vägar upp till kostnaden vad kungahuset plundrar oss ärliga skattebetalare på.. 1 blir inte mer rätt än två..
//Niklas
Vad kostar kungahuset? De beräkningar som är gjorda visar på en rejäl nettovinst.
Någonstans runt 150 miljoner i socialbidrag men dom behöver inte redovisa vart ca 60 miljoner tar vägen hoppsan aktieportföljden växer..
Och om du nu vill focusförskjuta så plocka får du väl redovisa exakta siffror..
//Niklas
Det jag vet är att av det totala anlaget till slottstaten och hovstaten så går en stor del till att sköta de olika slotten med tillhörande inventarier, representation, resor, fordon, anställda etc. Majoriteten av dessa kostnader hade du haft i vilket fall.
Och det motsa jag inte alls utan var i helvete ska DÅ 60,000000 kronor delad med 365 dagar förbrukas utan insynför?
//Niklas
Det är väl ingen som ifrågarsätter vad du gör med ditt bidrag. Så varför gnäller du över hur de använder sitt Apanage?
Jo för att varenda utsatt som söker bidrag ska redovisa på öret vart pengnar går, du har inte varit i fikarum på en arbetsplats hörs det!
//Niklas