ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Skämt åsido, pensionerna är väl en.
ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Dao skrev:Secrist skrev:Men siffran får ju en helt annan betydelse om tex sossarna bara ligger snäppet under, eller hur?
Nej, inte utifrån den kommentaren jag svarade på, den som hävdade att SD stödjer V väldigt mycket. Då skulle ju det inte vara ett faktum att SD röstar som arrogansen i stort.
Men jag är glad att du åtminstone erkänt DET, i varje fall!
Infra skrev:Jag hugger till med EU-avgiften, 30 miljarder per år så att Europas frälse kan hålla sig välnärda och penningstinna.ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Och sossarna röstar med alliansen i typ 75% av fallen. Är de också SD:are?
Sååå ofta är det dock inte! Men varför skulle det göra någon till sd:are? Är du full?
Jo det är det. Kolla själv.
Oavsett om det stämmer eller inte, så bortförklarar inte detta det faktumet att SD till MINST 90% röstar enlig alliansen!
Dåligt försök till fokusförsjutning.... igen...
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Men siffran får ju en helt annan betydelse om tex sossarna bara ligger snäppet under, eller hur?
Nej, inte utifrån den kommentaren jag svarade på, den som hävdade att SD stödjer V väldigt mycket. Då skulle ju det inte vara ett faktum att SD röstar som arrogansen i stort.
Men jag är glad att du åtminstone erkänt DET, i varje fall!
Förvanska inte det jag skrev. Jag sade att "SD och V har stått på samma sida vid ett flertal tillfällen".
ericTheDog skrev:Men det stämmer inte. Nice try though. Läs på vad siffrorna står för.
Förklara gärna.ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Japp, pensionsbluffen finns med på min topp-4-lista över de största blåsningarna svenska folket är utsatta för. Helt utan debatt.
Dao skrev:http://expo.se/2011/sd-rostar-med-alliansen_3590.html
OK då - "Av de totalt 133 huvudvoteringar som hållits har Sverigedemokraterna vid 91 tillfällen, 68,4 procent, röstat på samma sätt som de fyra borgerliga regeringspartierna. Av dessa 91 voteringar röstade även vid 38 tillfällen ett eller flera partier från det rödgröna blocket med regeringen."
Men det förändrar inte faktum!
"Vid åtta av de 133 huvudvoteringarna röstade Sverigedemokraterna på samma sätt som något av de rödgröna partierna."
formsvackan skrev:Förklara gärna.ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Japp, pensionsbluffen finns med på min topp-4-lista över de största blåsningarna svenska folket är utsatta för. Helt utan debatt.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Men det stämmer inte. Nice try though. Läs på vad siffrorna står för.
Det är ett välkänt faktum. Arrogansen kan inte styra landet utan SD.
Dao skrev:Här är lite andra siffror:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12824245.ab
"I direkt blockskiljande voteringar, där SD haft vågmästarroll, har man röstat med regeringen i 94 procent av fallen. Alltså mer än nio av tio."
"Reinfeldt kan sitta kvar som statsminister tack vare Sverigedemokraterna."
ericTheDog skrev:Matte för vänstermuppar finns det en tråd som heter.68,4% är inte samma som 90%, förstår du.
Thetaxpayer skrev:Hur tänkte du nu då?
Den enda gången Sds röster betyder något är ju när de röstar med oppositionen och mot Alliansen.
Man kan ju lika gärna säga att Alliansen kan inte styra landet utan sossarna.
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Hur tänkte du nu då?
Den enda gången Sds röster betyder något är ju när de röstar med oppositionen och mot Alliansen.
Man kan ju lika gärna säga att Alliansen kan inte styra landet utan sossarna.
Här vänder du på resonemanget igen, märker jag...
Nåja...
Regerar man i minoritet, så MÅSTE man ta hjälp av andra, eller åtminstone hoppas att de andra inte har en gemensamhet. Eftersom de rödgröna har nästan inget gemensamt med sd, så kan arrogansen alltså fortsätta regera i lugn och ro, oavsett att sd röstar med dem.
Alltså slutsatts: Utan sd skulle arrogansen inte kunnat regera!
Sniperace skrev:Jamen vad skönt med demokrati eller hur?
Thetaxpayer skrev:Vad händer om SD lägger ner sina röster?
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Vad händer om SD lägger ner sina röster?
Det beror på vad andra partier gör!
Thetaxpayer skrev:Nej, Fel igen.
Då får Alliansen genom sitt förslag. Alltså behöver inte Alliansen SD men skall oppositionen få igenom något förslag så behöver de SD.
Alltså behöver inte Alliansen Sd mer än de behöver V.
Då får Alliansen genom sitt förslag. Alltså behöver inte Alliansen SD men skall oppositionen få igenom något förslag så behöver de SD.
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Nej, Fel igen.
Ja, det var ju också ett resonemang. Om inte sd lägger ner sin röst så kan arrogansen styra själva - och är därmed inte beroende av sd!
Du hör väl själv att det är lite...?
RedCloud skrev:Då får Alliansen genom sitt förslag. Alltså behöver inte Alliansen SD men skall oppositionen få igenom något förslag så behöver de SD.
Varför är forumhögern så rädda för att erkänna att minoritetsregeringen Reinfeldt är beroende av SD ?