Thetaxpayer skrev:
Du missade nog mina följdfrågor, Jag postar igen.
vad händer om fas trearen kommer försent, skiter i att komma? Endast sitter av tiden? Kan de förlora sin ersättning och i så fall vad får de då?
Oops...ja, jag missade dessa frågor. Ursäkta.
En fas treare som inte sköter sig får varning, blir anmäld till FK för olovlig frånvaro och, på så sätt, blir av med ersättning. Om detta beteende sätts i system blir fas trearen av med allt, förutom grundersättningen på 230 kr/dag.
Fas treare, som inte sköter sig sätts på 'särskild avdelning', d.v.s. en plats där det är konstant övervakning och kontroll. Denne tillåts inte att slappa och missköta sig. Missköter fas trearen detta kan denne förlora allt. (Det sista har jag hört kan ske men jag vet inte om det har implemiterats någon gång.
Syftet med fas tre att en arbetslös skall komma ut och känna sig nyttig. Samt skaffa sig ett nätverk. Chefen på den anordnade platsen används som referens, vilket är bra att ha en färsk sådan.
Som sagt, jag har inget emot att en arbetslös får komma ut och göra nytta. Det jag har emot är det politiska uppläggningssystemet.