Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Dao
Sniperace
Infra
7 posters

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Infra 2012-06-25, 19:40



    I går anklagade SEEL föräldrarna till en försvunnen flicka för hedersmord.
    Nu har den svenska tösen kommit tillrätta, välbehållen.


    http://www.expressen.se/kvp/12-ariga-flickan-hittad-i-ronneby/
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-25, 19:44

    det var väl bra tycker jag
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Infra 2012-06-25, 21:26

    Sniperace skrev:det var väl bra tycker jag

    WORD!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Infra 2012-06-25, 22:22

    Sniperace skrev:det var väl bra tycker jag

    Vilket var bra sa du, förresten: att hon kom tillbaka
    eller att SEEL anklagade familjen för hedersmord?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Sniperace 2012-06-25, 22:25

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:det var väl bra tycker jag

    Vilket var bra sa du, förresten: att hon kom tillbaka
    eller att SEEL anklagade familjen för hedersmord?

    Självfallet att hon kom hem oskadd......
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Dao 2012-06-25, 22:26

    Få se om Seel kan erkänna att h*n hade fel...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Var anklagade jag

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-26, 00:30

    Infra skrev:

    I går anklagade SEEL föräldrarna till en försvunnen flicka för hedersmord.
    Nu har den svenska tösen kommit tillrätta, välbehållen.


    http://www.expressen.se/kvp/12-ariga-flickan-hittad-i-ronneby/

    Jag sa hon har VÄL pussat fel pojke VÄÄÄÄÄÄÄÄL!!!

    Jag antog, inte anklagade, gud vad du går igång för att så inte var fallet, det visar ju att jag oftast har rätt Very Happy

    Pucko
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Dao 2012-06-26, 00:31

    Nope... H*n kunde inte...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Ehhh

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-26, 00:35

    Dao skrev:Nope... H*n kunde inte...

    kunde vad, jag antog, inte anklaga. Vad är det jag skall kunna enligt dig?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Infra 2012-06-26, 06:19

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Nope... H*n kunde inte...

    kunde vad, jag antog, inte anklaga. Vad är det jag skall kunna enligt dig?
    Du kunde inte erkänna din skuld trots att du startade en hel tråd om saken. Du kunde heller inte erkänna att du hade fel. tongue
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-26, 08:07

    Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Nope... H*n kunde inte...

    kunde vad, jag antog, inte anklaga. Vad är det jag skall kunna enligt dig?
    Du kunde inte erkänna din skuld trots att du startade en hel tråd om saken. Du kunde heller inte erkänna att du hade fel. tongue

    Det skulle ju i sånna fall innebära att det fanns nån form av mänsklighet i karln ......
    but I'm not surpriced !
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Men jag har ju inte fel i det du påstår

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-26, 08:18

    Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Nope... H*n kunde inte...

    kunde vad, jag antog, inte anklaga. Vad är det jag skall kunna enligt dig?
    Du kunde inte erkänna din skuld trots att du startade en hel tråd om saken. Du kunde heller inte erkänna att du hade fel. tongue

    Jag antog, och där hade jag fel, men jag anklaga inte. Som sagt, du är så glad att fallet inte var ett allt mer vanligt hedersfall så du går i taket, vilket innebär att även du anser det vanligare & vanligare med tragiska hedersmord etc.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-26, 09:04

    Sossar ee lata skrev:

    Jag antog, och där hade jag fel,

    Lät bli att anta i sådana frågor då .... och sluta LETA fel enkom hos invandrare !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Dao 2012-06-26, 09:33

    Sossar ee lata skrev:
    Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Nope... H*n kunde inte...

    kunde vad, jag antog, inte anklaga. Vad är det jag skall kunna enligt dig?
    Du kunde inte erkänna din skuld trots att du startade en hel tråd om saken. Du kunde heller inte erkänna att du hade fel. tongue

    Jag antog, och där hade jag fel, men jag anklaga inte. Som sagt, du är så glad att fallet inte var ett allt mer vanligt hedersfall så du går i taket, vilket innebär att även du anser det vanligare & vanligare med tragiska hedersmord etc.

    Då ANTAR jag att hissen går enda upp på dig...

    Vad menar du med att det blir "vanligare och vanligare" med hedersmord??? Jag känner till fyra fall i Sverige, rakt av. Hur kan det visa att det blivit "vanligare"?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-26, 23:58

    Dao skrev:Vad menar du med att det blir "vanligare och vanligare" med hedersmord??? Jag känner till fyra fall i Sverige, rakt av. Hur kan det visa att det blivit "vanligare"?
    Det beror väl på hur "vanligt" det var tidigare? Cool

    Polisens expert på hedersrelaterat våld, Kikkis Åhre Älgamo, har uppskattat att det begås 1-3 hedersmord om året i Sverige.

    Ett antal förundersökningar har inletts i Sverige med misstankar om hedersrelaterade mord med följande gemensamma scenario: En ung kvinna inom en kultur där hedersmord förekommer påstås ha begått självmord eller råkat ut för en olycka, till exempel genom fall från en balkong. Förundersökningarna har dock lagts ner då brott inte har kunnat styrkas. De fällande domarna i hedersmordmål har oftast byggt på ett vittnesmål. Om ingen velat vittna har det varit svårt att bevisa något. Balkongflickor förekommer som beteckning på dessa offer. Sveriges Radios Kaliber och Front har rapporterat att fenomenet blivit vanligare i Sverige de senaste åren och att tio av femton stödverksamheter berättade att de varit i kontakt med flickor som uppmanats av sina föräldrar att ta sina liv. Fem av verksamheterna hade ofta hört talas om förtäckta mord.


    Hur långt hissen går för Kalibers redaktion förtäljer dock inte historien. Wink

    Självmord bland kvinnor i åldrarna 16-24 år med pakistansk, indisk eller bangladeshisk bakgrund är tre gånger vanligare än för åldersgruppen i övrigt
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Dao 2012-06-27, 01:37

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Vad menar du med att det blir "vanligare och vanligare" med hedersmord??? Jag känner till fyra fall i Sverige, rakt av. Hur kan det visa att det blivit "vanligare"?
    Det beror väl på hur "vanligt" det var tidigare? Cool

    Polisens expert på hedersrelaterat våld, Kikkis Åhre Älgamo, har uppskattat att det begås 1-3 hedersmord om året i Sverige.

    Ett antal förundersökningar har inletts i Sverige med misstankar om hedersrelaterade mord med följande gemensamma scenario: En ung kvinna inom en kultur där hedersmord förekommer påstås ha begått självmord eller råkat ut för en olycka, till exempel genom fall från en balkong. Förundersökningarna har dock lagts ner då brott inte har kunnat styrkas. De fällande domarna i hedersmordmål har oftast byggt på ett vittnesmål. Om ingen velat vittna har det varit svårt att bevisa något. Balkongflickor förekommer som beteckning på dessa offer. Sveriges Radios Kaliber och Front har rapporterat att fenomenet blivit vanligare i Sverige de senaste åren och att tio av femton stödverksamheter berättade att de varit i kontakt med flickor som uppmanats av sina föräldrar att ta sina liv. Fem av verksamheterna hade ofta hört talas om förtäckta mord.


    Hur långt hissen går för Kalibers redaktion förtäljer dock inte historien. Wink

    Självmord bland kvinnor i åldrarna 16-24 år med pakistansk, indisk eller bangladeshisk bakgrund är tre gånger vanligare än för åldersgruppen i övrigt

    Fortfarande alltså som jag skrev. Fyra kända fall i Sverige. Det du tar upp är misstankar.

    Men givetvis är det ett problem med hedersrelaterat våld också!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-27, 09:51

    Dao skrev:Fortfarande alltså som jag skrev. Fyra kända fall i Sverige. Det du tar upp är misstankar.
    Sedan 1994 har domar i sex fall av hedersmord utfärdats i Sverige (antalet verkliga fall kan dock vara större). Under perioden 1990-2006 har totalt 108 fall av dödligt våld inom familjen inträffat
    Inga jättesiffror direkt, men 4 stämde inte. Wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-27, 10:03

    Den stackars kvinnan som fick sina läppar bortskurna och uppätna, det brottet räknas in som hedersrelaterat. Hade en svensk man gjort samma sak hade det räknats som grov misshandel.....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty jaha

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-27, 10:07

    RedCloud skrev:Den stackars kvinnan som fick sina läppar bortskurna och uppätna, det brottet räknas in som hedersrelaterat. Hade en svensk man gjort samma sak hade det räknats som grov misshandel.....

    Det missade jag, var det också en invandrar herre som gjorde? det var som sjutton!!!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Infra 2012-06-27, 11:22



    Du anklagade indirekt familjen för att ha mördat sin dotter.

    Det var fel gjort av dig! Nu ber du offentligt familjen om
    ursäkt och sitter inte och slingrar dig, inte.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Men hallå

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-27, 11:50

    Infra skrev:

    Du anklagade indirekt familjen för att ha mördat sin dotter.

    Det var fel gjort av dig! Nu ber du offentligt familjen om
    ursäkt och sitter inte och slingrar dig, inte.

    Var skrev jag det????? Du är ju så dum så klockorna stannar, du ser ju vad du vill se, eller är det så att det var DU som trodde det låg till så!!??
    Jag hade en aning om att det kanske var så att pappan var arg för att dottern umgicks med svenskar, och därav hade hon rymt!!!
    Om du läst artikeln så stod det redan då att polisen inte trodde brott låg bakom. missade du det lille vän?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  RedCloud 2012-06-27, 12:28


    Var skrev jag det????? Du är ju så dum så klockorna stannar, du ser ju vad du vill se, eller är det så att det var DU som trodde det låg till så!!??
    Jag hade en aning om att det kanske var så att pappan var arg för att dottern umgicks med svenskar, och därav hade hon rymt!!!
    Om du läst artikeln så stod det redan då att polisen inte trodde brott låg bakom.

    avd för undanflykter

    missade du det lille vän?

    Du HAR inga vänner, ingen står ut med en rasist som du.....

    Sponsored content


    De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka. Empty Sv: De föräldrar som SEELanklagade för muslimskt hedersmord i går har fått tillbaks sin flicka.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:01