Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
F.I.S.T
Secrist
berralarzon
SiP
Thetaxpayer
Infra
lazy
R.O.F.L
RedCloud
Redvictory
Regndrottning
15 posters

På onsdag.....

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

På onsdag..... - Sida 4 Empty Sv: På onsdag.....

Inlägg  Regndrottning 2012-06-05, 16:04

Slöseri på en ledig dag...

På midsommar är de flesta lediga eller bara har halv dag.

Tar vi bort en annan helgdag för att göra midsommar till nationaldag förlorar vi en extra ledighetsdag.

Nationaldagen har jag inga känslor för. Det är för nytt, för innehållslös, (ännu), för att vi skall ha någonting att fira. Därav min inledningsfråga.... Men, jag firar gärna nationaldagen. Jag skulle önska vi svenskar hade sedvänjor kring nationaldagen. Eller åtminstone en orsak att fira....

Första maj har dock en historia och ett syfte. Oavsett vad man personligen tycker om den dagen så finns det innehåll i 1 Maj. Desutom så är den dagen erkänd världen över. 1 Maj är internationell. Passar bra i dessa globaliseringstider, inte sant?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-05, 18:15

Regndrottning skrev:

Tar vi bort en annan helgdag för att göra midsommar till nationaldag förlorar vi en extra ledighetsdag.

Nationaldagen har jag inga känslor för. Det är för nytt, för innehållslös, (ännu), för att vi skall ha någonting att fira. Därav min inledningsfråga.... Men, jag firar gärna nationaldagen. Jag skulle önska vi svenskar hade sedvänjor kring nationaldagen. Eller åtminstone en orsak att fira....

Första maj har dock en historia och ett syfte. Oavsett vad man personligen tycker om den dagen så finns det innehåll i 1 Maj. Desutom så är den dagen erkänd världen över. 1 Maj är internationell. Passar bra i dessa globaliseringstider, inte sant?

Jag tror att många känner som du skrev i början, att det handlar om förlorad ledig dag. Jag försökte förklara det för en viss herre nyligt.... intresset för Jul har att göra med ledighet, och köphysteri, och nationaldagen ledighet, vi har ingen tradition där som sagt var, och därmed blir det krystat när vi får en specifik dag att fira nåt vi inte känner glädje över.... vi har ingen frigörelse att fira som Norge, ingen självständighetsförklaring som USA. Men dom som gillar att vara lediga och viftas med flaggor får väl göra det då, och de som gillar att skuldsätta sig till Jul för julklappar och frosseri i mat, får gärna göra som de vill.... men det är inte stolthet över Sverige, eller tro på Jesus som är motivationen, det är ledighet och köpfrossa
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-06-05, 18:31

F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:

Jag tror att många känner som du skrev i början, att det handlar om förlorad ledig dag. Jag försökte förklara det för en viss herre nyligt.... intresset för Jul har att göra med ledighet, och köphysteri, och nationaldagen ledighet, vi har ingen tradition där som sagt var, och därmed blir det krystat när vi får en specifik dag att fira nåt vi inte känner glädje över.... vi har ingen frigörelse att fira som Norge, ingen självständighetsförklaring som USA. Men dom som gillar att vara lediga och viftas med flaggor får väl göra det då, och de som gillar att skuldsätta sig till Jul för julklappar och frosseri i mat, får gärna göra som de vill.... men det är inte stolthet över Sverige, eller tro på Jesus som är motivationen, det är ledighet och köpfrossa

Jag firar varje ledig tid och är tacksam för varje dag jag får leva! blir jag svårt sjuk igen vill jag dö snabbt och inte plågas av FK och dagens ovärdiga sätt att behandla sjuka!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-06-06, 02:30

Jag skulle önska vi svenskar hade sedvänjor kring nationaldagen. Eller åtminstone en orsak att fira....
    Jo det vore onekligen trevligt. Kanske är det som SIP säger att vi måste återerövra både nationaldag och
    svenska flaggan från de politiskt nationella. Jag håller med dig. Men det kan vara ett vanskligt projekt
    då man antagligen skulle bli
    missförstådd till att börja med.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-06, 07:46

Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:

Jag firar varje ledig tid och är tacksam för varje dag jag får leva! blir jag svårt sjuk igen vill jag dö snabbt och inte plågas av FK och dagens ovärdiga sätt att behandla sjuka!

Var försiktig med vad du önskar dig. Det kan slå in.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-06-06, 09:11

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

Samma hat dag ut och dag in, detta hat mot min ringa person äter sakta upp dig inifrån fistarn.

Spelar liksom ingen roll om du menade alla medborgare eller femtio, att du inte fattar något så elementärt som liknelser förvånar föga, dock kan du på sin höjd göra dig till talesman för de övriga puckona som i sin dumhet ser Sverige och svenska fanan som en symbol för nazismen.

Att du i din infantilt anser att den svenska nationaldagen är rasistisk och nazistisk råder ingen tvekan om, men sen är ju ditt intellekt att jämnställa med en överkörd grävling som legat i solen en månad...

Skulle en neutral människa gå in och läsa dina inlägg, så skulle denne förmodligen häpna över hur arg, nedvärderande, och hatisk du är.... men det förekommer inget hatiskt från mig till dig "Sossen" ! Cool
    Jag är bara mest road över att du påstår dig vara sosse, och att du gång på gång förvränger, flyttar fokus, hittar på och ljuger om vad jag skriver och tycker. Rolling Eyes

Du skriver tex att det inte råder nån tvekan om att jag tycker nationaldagen är rasistisk/nazistisk .... hur vore det om du för en enda gångs skull kunde leda dina påståenden i bevis ?! ... det vore rätt uppfriskande faktiskt. Jag har nämligen aldrig någonsin ens antytt detta du påstår....

Och när du påstår att jag utnämner mig till talesman för 9 miljoner svenskar, kallar du detta för "liknelse" .... jag blir mer och mer orolig över dig SIP.... finns det ingen psykologisk hjälp du kan få, för det ter sig som du behöver det, när jag läser hur mycket energi du lägger ner på att hitta på meningar som:
    "men sen är ju ditt intellekt att jämnställa med en överkörd grävling som legat i solen en månad.." Rolling Eyes

Man ser nästan venen i pannan på dig som är sprängfylld när du inte kan förmå mig att tycka som dig, men du förstår lilla bubben, att det du sitter och tycker här, det har lika mycket underlag som en statistisk undersökning utan deltagare, noll och inget alltså.

Att du anser att "Svensken i allmänhet bryr sig varken om den svenska flaggan den 6:e Juni, eller Jesus den 24:e dec, det är ledigheten som hägrar, de skulle kunna fira Linné oxå, bara man var ledig" och därefter spä på med "jag djärvt påstår att en majoritet av svenskarna inte lägger speciellt mycket hjärta och ursprung i varken nationaldagen eller det kristna i julfirandet"Detta utan att kunna länka till eller underbygga med fakta, enbart för att du ser rasism och nazism i alla svenska fanor så är det inte därför dessa hissa på nationaldagen, det är för att det finns dom som är stolta över det här landet och gärna visar detta, att sen du och dina liksinnade stollar anser att det inte är värt att vara stolt över Sverige, det är väl ingen nyhet, hos er är det avunden och missunsamheten som bränner i bröstet...

Och b.t.w. Jag ändrar mig, grävlingen har nog lite högre IQ än dig i alla fall...

Ha ha ha ... du är makalös, märker du inte hur hatisk du blivit,m du använder kontinuerligt samma typ av vokabulär som KTR, Alerten, och Redmentalcase .... och närmar dig med stortsteg Thors.... Cool ....

Återigen, så har jag inga problem med att andra firar nationaldagen med att vifta en flagga, eller vad de nu gör, folk får göra som de vill på den punkten för min del, och det gör folk ..... dvs som de vill. Jag hävdar att svensken i allmänhet inte är speciellt intresserad av denna dag,ur en nationalistisk synvinkel, och gör det med fog, det ser knappast ut i Sverige den 6:e Juni, som i Norge den 17:e maj va ?..... Och om du påstår att svensken i allmänhet dessutom firar jul till minne av Kristi födelse, så gör du dig dummare än du faktiskt är.

Jag hittade tyvärr ingen direkt statistik, men googlade på "Svenska nationaldagen intresse" och fann en majoritet av länkarna vara av kategorin, "måttligt intresse", "svalt intresse" "ljummet intresse"

I den länk som hade rubriken "stigande intresse för nationaldagen" säger Ulrika Persson Fischier som är antropolog på Uppsala universitet: I takt med att religiösa högtider – och även den politiska dagen första maj – tappar status behöver vi nämligen något annat att samlas kring.

Vilket oxå är min poäng, jag beskriver en verklighet du inte vill veta av, varför blir du så upprörd över att intresset för nationaldagen är svalt, ljummet, och måttligt ?

Och än en gång förvränger "sossen" fakta i brist på respekt, i brist på argument, i brist på förmåga att diskutera, i brist på verklighetsuppfattning.... när "Sossen" påstår att jag säger "enbart för att du ser rasism och nazism i alla svenska fanor", vilket naturligtvis i vanlig ordning är en lögn från "sossen"'

Sen till ditt makabra påstående på slutet av ditt anförande, där du påstår att jag inte skulle vara stolt över Sverige, det är oxå en lögn. Däremot minskar den stoltheten till en viss grad med åren när rasismen ökar, SD vinner mark, regeringen Alliansen spottar på sjuka och gamla i förmån för rikas, och medelinkomsttagares skattesänkningar... det stämmer att stoltheten falnar en aning på grund av att det bor fler egoister här nu, än det gjorde på 1900-talet. I ett tv-program om Ungern, och Sovjets invasion där, revolutionen 56 osv ... talade en kvinna om hur väl mottagna de blev då, alla var vänliga, ... och hon tillade, "så är det inte nu längre, och det är synd".... så JA det finns smolk i bägaren.

Din liknelsen med grävlingen säger fö ingenting om mig, men massor av den som yttrade den mister "sosse" Very Happy

LoL, Du fattar fortfaranda inte varför du får såna svar va, som man bemöter andra osv osv, så länge du kör med ditt rassekort och kallar andra nazister när du inser att debatten är körd, så kommer jag sätta diverse olika epitet på dig "grävlingen".

Men det är ju ett beteende som är genomgående för herrar RC, RV och fistarn, bara att titta hur RC skriver till Lazy i en tråd här, hela tiden anklaga henne för att vara rasist enbart för att debatten är förlorad för honom, eller att hela djävla tiden påskinna att Secrist röstar på SD, så djävla tröttsamt när det enda argumentet ni har är rasist och nazist, lär er för fan att debattera UTAN att ta till dessa enligt er det ultimata personangreppet så kanske ni får trevligare svar, men det har väl aldrig föresvävat er att det kan ju vara ert egna djävla fel att ni får skit skrivet till er..
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-06, 09:41

hela tiden anklaga henne för att vara rasist enbart för att debatten är förlorad för honom

Det går inte att förlora mot någon som påstår att Israels mur inte är en mur.
    Lazy har öppet och i fördolda ordalag mycket ofta visat sitt förakt och sin avsky mot allt som är muslimskt. Så försök inte ens försvara fröken-jag-är-inte-rasist-men-Lazy.

eller att hela djävla tiden påskinna att Secrist röstar på SD

Att han likaledes försöker få mig till KP röstare blunder du så praktiskt för....

Det FINNS rasistiska tendenser på det här forumet, varför skulle vi inte få kalla det vi dess rätta namn ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-06-06, 10:09

Dagen till ära..... Wink
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-06-06, 10:11

RedCloud skrev:
    Att han (secrist) likaledes försöker få mig till KP röstare blunder du så praktiskt för....

Det FINNS rasistiska tendenser på det här forumet, varför skulle vi inte få kalla det vi dess rätta namn ?

Men herrejävlar kp-rc är ju svar på ditt fjantande om sd-secrist och JA det var du som började vilket du ALLTID gör! Mad Evil or Very Mad

Lägg vidare undan rasistkortet annars får du röttkort som svar det vill säga kommunistmupp! clown
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-06, 10:16

Secrist skrev:

Läs innan du kommenterar Secrist....det RV säger, om än med ett politisk statement inbakat, är att han i likhet vill vara frisk så länge han lever. Den som inte varit svårt sjuk förstår inte vad RV pratar om...... uppenbarligen.

Och NEJ .... det är inte ett värdigt sätt på vilket Alliansen behandlar sjuka, och gjort om försäkringssystemet
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-06, 10:19

redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Att han (secrist) likaledes försöker få mig till KP röstare blunder du så praktiskt för....

Men herrejävlar kp-rc är ju svar på ditt fjantande om sd-secrist och JA det var du som började vilket du ALLTID gör! Mad Evil or Very Mad

Lägg vidare undan rasistkortet annars får du röttkort som svar det vill säga kommunistmupp! clown

På onsdag..... - Sida 4 Image1ix

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-06, 10:24

Regndrottning skrev:
    Dagen till ära..... Wink

Schysst. Det och en bakelse är väl vad trditioner vi har?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2012-06-06, 10:27

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

extremistarsle!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-06, 10:35

redalert skrev:

extremistarsle!

På onsdag..... - Sida 4 Extremister

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-06-06, 10:46

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

På onsdag..... - Sida 4 Skrikrasist
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-06, 11:03

SiP skrev:
    LoL, Du fattar fortfaranda inte varför du får såna svar va,

Jo då jag förstår, rasister vill vara rasister ifred, och inte bli motsagda

SiP skrev:som man bemöter andra osv osv, så länge du kör med ditt rassekort och kallar andra nazister när du inser att debatten är körd, så kommer jag sätta diverse olika epitet på dig "grävlingen".

Jag har förstått att du inte ser skillnad på politiska benämningar baserade på ERA uttalanden från min sida, och å andra sidan från din borgerliga sida, barnsliga okvädningsord.. Cool
    ... det är inget nytt, du har blivit inspirerad av dina blå bröder!

SiP skrev:eller att hela djävla tiden påskinna att Secrist röstar på SD, så djävla tröttsamt när det enda argumentet ni har är rasist och nazist,
    lär er för fan att debattera UTAN att ta till dessa enligt er det ultimata personangreppet så kanske ni får trevligare svar, men det har väl aldrig föresvävat er att det kan ju vara ert egna djävla fel att ni får skit skrivet till er..

Jag har gett Secrist ett antal frågor att svara på, direkt tagna ur SDs program, och han tycktes hålla med om SDs åsikter i stort....
    .... det är inget personangrepp ! .... han VÄLJER att ha de åsikter han har, och de stämmer överens med SDs partiprogram

Och sedan, nej det är inte "vårt eget jävla fel" vad du behagar yttra dig om och på vilket sätt du uttrycker dig och övrig forumhöger... det torde väl vara ert ansvar.... men det följer förvisso övrig allianspolitik, på det sätt ni "debatterar" "vi i alliansen är inte ansvariga för något hemskt som hänt de senaste 6 åren"

Jag kommer aldrig att sluta kalla rasister för rasister !!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-06, 11:08

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Läs innan du kommenterar Secrist....det RV säger, om än med ett politisk statement inbakat, är att han i likhet vill vara frisk så länge han lever. Den som inte varit svårt sjuk förstår inte vad RV pratar om...... uppenbarligen.

Och NEJ .... det är inte ett värdigt sätt på vilket Alliansen behandlar sjuka, och gjort om försäkringssystemet

Jag har personer i min närhet som är långtidssjukskrivna i cancer. Ingen av de har haft några problem med FK. Jag har till och med frågat dem.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-06, 11:09

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    LoL, Du fattar fortfaranda inte varför du får såna svar va,

Jo då jag förstår, rasister vill vara rasister ifred, och inte bli motsagda

SiP skrev:som man bemöter andra osv osv, så länge du kör med ditt rassekort och kallar andra nazister när du inser att debatten är körd, så kommer jag sätta diverse olika epitet på dig "grävlingen".

Jag har förstått att du inte ser skillnad på politiska benämningar baserade på ERA uttalanden från min sida, och å andra sidan från din borgerliga sida, barnsliga okvädningsord.. Cool
    ... det är inget nytt, du har blivit inspirerad av dina blå bröder!

SiP skrev:eller att hela djävla tiden påskinna att Secrist röstar på SD, så djävla tröttsamt när det enda argumentet ni har är rasist och nazist,
    lär er för fan att debattera UTAN att ta till dessa enligt er det ultimata personangreppet så kanske ni får trevligare svar, men det har väl aldrig föresvävat er att det kan ju vara ert egna djävla fel att ni får skit skrivet till er..

Jag har gett Secrist ett antal frågor att svara på, direkt tagna ur SDs program, och han tycktes hålla med om SDs åsikter i stort....
    .... det är inget personangrepp ! .... han VÄLJER att ha de åsikter han har, och de stämmer överens med SDs partiprogram

Och sedan, nej det är inte "vårt eget jävla fel" vad du behagar yttra dig om och på vilket sätt du uttrycker dig och övrig forumhöger... det torde väl vara ert ansvar.... men det följer förvisso övrig allianspolitik, på det sätt ni "debatterar" "vi i alliansen är inte ansvariga för något hemskt som hänt de senaste 6 åren"

Jag kommer aldrig att sluta kalla rasister för rasister !!

Problemet är att nivån för att kallas rasist är väääldigt låg.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-06, 11:12

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Jag har personer i min närhet som är långtidssjukskrivna i cancer. Ingen av de har haft några problem med FK. Jag har till och med frågat dem.

likaså har jag varit sjukpensionerad sedan 1988, och jag har ALDRIG haft några som helst problem att de skulle ifrågasätta min sjukdom och sjukpeng, undrar varför jag som låginkomsttagare då särbehandlas?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-06, 11:18

och vips så finns det inga öht som har problem med FK.....så enkelt, bara fråga sin omgivning...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-06, 11:22

RedCloud skrev:

och vips så finns det inga öht som har problem med FK.....så enkelt, bara fråga sin omgivning...

men kaqnske visar det på att det INTE är ett jätteproblem där alla drabbas, fråga dig VARFÖR drabbas den ene men inte den andre när de har samma sjukdom?
    kan det bero på överambitiösa handläggare?
    KAN det vara så att allt beror på vilken handläggare de får, kan det beror på var i sverige man bor?
    kan det (gud förbjude) bero på vilken politisk åsikt handläggaren har?

Jag känner många sjuka i min närhet, och ingen av dessa har några som helst problem, vi har en stor handikappverksamhet inom olika områden, ingen av dessa är ifrågasatta av fk, hur kan det komma sig?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-06, 11:35

Secrist skrev:

Nej problemet är att ingen rasist anser sig vara rasist !

.... jag förklarar vad som är rasistiskt i era uttalanden !
    således skriker jag inte ut rasist omotiverat
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2012-06-06, 11:57

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Nej problemet är att ingen rasist anser sig vara rasist !

.... jag förklarar vad som är rasistiskt i era uttalanden !
    således skriker jag inte ut rasist omotiverat

Problemet för dig är att du ser inte skogen för alla träd! Basketball
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-06, 15:02

RedCloud skrev:
    hela tiden anklaga henne för att vara rasist enbart för att debatten är förlorad för honom

Det går inte att förlora mot någon som påstår att Israels mur inte är en mur.
    Lazy har öppet och i fördolda ordalag mycket ofta visat sitt förakt och sin avsky mot allt som är muslimskt. Så försök inte ens försvara fröken-jag-är-inte-rasist-men-Lazy.

eller att hela djävla tiden påskinna att Secrist röstar på SD

Att han likaledes försöker få mig till KP röstare blunder du så praktiskt för....

Hur länge hade du kallat honom för SD röstare innan KP anklagelsen kom?
    Varför kallar du då inte enbart de som är rasister för rasister. Det är inte rasistiskt att inse att Sverige inte kan försörja hela världens fattiga.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-06, 15:04

Varför kallar du då inte enbart de som är rasister för rasister. Det är inte rasistiskt att inse att Sverige inte kan försörja hela världens fattiga.

På onsdag..... - Sida 4 Donquixotewindmill

På onsdag..... - Sida 4 2415999228_a101ff2025_z

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:28