F.I.S.T 2012-06-26, 11:29
Ja mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Enligt det material som presenterats för mig i frågan, har vänsterpartiet inte gjort sig skyldig till något annat än att motsäga sig hennes åsikter i just den frågan....
Är det osolidariskt ??... eller är det bara en demokratisk rättighet ?
Till att börja med måste man ju kritisera att man använder ett "diskussionsforum" som källa för sina invandrarfientliga tankar/felaktiga propaganda gentemot vänsterpartiet.
Newsmill är en svensk webbplats för "nyhetskommentarer och debatt"[1] som öppnades för allmänheten 3 september 20
Hotet mot kvinnan är inte utfört från vänsterpartiet, till att börja med. Och vad jag kan utläsa av artiklarna så har väl inte vänsterpartiet uteslutit henne på något sätt.... om de har det, så tycker jag det är fel handlat, men jag har inte läst något sådant här.
Sedan är det mycket viktigt att definiera ordet "islamism" begreppet tycks inkludera allt från att man är en politisk självmordsbombare.... allt enligt forumhögerns definition på ordet..... till att denna Holmertz uppfattning, att det upprörande och "islamistiska" skulle vara att de tvättar av sina bönemattor om det kommit in en av "personalens" hundar i lokalen.
Det senare exemplet är ett exempel som visar på hur främlingsfientlighet uppstår, nämligen genom ogrundad rädsla för det okända ....'
På vilket sätt skulle det vara ett hot eller något negativt om någon rengör sina mattor ??????
Det är dags att belysa språket och begreppen nu....
Det finns många exempel på hur forumhöger på AC, anser det vara terrorism om en person spränger sig till döds och tar andra med sig i handlingen, medan de anser att det inte är terrorism om USA begår krigsbrott och skjuter civila....
Vari ligger skillnaden ?
Terrorism är ett sådant ord som behöver belysas, och synas hur det används. Likaså Islamism !
När man anser det vara islamism att tvätta sina mattor eller bära burka.... och samtidigt används ordet flitigt för att beskriva brottshandlingar ... men enkom om det är en politisk aktiv muslimsk våldsverkare...'
Detta medvetna och slarviga sätt att förändra ords betydelse bidrar både till att förgifta språket i sin iver till propaganda, men även till att i högsta grad spä på rasism och främlingsfientlighet !
Så här ser jag det en organisation som skapar självmordsbombare är en brottslig organisation och skall behandlas som en sådan, och ingenting annat som spär på fördomar om religioner och folkslag i övrigt.
Likaväl som när en stats agerande inkluderar mördande av civila, och fängslande av människor som inte får en rättegång, då skall det ses som en brottslig handling av staten, och individerna som är inblandade i tex mördandet av civila ... och det skall vara brottsligt även om det råkar vara västvärdens största ekonomi...
Red ut begreppen en gång för alla i sanningens namn !
Och straffa individer för brottslig verksamhet, inte hela religioner.
Och straffa stater för brottslig verksamhet... inte dess folk !