Sniperace 2012-06-06, 18:56
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: I vad är det rasistiskt att..
1. Ställa krav på att invandrarna lär sig svenska a.s.a.p.
visst är det rasistiskt att inte vilja inse att de har SITT modersmål, och att vi inte ska tvinga dem att använda ett annat språk de inte fötts med, de kan ju inte hjälpa att de fått detta som modersmål
2. Att vilja placera ut invandrarna i olika städer ´för att segregation och utanförskap INTE skall frodas.
Självfallet är det rasistiskt att förneka dem att bo tillsammans med sina landsmän, istället ska då svenskarna flyta till dessa strällen för att blanda upp, allt annat är rasistiskt
3. Att informera om svenska lagar och bestämmelser, att informera om deras skyldigheter och rättigheter.
Jo det är rasistiskt att anta att de själva inte kan söka denna information, det är också rasistiskt att förneka dessa göra sådana saker som var tillåtna i deras hemländer, vem är vi att6 förbjuda saker som i andra länder är tillåtna eller att vi försöker ändra sådant som finns i dessas kulturarv och religiösa seder osv...
Detta skrev jag och då ylade du att jag var rasist och nazist, men till skillnad mot dig som sitter i din koja i skogen så ser jag vad ditt sätt, d.v.s. att sätta dem i samma område, ge dom bidraget och sedan skita fullständigt i dom skapar för problem, dessa problem med utanförskap, kriminalitet och ett ökat våld ser jag på nära håll, och var går din gräns, när är det dags att sätta ned foten, är det när barn och ungdomar går runt med skjutvapen på sig??
Är det när vi får regelrätta gängkrig bland ungarna, eller när de tar ifrån sjunde, åttonde klassare skjutvapen??
Men alla punkterna du tog upp gör ju dig till rasist förstår du väl, vi måste förstå att vi inte behöver styra dem, de kan göra allt detta själva om vi inte utsätter dem för denna sortens rasism där vi förutsätter att de inte klarar detta själv, och att vi så förtrycker dem med arbetslöshet och olika krav, vad gäller vapnen BEHÖVER de ju dessa för att skydda sig mot rasister som du eller hur?
observera ironin
och med det menar du?
säger du emot allt eller håller du med dom det?
Själv anser jagv att det är varje invandrares PLIKT att så fortr så möjligt lära sig det språk som talas i landet de bosätter sig i.
Jag anser att migrationsverket ska ha makten att bestämma VAR invandrare ska bosätta sig under tiden de väntar på att få uppehållstillstånd och att bestämma var de ska bo så länge de inte kan försörja sig själva, allt för att undvika just fällan att välja ex rosengård eller an´dra invandrarghetton, detta gör så att de fortare lär svenska, de får bättre chanser att integreras och lyckas komma i en position där de kan försörja sig själva och accepteras i samhället.
Och naturligtvis ska de informeras att svenska lagar gäller, att ex aga är strängt förbjuden osv osv,
vad gäller detta med vapen så har det visat sig att kriminella kan få straffrabatt när de har illegala vapen, och att den vanlige annars laglydige svensken kan straffas HÅRDARE för ett misstag i sin vapenhantering som ex att straffas för olaga vapeninnehav i den högre delen av straffskalan för ett så enkelt brott som att de glömt förnya förvaringstillståndet för ett barns vapen som förvaras i föräldrahemmet, eller att någon glömt förnya sin femårsbegränsade licens för sin målskyttepistol (här anser myndigheten at det är inte deras sak att påminna när den löper ut.
vad anser du om att dessa kan dömas HÅRDARE än en kriminell som har ett helt illehlt vapen poch hävdar att han BEHÖVER detta som skydd pga sin kriminella verksamhet?
det är illa eller hur?
och eftersom jag tycker detta så HAR jag tidigare pekats ut som rasist....
speciellt för mitt förslag på tvång i bosättandet, men i den delen har ett par börjat ändra sig och ha full förståelse för det eftersom jag har exakt samma åsikt om våra utlandssvenskar som väljer svenskområden, de är idioter anser jag